Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk onderdeel heeft welke kleur vanaf de fabriek?
#1
Hoi,

Ik heb een andere achteras opgehaald en ga die binnenkort ontroesten en opnieuw gronden & aflakken.

Maar in welke kleur kwamen de onderdelen bij Volvo uit de fabriek?
Ik vind dat toch wel leuk om te benaderen.

Zwart (mat of glans), grijs, zilvergrijs, kleur v/d auto (zal wel niet), etc.

Kunnen we gezamenlijk deze lijst in- en aanvullen?

[TABLE="width: 802"]
<colgroup><col><col></colgroup><tbody>[TR]
[TD]- achteras excl. diff[/TD]
[TD] ..[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- differentieel[/TD]
[TD] ..[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- draagarmen[/TD]
[TD] .. [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- veerpoten[/TD]
[TD] ..[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- bodemplaat[/TD]
[TD] staal, primer (grijsig), lakkleur, zwarte tectiel/bitumen/underbody, olie Smile[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- onderblok[/TD]
[TD] Volvo rood, zie http://volvolvo.nl/threads/10130-Onderblok-verf. Motip kleurnr 04091 t.b.v. B16 t/m B30[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- carterpan[/TD]
[TD] Volvo rood[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- kop[/TD]
[TD] blank alu[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- kleppendeksel[/TD]
[TD] blank alu[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- versnellingsbak[/TD]
[TD] blank alu[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- remklauwen[/TD]
[TD] staalgrijs of rood[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- baksteun[/TD]
[TD] hoogglans zwart[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- tussenas/ cardandrijfas[/TD]
[TD] hoogglans zwart[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- subframe[/TD]
[TD] hoogglans zwart[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- stabilisatiestang[/TD]
[TD] hoogglans zwart[/TD]
[/TR]
</tbody>[/TABLE]

Ik hoef zelf geen RAL-nummers ofzo, dat gaat mijzelf wat te ver (maar wellicht dat anderen dat wel willen weten).

De zoekfunctie bood geen soelaas Wink
Alvast bedankt!

groeten Boaz
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#2
Het slimste lijkt me een originele auto te bekijken en plaatjes schieten... Ik verwacht dat de hoofdmoot ook bij een 200 zwart is, en dan kiezen voor hoogglans industriele lak daar dit taaier is en vuil lastiger hecht. Bodemplaat verwacht ik de kleur van de auto tot waar het oog niet meer reikt omdat er toch een coating overheen gaat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Ja ik zag vd week al een topic waarin lak werd geadviseerd. Heb daarop gegoogled en ze gebruiken het veel op boorplatforms.. Lijkt me wel geschikt Wink
(argh, kan me alleen de naam niet meer herinneren, korund bronkx ofzo?)

Ja goed idee, maar waar vind je nog een originele onbehandelde 200 waar ik onder de bodem kan kijken?
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#4
ZOAB schreef:Ja ik zag vd week al een topic waarin lak werd geadviseerd. Heb daarop gegoogled en ze gebruiken het veel op boorplatforms.. Lijkt me wel geschikt Wink
(argh, kan me alleen de naam niet meer herinneren, korund bronkx ofzo?)

Ja goed idee, maar waar vind je nog een originele onbehandelde 200 waar ik onder de bodem kan kijken?
luc's auto bv, overgespoten maar verder origineel. Ik verwacht dat bv Dobbert's auto ook nog standaard is..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
ZOAB schreef:Ja ik zag vd week al een topic waarin lak werd geadviseerd. Heb daarop gegoogled en ze gebruiken het veel op boorplatforms.. Lijkt me wel geschikt Wink
(argh, kan me alleen de naam niet meer herinneren, korund bronkx ofzo?)

Ja goed idee, maar waar vind je nog een originele onbehandelde 200 waar ik onder de bodem kan kijken?

Brantho Korrux bedoel je denk ik. Ik heb samen met Frox een hele tijd geleden een 5L bus gekocht in antraciet zwart. Omdat dat redelijk mooi matcht met de kleur van undercoating, zodat je het goed kan gebruiken in wielkasten en bodem. Wielkasten van mijn 144 uiteindelijk nooit aan toegekomen. Ik heb het uiteindelijk op de balken van mn 740 gedaan, en diverse losse onderdelen.
Frox heeft er laatst ook zijn laswerk mee behandeld, waarschijnlijk binnenkort plaatjes in z'n topic Wink. En alle losse onderdelen, veerpoten enzo doe ik ook met diezelfde kleur. Oorspronkelijk waren die allemaal hoogglans zwart inderdaad; stabilisatiestang, achteras, voorframe, baksteun, cardandrijfas.
De hele body, voor zover ik die gezien bij 140's en 240's heb is al volgt opgebouwd;
-staal, primer (grijsig), evt plamuur (maar denk dat dat beunhazerij is), lakkleur, zwarte tectiel/bitumen/underbody, zelf aangebrachte extra bescherming, dikke laag olie Wink.
[Afbeelding: Plaatwerk14_zpsf398b1cc.jpg]

