Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brum; de blauwe 245 turbo
#31
Sebastiaan! schreef:Die bodykit is een originele Hausser, van de 740. Zie je ook aan de bumpers!

Lijkt er inderdaad op!

Hier nog de originele folder van Theis K1; http://forum.vccn.no/showthread.php?3724...gn-240-760
Antwoord
#32
Afgelopen zaterdag weer bezig geweest,

Eerst het oude uitlaatsysteem eronderuit gehaald, leek wel een platgeslagen pannekoek op sommige plekken.
[Afbeelding: 2014-03-15091903_zpsf75a8f25.jpg]

En met het simons uitlaatsetje eronder, was heel makkelijk te monteren en de pasvorm is perfect!
[Afbeelding: 2014-03-15151849_zps61a5bf28.jpg]

Helaas ook wat minder nieuws, merkte op dat motor soms misfired. Ligt niet aan de motor want de ruilmotor liep perfect voordat hij werd gedemonteerd, alles is rechtstreeks overgezet dus aan de injectie en ontsteking zal het ook niet liggen. Beide benzinepompen zijn ook vervangen dus het zal nog even zoeken zijn. Na een klein stukje rijden loopt hij weer goed op stationair maar langzaam aan komen er toch weer misfires.

Ook gelijk een filmpje van gemaakt, kan wat langdurig zijn.
[Afbeelding: th_2014-03-15151013_zps5c014539.jpg]

Iemand suggesties?
Antwoord
#33
De auto heeft de LPG-keuring doorstaan! Stond binnen 5 minuten weer buiten. CO werd niet gemeten omdat ze een ventieltje kwijt waren haha.

En vanmiddag weer een testritje gemaakt en ik kan weer bijna janken want op stationair begon hij weer te bokken zoals vroeger.
Vind het heel vreemd want nadat de nieuwe motor erin is gekomen waren er totaal geen problemen en liep hij perfect stationair.
Tijdens het rijden loopt hij gewoon perfect zonder problemen, stationair pakt die ook gewoon goed op bij het remmen en hij start onmiddelijk na de sleutel om te draaien.
De symptonen van het vorige blok zijn er alleen in mindere mate. Verder wil ik ook niet aan de CO afstellingen gaan prutsen aangezien dit blok in de vorige auto perfect liep.

Weet iemand een garage met de nodige kennis van volvo's?
Antwoord
#34
Bokken wijst op teveel brandstof of valse lucht, voor een garage, hint mijn onderschrift:wink:
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#35
massa naar je blok niet goed
bobine niet goed
lekkage van je bougie kabels
massa van je bobine niet goed
trek voor de zekerheid je brandstofpomp eruit die van de tank en die onder de auto. kan zijn dat hij benzine langzaam inspuit (minimaal)
lpg afstelling is niet goed (lpg word ook afgesteld op de verdamper)
vacuum op je verdamper niet goed

Ik zou het vooral zoeken in massa probleem dus leg even tijdelijke massa aan.
Kijk of hij het ook op benzine doet dat is de brandstof het probleem iig niet.

Verstopte benzine filter geeft ook rare problemen. (geen brandstof filter geef hele rare problemen)
als de auto op lpg loopt kan je de luchtslang van de turbo er af koppelen om ook dat uit te sluiten.

Hopen dat je er iets mee kan.

Succes
Antwoord
#36
Bedankt voor de reacties,

voor de duidelijkheid, lpg is nu uit de auto.
Daarnaast is alles van het benzineaanvoertraject vernieuwd(brandstofpompen, brandstoffilter, brandstofpomprelais)
Het blok is volledig overgezet met injectie systeem, spruitstukken en turbo, vrijwel niks is los gekomen.
Het blok wat er nu in zit heeft perfect gelopen in de vorige auto.
De eerste twee minuten loopt de auto perfect maar daarna gaat hij meer schudden/misfires wat te herkennen is als plofjes uit de uitlaat.
Met het kopppelen pakt hij wel gewoon goed op, dit was bij de vorige motor dan weer niet.
Antwoord
#37
Vandaag mijn zoektocht gestart naar een vacuumlek, twee bussen remmenreiniger later niks gevonden. Ook een aantal vacuumslangetjes vervangen maar dit maakte ook geen verschil.

