Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor slaat af.
#1
Hoi iedereen,

Ik heb een Volvo 940 bwjr: 1997 op lpg (g3)
Enkele weken geleden heb ik een nieuwe accu geplaatst sindsdien slaat de motor af wanneer deze warm is en niet overgeschakeld is op lpg.
Hij loopt niet meer gestationeerd , iets gas geven blijft hij lopen. Erg vervelend wanneer je wilt keren e.d. Motor loopt niet meer zo soepel als voor heen.
Weet iemand wat het euvel kan zijn

ik hoor graag.

Groetjes Marco
Antwoord
#2
Slaat hij op LPG ook af of zakt hij dan in ieder geval onder de 800 t/m? Dan moet je de CIS klep eens controleren, schoonmaken en smeren, stationnair regelt de computer 500 t/m en de Cisklep doet de rest tot 800...
Amazon Combi 1967---144deLuxe 1972---2x 780 Bertone V6 1986---240DL 1988---940 estate Sports Edition 1997---XC60 D4 AWD 2015

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Antwoord
#3
Hee hoi bedankt voor de reactie,

Op LPG slaat hij niet af maar zakt idd in toeren. Net even op internet gekeken waar de CIS klep zit. Zal deze schoonmaken en hopen dat dan het gestopt en gestotter afgelopen is. Nog tip omtrent het schoonmaken?

Groetjes Marco
Antwoord
#4
mr cabbage schreef:Hee hoi bedankt voor de reactie,

Op LPG slaat hij niet af maar zakt idd in toeren. Net even op internet gekeken waar de CIS klep zit. Zal deze schoonmaken en hopen dat dan het gestopt en gestotter afgelopen is. Nog tip omtrent het schoonmaken?

Groetjes Marco

Hee hoi,

Vandaag de CIS klep en de bijbehorende slangen schoon gemaakt met remmenreiniger. De motor loopt al een stuk beter (rustiger) , trekt weer goed op. Slaat niet meer af.Heel af en toe zakt de motor nog in toeren, (onder 800) door iets gas te geven is dit verdwenen. Zag al wel dat er iets speling zat, op de schijf zeg maar waar de gaskabel aan bevestigd is. Exacte naam weet ik niet. Door deze iets recht te houden steeg de motor in de juiste toeren. Hefboompje, carburateur, gasklep.
Hopelijk zo duidelijk.

Kan het terug vallen in toeren ook liggen aan smerige injectoren? Heeft het zin om een toevoeging (reiniger) in de benzine te doen zodat alles schoon gemaakt wordt.

Ik hoor graag.

VolvoTom nog bedankt voor je oplossing.

Groetjes Marco
Antwoord
#5
'stationnair regelt de computer 500 t/m en de Cisklep doet de rest tot 800...' = niet helemaal correct, de kier van de gasklep geeft 500 rpm en de computer regelt er 250 rpm bij, m.b.v. de stat. regel/CIS klep. Dit regelen begint als de gasklepsensor klikt dat de gasklep in de 'gas los' stand staat.

Waar de gaskabel aanzit is de de gasrol, die slijt ook en gaat dan wiebelen. En daardoor verloopt de afstelling van dit en dat. Al die zaken kan je afstellen, procedures staan hier: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineF...Adjustment
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Te snel geschreven, en Marc heeft natuurlijk gelijk met zijn uitlegvan het principe! Je kunt daarnaast het gasklephuis eens schoonmaken.....
Amazon Combi 1967---144deLuxe 1972---2x 780 Bertone V6 1986---240DL 1988---940 estate Sports Edition 1997---XC60 D4 AWD 2015

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo 960 1995 slaat af op gasIk heb een volvo v chris64 0 3.175 29 September 2016, 07:50
Laatste bericht: chris64

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)