Berichten: 451
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Mijn vader heeft de koppakking vervangen van de B21Et. Hierbij is een andere cilinderkop geplaatst. Nu lijkt het plaatsten van de distributieriem middels de merk tekens niet helemaal goed te lopen. Na een aantal keer draaien komen de merktekens nooit meer op de juiste plek terug. Is er hier een stappenplan aanwezig? Mijn vader geeft aan dat hij met het haynes sleutelboek niet tot het gewenste resultaat komt.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij is dat normaal. Als de assen maar op het juiste moment op hun plek staan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Door het aantal tanden op de riem komen de merktekens na een aantal keren draaien niet meer bij de merktekens (of weer hetzelfde aantal slagen terug)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 509
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Klopt inderdaad, maar als je gewoon de merktekens van de krukas en de nokkenas aanhoud komt het goed.
Dus allemaal optijd zetten riem erom leggen, dan spannen. Vervolgens draai je de krukas 2 omwentelingen rond dan
moeten de merktekens (op de tandwielen/krukaspoelie) weer goed staan.
Berichten: 451
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ik ga zondag even langs. Inmiddels lijkt het te zijn gelukt.