Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schakelproblemen 940 LPT met M90 bak uit 1998
#1
Mijn 940 estate LPT uit 1998 heeft schakelproblemen. De auto is voorzien van een M90 5-bak. We hebben er al het nodige aangedaan zoals de koppeling vervangen, een los element van de koppeling (daarvan schiet de naam mijn even niet te binnen) en onlangs nog de versnellingsbakolie ververst. Bij het wegrijden krijg je de versnelling niet in zijn 1, na het aantal keren pompen met de koppeling gaat het ineens wel. Bij stilstaan bijvoorbeeld voor het verkeerslicht met ingehouden koppeling heeft na een korte tijd een minuut of 2 de auto de nijging om weg te rijden. De rem intrappen biedt dan de enige oplossing. Het rijden in een file is niet echt prettig en kan gevaarlijke situaties met zich meebrengen. Als je auto niet kent is het gevaar om mee te rijden. Bij het normaal rijden is er overigens niets aan de hand en is de auto normaal te schakelen. Wie heeft hier ervaring mee. Is het vervangen van de M90 bak naar een M47 bak een optie. Overigens gaan we er van uit dat oorzaak in de koppeling moet zitten echter weten we dit niet zeker. Nogmaals wie weet hier een oplossing voor.
Ik hoor het graag.

Groet,

Henrik
Antwoord
#2
Zo te lezen moet er lekkage (lucht in het systeem) wezen in het hydraulische gedeelte van pedaal naar slave cilinder. Succes.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
#3
ik verdenk de bedieningscilinder (pedaalcilinder)
Antwoord
#4
Bedankt voor de suggesties! Er is in elk geval een van die cilinders vervangen er zouden er 2 in moeten zitten dus zou het de andere moeten zijn die ik moet vervangen. Lucht in het systeem hebben we nog niet als mogelijkheid onderzocht dus zouden dat moeten uitzoeken.
Antwoord
#5
Ik meen mij te herinneren dat dit probleem zit in een stukje kunstof tussen koppeling cilinder bij de bak en de arm die de bak in gaat.
Kunstof is dan versleten en drukt zodoende de koppeling niet vergenoeg in.
Is wel te zien onder de auto.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)