Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
auto van mijn naam afhalen
#1
ik heb een auto aan een vriend gegeven voor de cross, nu moet ik die auto van mijn naam afhalen.
ik ben dus het overschrijf bewijs kwijt. wat is de makkelijkse weg om hem van mijn naam af te halen zodat ik geen wegenbelasting meer moet betalen
ik had ook al gezien dat je geen autos meer mag slopen in eigenbeheer. heeft iemand een tip? mijn apk verloopt 1 mei en heb niet zoveel tijd meer.
Antwoord
#2
Ik vrees dat je er niet onderuit komt:

Kentekenbewijs moet compleet zijn


U moet een compleet kentekenbewijs hebben om het voertuig aan het voertuigbedrijf te kunnen verkopen. Als u het kentekenbewijs (of een deel ervan) kwijt bent, dan moet u eerst een nieuw kentekenbewijs aanvragen. Bent u de tenaamstellingscode kwijt, dan moet u een nieuwe tenaamstellingscode aanvragen.

Maar je kunt ook dit proberen: >>>

Of uitvoeren?: >>>
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#3
Als je de auto schorst en dan weer actief maakt krijg je volgens mij gewoon zo'n nieuw credit formaat thuis gestuurd met zo'n overschrijvings brief.
Antwoord
#4
Madman schreef:Als je de auto schorst en dan weer actief maakt krijg je volgens mij gewoon zo'n nieuw credit formaat thuis gestuurd met zo'n overschrijvings brief.

Goed idee.

Ik zou hem sowieso snel schorsen want sinds dat de RDW de APK plicht via hun computersysteem controleert is de kans op een snelle boete vrij groot.
Antwoord
#5
Helaas, bij schorsen krijg je geen nieuwe papieren meer. Was eerder kennelijk wel zo.
Antwoord
#6
Wijnand schreef:Helaas, bij schorsen krijg je geen nieuwe papieren meer. Was eerder kennelijk wel zo.

Dit geldt toch alleen als je reeds in het bezit bent van een creditcard formaat kentekencard?
Antwoord
#7
Nee, zowel bij papieren als bij een card. Heb toevallig vorige week een auto geschorst en werd toen diverse keren door meldingen gewaarschuwd om vooral de papieren/card te bewaren omdat dat niet meer automatisch verstrekt wordt bij ontschorsen. Ik vrees dat TS een nieuw setje papieren zal moeten aanvragen.
Antwoord
#8
Er is nog steeds een mogelijkheid om in eigen beheer te slopen, staan zelfs formulieren voor op de RDW site. Ene optie is de kentekenplaten + uitgeslepen chassisnummer + kentekenbewijs inleveren bij een erkend demontagebedrijf, de andere optie is verklaren dat de auto al gesloopt is en je er niks meer van hebt en het bijbehorende formulier invullen: Klik Het lijkt er zelfs op dat je hier geen volledige papieren nodig hebt.

Bij opheffing schorsing krijg je niks nieuws, alleen als hij op 1-1-2014 al geschorst was: Klik

Wel kun je een nieuw kentekenbewijs (card met code) aanvragen voor 9,90 euro als je nog papieren hebt (of dat dus niet meer hebt, je hoeft niks op te sturen), kan wel 2 weken duren: Klik

Vanaf het moment dat je APK verloopt krijg je de eerste 2 maanden geen boete, daarvoor heb je dus nog even mits er niet mee gereden wordt op de openbare weg: Klik
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#9
Offtopic: gaat dit over die 240 sedan met rood-witte achterlichten? Zo ja, en mocht je die over hebben dan heb ik wel interesse!
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#10
Wijnand schreef:Nee, zowel bij papieren als bij een card. Heb toevallig vorige week een auto geschorst en werd toen diverse keren door meldingen gewaarschuwd om vooral de papieren/card te bewaren omdat dat niet meer automatisch verstrekt wordt bij ontschorsen. Ik vrees dat TS een nieuw setje papieren zal moeten aanvragen.

Dit kan ik bevestigen. Half januari geschorst, geen nieuwe papieren, geen credit card. Ook geen waarschuwingen.
Kreeg wel een een mededeleing dat ik WEL nieuwe papieren met opschrift GESCHORST zou krijgen.
Navraag bij RDW deed vermoeden dat dat niet meer klopte en dat ze dit hiaat in hun communicatie/proces nog niet zelf hadden ontdekt.
Gelukkig hebben ze dit dus wel aangepast intussen.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  invoeren auto PP 32 27.652 2 April 2007, 10:11
Laatste bericht: hugo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)