Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kunststof wielkasten
#1
Het viel me laatst eindelijk op dat mijn auto voor wel kunststof wielkasten heeft maar achter niet. Is dit normaal of bestaan er voor achter ook kunststof wielkasten?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
dat is normal, er zijn wel aftermarket exemplaren te koop, maar geen idee of die willen werken icm bv breder rubber.. dat zou ik zelf ook wel ens willen weten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Mmm, ik vond <a href="http://mmdronten.nl/buitenzijde/carrosserie-plaatwerk/wielkast-achterzijde-staal-pvc/3902504553/binnenspatbord-links-achter-buiten-deel/">dit</a> ...

Wie heeft hier goede [of slechte] ervaringen mee?

Of is dit iets anders?

En wat is eigenlijk de reden dat Volvo ze wel vóór maakte en niet achter?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#4
Zijn dat niet mudguards die je bedoelt? De exacte reden weet ik niet..

Lijkt me wel verstandig om een keertje aan te schaffen, mijn auto roest ook vooral bij de wielkasten en reservewielbak. Met zo'n scherm heb je iets meer bescherming lijkt me.


Misschien heb je hier iets aan;
http://www.volvogue.com/Volvogue_Rear_In...guards.php

Zijn ze per set 120 euro, dus goedkoper dan in jouw link


Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Antwoord
#5
voorin heb je meer hoeken en gaten waar de rommel zich kan ophopen, achterin volstaat doorgans schoonhouden en goed conserveren. nadien zijn de bekende spatlapophangbeugellocaties ook verdwenen, 140 erfenis zeg maar.., dus dat rot, icm de modernere spatlappen achter ook minder..

die roest erfenis heb je bij de oudere 200's weer wel.. vandaar (ws)..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Jambon schreef:maar geen idee of die willen werken icm bv breder rubber.. dat zou ik zelf ook wel ens willen weten..

Denk dat die van volvovogue niet veel invloed hebben op de rubber breedtes.


Jambon schreef:voorin heb je meer hoeken en gaten waar de rommel zich kan ophopen, achterin volstaat doorgans schoonhouden en goed conserveren. nadien zijn de bekende spatlapophangbeugellocaties ook verdwenen, 140 erfenis zeg maar.., dus dat rot, icm de modernere spatlappen achter ook minder..

die roest erfenis heb je bij de oudere 200's weer wel.. vandaar (ws)..

Maar denk dat ze wel iets helpen met geluidsdemping. En volgens mij valt het verschil in hoeken en gaten wel mee tussen voor en achter. Dus lijkt me niet verkeerd voor achter. Alleen bevalt me de parker bevestiging in de wielkastrand weer iets minder.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
[QUOTE=Alleen bevalt me de parker bevestiging in de wielkastrand weer iets minder.[/QUOTE] ja dat moet je niet willen.. ik heb de 240 exemplaren voorzijde enigzins verbouwd en toegepast op m'n 140, en die sluiten netjes met de ribbeltjes om de spatbordrand, veel beter..

misschien is er met moderne kunststof bevestigingsmaterialen (groothandel) iets te verbeteren op dat vlak..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#8
Ik heb de volvogue-mudguards.
Stonden op MP, iemand had ze gekocht op de beurs en had er 1 gemonteerd en was er niet tevreden over.
Vandaar dat ze voor een prikkie te koop stonden.

Heb eerst 1 gemonteerd, maar pasvorm is net niet 100%.
Eerst wel alle verontreiniging weggehaald, daarna wielkasten dik in de pek/brantho korrux etc, want als er al roest zit, dan gaat dat mooi verder onder een plastic kuip.
Anyway, vrij lastig te positioneren en monteren met 1 paar handen, ook omdat het vrij stug plèstik is.
Paar parkers er doorheen gejast om hem iig aan de achterkant van de wielkast te bevestigen, en de rand die om de wielrand heenvalt volgeblubberd met sika om hem mooi (en waterdicht) aan te laten sluiten.
Gefixeeerd met ducttape, en zo een paar dagen laten zitten, maar ducttape laat weer lijmresten achter op de lak :-( en de Sika plakt niet geweldig.
Zal vast wel een een Sika zijn die wel houdt, maar ik had nog een buis ruitenkit staan en die laat weer op een paar plekjes los.
Zal volgend jaar als het weer mooi weer is en alles droog de andere kant doen, alhoewel met de winter weer in aantocht is het misschien verstandiger om het juist voor die tijd te doen.
Pest is dat er niks droogt met dit vieze weer.

