Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Twee probleempjes
#1
Vandaag weer met de 144 aan het rijden, hij remt nu perfect met de nieuwe remklauw!

Ik heb alleen nog een paar probleempjes:

Op lpg slaat de motor af en toe gewoon af, b.v. als ik rem voor het stoplicht. Ook merk ik dat, als ik het gaspedaal een heel klein beetje intrap, hij met minder toeren gaat lopen en bijna afslaat.

Zou het gewoon de stationairafstelling zijn?

---
Verder hoor ik bij het optrekken steeds een tik ergens onder de auto. Het klinkt alsof iemand met een hamer tegen de uitlaat tikt.

Heeft iemand suggesties waar ik het zoeken moet?
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
Boedel je dat wanneer je op gas rijdt en je remt met de koppeling ingetrapt dat hij dan afslaat? Of ook als hij nog in een versnelling staat? Met de koppeling ingetrapt of in zn vrij dan kan hij "uit waaien". Omdat er teveel lucht naar in de motor wordt geblazen. Dus zo veel mogelijk remmen op de motor.
Antwoord
#3
Het is op het laatste moment, als je net stil staat.
Hij zakt te ver in toeren.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Eerste probleem zou ik in de gasafstelling zoeken.

Het tweede probleempje, misschien is dit de oplossing:
Aan de achterzijde van de versnbak zit een steun waaraan de uitlaat vastzit. Deze kan scheuren/kapot of los gaan, en dan tegen de uitlaat aantikken... Maar het is vreemd dat het alleen bij optrekken is.

succes!
Antwoord
#5
Je zou om te beginnen het stationair iets rijker kunnen zetten. Kijk de gasklep eens na, er zou maar een hele kleine kier mogen zijn bij stationair. En misschien de ontsteking wat opfrissen en/of wat later zetten, altijd kritisch met LPG.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
De onsteking gaf inderdaad meer problemen, maar nadat ik contactjes in de verdelerkap opgeschuurd had, liep hij weer prima.
Ik heb al wel een nieuwe klaarliggen, toch maar monteren en kijken of dat uitmaakt.

Hoeveel graden voorontsteking raad je aan?

Die steun is volgens mij nog okay, ik zal hem vrijdag nog eens op de brug zetten en goed kijken.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#7
Ik ben niet zo van de exacte graden, meer van de verdeler verdraaien tot het werkt (en net niet pingelt op de snelweg).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
haha, tja, ik weet niet eens hoe pingelen klinkt...
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
"Pingelen" klinkt alsof het een wat hoog geluid is maar het is meer een zwaar rammelend geratel. :redface: Haha ja... nou weet je het nog niet... Zal bij elke auto ook anders klinken...
Antwoord
#10
Pingelen hoor je als je de ontsteking op LPG lekker vroeg hebt staan en dan een stukje op benzine moet rijden, zodra je iets vraagt van de motor begint-ie te rinkelen en klepperen. Je hoort het 'in het wild' ook wel eens als mensen voor/in/na de bocht niet terugschakelen maar gasgeven in de derde versnelling. EÃncilinder motorfietsen kunnen het ook aardig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)