Dus mocht je zo dicht mogelijk bij het origineel willen blijven kan je uit de voeten met spuitbussen in je eigen lakkleur en (hoogglans)zwart. Hammerite is ook handig voor losse onderdelen.

Owja remklauwen staan er nog niet bij. Die hebben een redelijk ondefinieerbare kleur, beetje goud/koperachtig...
Antwoord
#6
Dopski schreef:Brantho Korrux bedoel je denk ik. Ik heb samen met Frox een hele tijd geleden een 5L bus gekocht in antraciet zwart. Omdat dat redelijk mooi matcht met de kleur van undercoating, zodat je het goed kan gebruiken in wielkasten en bodem. Wielkasten van mijn 144 uiteindelijk nooit aan toegekomen. Ik heb het uiteindelijk op de balken van mn 740 gedaan, en diverse losse onderdelen.
Frox heeft er laatst ook zijn laswerk mee behandeld, waarschijnlijk binnenkort plaatjes in z'n topic Wink. En alle losse onderdelen, veerpoten enzo doe ik ook met diezelfde kleur. Oorspronkelijk waren die allemaal hoogglans zwart inderdaad; stabilisatiestang, achteras, voorframe, baksteun, cardandrijfas.
De hele body, voor zover ik die gezien bij 140's en 240's heb is al volgt opgebouwd;
-staal, primer (grijsig), evt plamuur (maar denk dat dat beunhazerij is), lakkleur, zwarte tectiel/bitumen/underbody, zelf aangebrachte extra bescherming, dikke laag olie Wink.
[Afbeelding: Plaatwerk14_zpsf398b1cc.jpg]

Dus mocht je zo dicht mogelijk bij het origineel willen blijven kan je uit de voeten met spuitbussen in je eigen lakkleur en (hoogglans)zwart. Hammerite is ook handig voor losse onderdelen.

Owja remklauwen staan er nog niet bij. Die hebben een redelijk ondefinieerbare kleur, beetje goud/koperachtig...
staal grijs of rood daarvoor, alhoewel Lucs 244 ook rood eronder heeft.. leuk hoekje trouwens.. nieuw..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Oke dan, lijst is bijgewerkt. Lijkt erop alsof alles hoogglans zwart is afgewerkt.
Ben stiekem toch benieuwd of een (menie-/knal-)oranje achteras goed staat onder een oranje 244 Smile

En over Brantho Korrux had ik inderdaad in een topic van jou of frox gelezen. Kon het alleen niet meer vinden. Thanks!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#8
ZOAB schreef:Oke dan, lijst is bijgewerkt. Lijkt erop alsof alles hoogglans zwart is afgewerkt.
Ben stiekem toch benieuwd of een (menie-/knal-)oranje achteras goed staat onder een oranje 244 Smile

En over Brantho Korrux had ik inderdaad in een topic van jou of frox gelezen. Kon het alleen niet meer vinden. Thanks!
Frox.. ik zou ff fotosjoppen voordat het tegen valt.. Lijkt me ook wel geinig om alles aan de onderzijde uit te voeren als zo'n demo-auto, zoals op de folderfoto's.. maar dan zonder de boel open te zagen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#9
De tip van de Brantho-korrux verf hebben we van Flip. Die gebruikt het ook al een tijdje.
En tot nu toe bevalt het mij erg goed

Jambon schreef:Frox.. ik zou ff fotosjoppen voordat het tegen valt.. Lijkt me ook wel geinig om alles aan de onderzijde uit te voeren als zo'n demo-auto, zoals op de folderfoto's.. maar dan zonder de boel open te zagen..

Een glazen bodem misschien? Lijkt me wel spannend als je op de snelweg rijdt. Wel iets verzinnen voor een ruitenwisser aan de onderkant, anders zie je nog niks.
Antwoord
#10
zn film laag die de hele tijd roteert net als met duikhelmen. zeg dat hoekie wat je daar der uit hebt geslepen komt dat toevallig uit een oranje :O (ben net stiekem toch even snel gaan kijken of het de mijne niet wasxd)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)