Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vraag
#1
Nou kom ik hier nog niet zo lang maar het valt me op dat de overgrote meerderheid hier met de 240 of 140 bezig is. Dat het de mooiste en beste Volvo is in hun ogen. Er wordt, valt mij op, nogal degenererend gedaan over de 7 en 9 serie maar waarom wordt de techniek van die dingen dan vaak over geschroefd? Is die 240 eigenlijk stiekum helemaal niet zo goed?
Groeten van Frans
Antwoord
#2
De 740 vind ik de op 1 na beste auto ooit gemaakt, de 940 is nog beter.
Maar de 100 en 200 serie vind ik mooier.
Daarbij is de 100 serie voor mij goedkoper te rijden 👍

Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
Een oud Chinees spreekwoord zegt: De Gustibus non disputandem.

Ik vind helemaal niet dat er veel denigrerends over de 700 serie wordt geschreven hier.
Misschien trek je je het te veel aan? Ik zie wel dat de prijzen voor 200 en vooral 100 serie
stabiel zijn of zelfs stijgen. Een 700 of 900 geven ze bijna voor niks weg bij een pak wasmiddel.
En dit bedoel ik ook niet denigrerend, het zijn de feiten.
Antwoord
#4
v700r schreef:Nou kom ik hier nog niet zo lang maar het valt me op dat de overgrote meerderheid hier met de 240 of 140 bezig is. Dat het de mooiste en beste Volvo is in hun ogen. Er wordt, valt mij op, nogal degenererend gedaan over de 7 en 9 serie maar waarom wordt de techniek van die dingen dan vaak over geschroefd? Is die 240 eigenlijk stiekum helemaal niet zo goed?

Een 240 is eigenlijk als je naar de leeftijd van introductie kijkt (1974) eigenlijk heel goed in vergelijking met de meeste auto's van die leeftijd.

Maar een 740 is beter en een 940 nog beter. Da's ook logisch want fabrikanten kijken voortdurend wat er aan een auto verbeterd kan worden.
Antwoord
#5
Ja wat is "beter"? Is een Daihatsu Cuore beter dan een Bugatti Atlantic? Vast wel.
Antwoord
#6
Die indruk heb ik zelf niet, maar ik kan me voorstellen dat het je als 700-rijder eerder opvalt.
Het is dat ik geen nette 740 kon vinden voor een (mijns inziens) acceptabele prijs, anders hadden we een 740 gekocht i.p.v. de V40.

70's spreekt me meer aan dan 80's, dus w.m.b. meer een kwestie van smaak. Doet geen afbreuk aan de kwaliteit van een 700!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#7
De 740 is zo probleemloos dat men hier niet komt om voor sleuteltips te zoeken denk ik. Of ze raken verzeild op het 740 forum.?

Ik heb zelf een 740 en 240. De 740 is een stuk comfortabeler maar heeft een heel andere beleving. Het is maar net wat je zoekt.
Denigrerend over de 740 ben ik dan ook zeker niet. Ben stiekem ook op zoek naar een 940 uit 98.... de allerlaatste en beste 740.
Antwoord
#8
Ja mooi gezegd Dop, en eigenlijk de beste Volvo die ze gemaakt hebben, alhoewel, de nieuwe V90........
Maar geen antwoord op mijn vraag, ik bedoel als je de 60er en 70er jaren graag wil beleven waarom dan tòch de techniek van de jaren 80, 90 er in of onder schroeven?
@ Stinky, ik trek me er niets van aan want het blijft natuurlijk een perenkist (laat ze het maar niet lezen bij die 700 club).
Groeten van Frans
Antwoord
#9
v700r schreef:waarom dan tòch de techniek van de jaren 80, 90 er in of onder schroeven?

Het is bij de 2 serie nou eenmaal verleidelijk omdat het vaak een op een past zonder al te moeilijke ingrepen.

Vergeet overigens het belastingvrije aspect niet. Als de regeling 25 jaar was gebleven dan lagen de prijzen en populariteit van de 7 serie heel anders.
Antwoord
#10
Stinky schreef:Een oud Chinees spreekwoord zegt: De Gustibus non disputandem.

Ik vind helemaal niet dat er veel denigrerends over de 700 serie wordt geschreven hier.
Misschien trek je je het te veel aan? Ik zie wel dat de prijzen voor 200 en vooral 100 serie
stabiel zijn of zelfs stijgen. Een 700 of 900 geven ze bijna voor niks weg bij een pak wasmiddel.
En dit bedoel ik ook niet denigrerend, het zijn de feiten.
"de gustibus non est disputandum"...dat zal het zijn:tongue: Rare Chinees overigens, die jij citeert, want die spreekt (potjes)Latijn...maar idd: over smaak valt niet te twisten,. over het gebrek aan smaak dan weer wel:wink:
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vraag het de vorige eigenaar: PP 1 2.610 6 May 2006, 10:37
Laatste bericht: Jw240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)