Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
men pv'ke van '53
#1
hoi ik ben eddy
even men pv'ke voorstellen
sinds een 3 tal jaar ben ik in het bezit van een dubbele split 444 van 1953 ,

sinds de eerste dag tot heden is er vrijwel elke dag aan gewerkt en aan gesleuteld ,
je kan zeggen dat er na de straling vrijwel alleen een redelijke goede bovenkant overbleef en was je uitgepraat
maar na een jaar laswerken was ze "herboren",er is rekening mee gehouden dat elke puntlas en lasnaad op dezelfde manier overkwam ,en de ribbels in het plaatwerk ook dezelfde werden,
origineel was het van motor een b14 met 3 bak ,nu een "b20" dubbele weber met M41 (4 + overdrive) en aangepaste cardanas + tunnel ,
de wagen is terug opgebouwd met de stukken die erbij of nog op zaten die bruikbaar waren ,voor de rest nos ,
heb wel rondom een schijfremsysteem geplaatst omdat deze geen aanpassing vroeg aan kas of chassis ,en goed voor de veiligheid ,
ondertussen zijn we een dikke 3 jaar verder en ben ik op het punt van monteren gekomen ,
motor en bak overdrive liggen klaar ,achteras ook en zo onder de kas te schuiven ,voortrein is voor het einde van de week in orde ,
alles ligt netjes gelakt , net als de kas die net terug is van de lakkerij ,
planning ; volgende week alles inbouwen :becky: ,
hopelijk lukt het me om foto's te plaatsen om toch een idee'tje te krijgen van men projectje
1 van toen ik ze net kocht dan 1 als ze net gestraald was en ja zo zag de gehele onderzijde eruit "gatenkaas" ,en 1 van de opgelaste kas ,


Bijlagen Afbeeldingen
           
Antwoord
#2
Wauw! Mooie roestauratie! Je pakt het grondig aan. We zien graag meer foto's verschijnen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
hopelijk nog wat foto's


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Antwoord
#4
Mooi werk, mogen we je bellen? ;-)
Antwoord
#5
oh.. die is maar 10 jr ouder dan de mijne.. :wink: leuk dat ie nog een motorische upgrade krijgt, zal wel lopen met z'n 900+ kg's.. Schijfremmen van een 140..? Ik heb wel (ergens) een set schijven voor de voorzijde liggen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Heel mooi, welkom hier!
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Antwoord
#7
Mooi hoor! PV's zien we hier op 't forum niet veel voorbij komen.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#8
de motor b20 is volledig herbewerkt naar een goede 2100+ ,dubbele klepveren andere nokkenas .......alles geboord ,gehoond en geslepen,
versterkte koppeling ,een goede electronische ontsteking ,kortom alles .
dit alles met een "gewone sportuitlaat" en dubbele weber geplaatst.
het remsysteem komt van huke bassart ,en past als gegoten,
de overdrive komt van de heer frankefort u mischien wel bekent,
de wagen is tevens ook bijna 4 cm verlaagd ,
aan de kas is juist een tunnel aangepast aan de overdrive ,voor de rest is deze origineel,
de planning is om ze tegen eind april gemonteerd te hebben om naar de keuring te kunnen :redface:
Antwoord
#9
ben benieuwd, zo'n blokje wil ik ook wel.. welke set up heb je als basis in de Webers? (40, 45 ers..? ik heb 40ers)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
de motor is opnieuw gelakt in allu zilver
gho moet ik is even nakijken want doe dit allemaal wel maar ben ook wat vergeetachtig :roodhoofd:


Bijlagen Afbeeldingen
       
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)