Anyway 2, het zal altijd helpen, zeker voorkomt het de ophoping van prut rondom de wielkastrand. Aan de voor- en achterkant is nog wel een klein stukje onbeschermd, zodat daar alsnog blubber zich kan ophopen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#9
Ik heb destijds dezelfde mudguards achter geplaatst. Het beste kan dat met een extra paar handen. Het kunststof even iets met een verffohn verwarmen, dan zijn ze net iets mooier pas te krijgen. I.d.d. eerst vooraf de wielkuipen van binnen goed reinigen met hogedrukspuit, laten drogen (of met verffohn het drogen een handje helpen) toen de wielkast zwaar behandeld met Dinitrol/ fluid-film en een dag later de mudguards geplaatst (klemmen+parkers). Vier jaar later heb ik deze mudguards aan 1 kant moeten verwijderen om plaatschade achterscherm te laten repareren, toen was te zien dat de wielkast mooi roestvrij en lekker vet was gebleven. Dus het heeft wel geholpen. Na reparatie achterscherm nogmaals een laag Dinitrol eronder gebaggerd en mudguard weer bevestigd (klemmen, kit, parkers). Auto stond altijd buiten en reed het gehele jaar door wind, regen, pekel. Ook bij mijn Amazon heb ik destijds kunststof binnenkuipen geplaatst, in mijn ogen verlengd het de levensduur van het plaatwerk. De luchtstroom onder de rijdende auto zorgt er ook voor dat eventueel vocht dat zich tussen de mudguard en wielkuip ophoopt verdreven wordt.

Rob schreef:Ik heb de volvogue-mudguards.
Stonden op MP, iemand had ze gekocht op de beurs en had er 1 gemonteerd en was er niet tevreden over.
Vandaar dat ze voor een prikkie te koop stonden.

Heb eerst 1 gemonteerd, maar pasvorm is net niet 100%.
Eerst wel alle verontreiniging weggehaald, daarna wielkasten dik in de pek/brantho korrux etc, want als er al roest zit, dan gaat dat mooi verder onder een plastic kuip.
Anyway, vrij lastig te positioneren en monteren met 1 paar handen, ook omdat het vrij stug plèstik is.
Paar parkers er doorheen gejast om hem iig aan de achterkant van de wielkast te bevestigen, en de rand die om de wielrand heenvalt volgeblubberd met sika om hem mooi (en waterdicht) aan te laten sluiten.
Gefixeeerd met ducttape, en zo een paar dagen laten zitten, maar ducttape laat weer lijmresten achter op de lak :-( en de Sika plakt niet geweldig.
Zal vast wel een een Sika zijn die wel houdt, maar ik had nog een buis ruitenkit staan en die laat weer op een paar plekjes los.
Zal volgend jaar als het weer mooi weer is en alles droog de andere kant doen, alhoewel met de winter weer in aantocht is het misschien verstandiger om het juist voor die tijd te doen.
Pest is dat er niks droogt met dit vieze weer.

Anyway 2, het zal altijd helpen, zeker voorkomt het de ophoping van prut rondom de wielkastrand. Aan de voor- en achterkant is nog wel een klein stukje onbeschermd, zodat daar alsnog blubber zich kan ophopen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#10
Kogelman schreef:Ook bij mijn Amazon heb ik destijds kunststof binnenkuipen geplaatst, in mijn ogen verlengd het de levensduur van het plaatwerk. De luchtstroom onder de rijdende auto zorgt er ook voor dat eventueel vocht dat zich tussen de mudguard en wielkuip ophoopt verdreven wordt.

Huhh... Zijn deze kunstof bakken ook beschikbaar voor de amazon?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kunststof grill en lamp unit porreus Gerben244 1 2.078 30 October 2015, 00:04
Laatste bericht: A_A
  kunststof kap bij dashboard tejooo 3 3.207 13 October 2014, 14:46
Laatste bericht: tejooo
  Lassen wielkasten 244 omgeving Den Haag / Groningen AK244 3 2.296 17 April 2012, 17:38
Laatste bericht: AK244
  Zijn kunststof binnenwielkasten te modelleren? Martin245 10 5.020 17 May 2010, 23:33
Laatste bericht: Martin245
  Roestschade herstellen Dorpels, wielkasten, achterklep mulderhj 10 13.127 11 October 2008, 20:36
Laatste bericht: Dopski
  Speakers op de wielkasten? Rhino 30 14.925 4 April 2008, 22:23
Laatste bericht: aeos

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)