Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zonnedak 745
#1
Mijn 745 heeft een zonnedak.Deze heeft zeker 6 jaar niet gewerkt.
Ik krijg nu roest rond het dak, daar wil ik wat aan doen.
Echter het dak is electrisch bediend, wat niet wekt dus.
Vraag: is er een trucje om het dak ( zonder koevoet) open te krijgen?
als dit lukt kan ik het dak weer in ere herstellen misschien.
groetjes kasper
Antwoord
#2
Zou om te beginnen de hemel bekleding verwijderen, je moet dit tovh verwijderen als je gaat lassen/ verven. Vervolgens zou je kunnen kijken of je de motor met een accu kan aansturen. Werkt dit niet kun je hem demonteren. Daarna zou je met de hand het dakraam moeten kunnen open kunnen maken. Succes!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
ok bedankt, dat wordt dus lastig.Is er misschien iemand die mij een exploded view tekening van zo een zonnedak kan leveren? kasper
Antwoord
#4
Indien noodzakelijk heb ik nog een volledig schuifdak liggen dat goedkoop wegmag.
Antwoord
#5
Is het een zonnedak of een schuifdak? En is het een origineel dak of een aftermarket? Het laatste is een stuk makkelijker te demonteren.
Als het een aftermarketdak betreft kun je ook nog overwegen om een iets groter dak ervoor in de plek te plaatsen (indien de grootte van je huidige dak daar ruimte voor biedt.
Heb je een foto van het dak?
Antwoord
#6
[Afbeelding: QbwnTRi.png]
[Afbeelding: gjRbOLL.png]

...met veel moeite een paar fotoos kunnen invoeren.Ik ben niet echt een computerfreak.
Het hemeltje is puntgaaf, dus ben ik bang dat ie demontage niet zonder kleerscheuren doorkomt.groetjes Kasper
Antwoord
#7
Als ik het goed zie is het een aftermarket met felsrand aan het dak.
Antwoord
#8
ok bedankt, 'k zal even een droge dag uitzoeken.groetjes Kasper
Antwoord
#9
he, bedankt voor de info.Ik heb inmiddels een heleboel info kunnen vinden.Ik denk toch maar iets beter weer af te wachten.
Ik ben niet zo'n cabrio-rijder.
Groetjes Kasper
Antwoord
#10
Het is nog steeds geen lekker weer dus kan ik ook nog reageren. Het dakje moet wèl open kunnen om de haakjes vd bekleding los te krijgen of vergis ik me nou?
Groeten van Frans
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)