Toevallig sprak ik vanmiddag een meneer en die had het over water in de benzinetank en misschien wel algen(is dit mogelijk voor benzine?)
Zelf had ik daar eigenlijk niet aan gedacht, na aankoop van de auto eenmalig lpg getankt en voor de rest twee keer getankt voor benzine voordat de problemen zich voordeden. Omdat er waarschijnlijk lang op lpg is gereden en weinig benzine getankt klinkt het wel als een logische verklaring dat de benzinetank van binnen vervuild is geraakt(roest & condensvorming). Bij het vervangen van de in tank pomp heb ik dit niet gecheckt helaas, wel kwam bij het vervangen van de benzinefilter troebele bruinachtige benzine naar buiten toen ik de benzinefilter leeg aan het schudden was. Nou poe poe wat een raadsel, wat mij betreft mag het antwoord onderhand verteld worden. Ik hou jullie op de hoogte!

7 april gaat hij trouwens voor apk keuring, ik ben benieuwd!
Antwoord
#38
Tadaaa, weer een volvo op de weg!

Maandag keuring gehad en in de avond weer op kunnen halen. Paar aandachtspuntjes met betrekking tot een gordel achterin, en de handrem rechtsachter maar hij werd toch goedgekeurd.

Het plaatwerk waar de lpg zat zal wel overnieuw gedaan moeten worden in de toekomst. Ik had de technische dienst van de RDW gebeld over het mogelijk was om het plaatwerk te popnagelen en met ruitenkit vast te zetten(kreeg ik als tip van iemand). Volgens de meneer van de RDW mocht dit zolang het maar waterdicht was en goed afgedicht. Na twijfels besloten toch maar te doen en nu zit ik dus met gebakken peren. Volgens de garage mag dit zeker niet en had ik schriftelijk toestemming moeten vragen aan de RDW. lesje wel geleerd dus. Maar opzich geen probleem want dit was meer een noodoplossing en ik ga hem binnenkort laten lassen.

Gisterenavond gelijk ritje gewaagd vanuit roosendaal richting eindhoven, ging nog niet zo soepel. Als eerste trok ik perongeluk de schakelpook los, daarna zonder gereden want ik kreeg de twee contactjes die op het overdrive knopje horen anders niet vast. Vervolgens liep de ruitenwisser los terwijl we in een hevige regenbui reden, nu een mooie kras in het raam. Ook was de tellerverlichting verkeerd aangesloten waardoor ik niet kon zien hoe hard ik ging. Toen richting huis gekeerd en het vandaag opnieuw bij daglicht geprobeerd, alles perfect verlopen.

Motorisch loopt hij echt perfect en nu weet ik na al die tijd weer waarom ik een volvo 240 zo geweldig vond rijden.
Stationair nog niet perfect maar ik heb het toerental iets verhoogd naar 1300 toeren waardoor hij niet zo loopt te bokken. Van de garage kreeg ik ook te horen dat hij arm liep dus ik ga hem ook iets rijker zetten, kijken of dat verschil maakt. Het verschil met het oude blok is dat hij zuiniger loopt en hij een veel harder ''woesj'' wind geluid maakt zodra hij hoger in de toeren klimt, misschien door een andere ventilator? Kan me niet herinneren dat hij bij het andere blok zo hard blaasde.

Binnenkort komt er de turbo op van het oude blok, net wat meer power en mooiere fluit. Ook komen er binnenkort nog de nieuwe velgjes onder, ik ben nog op zoek naar 205/50/15 banden. Voor de rest zijn mijn plannen om de vier nieuwe deuren, voorspatborden en achterklep in een soortgelijke kleur te rollen en vervolgens de gehele auto te rollen. De auto is het niet echt waard om voor kapitalen aan geld in te stoppen dus ik ga hem niet spuiten. Overigens is met rollen mooi resultaat te behalen, moeite waard dus!
Antwoord
#39
Heb het met een apk keurmeester erover gehad over zo'n gat (kwam ze wel eens tegenWink) en die berekend altijd alles qua roest etc.
Plaat eroverheen schroeven mocht van hem ook beetje vreemde praat van je garage het is geen dragend deel.
Lassen geniet de voorkeur natuurlijk ga ik met mijn eigen auto ook gewoon doen.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#40
Fijn dat ie t weer doet! Wat voor turbo zat er op je oude blok dat je die wil gebruiken?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 1.927 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 134.273 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 2.498 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 171.597 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 2.647 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 413.798 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 77.390 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  De blauwe 242; van 1x onderliggend naar 2x bovenliggend Arn02 23 19.044 6 January 2017, 10:33
Laatste bericht: Dopski
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 38.271 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 uit 1978 hugo 41 28.494 23 July 2016, 17:30
Laatste bericht: BartJu

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)