1 September 2014, 13:36
Inderdaad "goed" voor het milieu : al die oldtimers waar de LPG uit is verwijderd en die nu weer op benzine rondrijden...
Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt
|
1 September 2014, 13:36
Inderdaad "goed" voor het milieu : al die oldtimers waar de LPG uit is verwijderd en die nu weer op benzine rondrijden...
1 September 2014, 15:01
Voor de luchtkwaliteit is dat een stuk beter, voor de CO2-uitstoot is het wel slechter.
1 September 2014, 18:05
mbt autobelangen/vrijstellingoldtimer: er wordt achter de schermen druk gewerkt aan de voorbereidingen voor de proefprocessen die precedent moeten scheppen voor de gehele regeling (of liever: de afschaffing daarvan). ik ben het wel met BartWillem eens dat men daarover wel wat mag berichten - al kan ik me ook voorstellen dat 't een nogal tijdrovend proces is ..
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG; enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG; tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
1 September 2014, 18:31
Het is me overigens niet duidelijk wat de rol van die proefprocessen is. In de een na laatste nieuwsbrief wordt als nadeel van meedoen genoemd:
Citaat:- Met het ondertekenen van de vaststellingsovereenkomst doet u afstand van uw recht om een schadevergoeding te eisen buiten de betaalde motorrijtuigenbelasting.Dat impliceert dat het daarin puur gaat om betaalde MRB en sowieso geen waardedaling van de oldtimer. Maar gaan die proefprocessen dan ook om terugdraaien van de hele maatregel? Of is dat dan stap twee na die proefprocessen?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
4 September 2014, 07:07
En zouden de oldtimers in 2016 dan alsnog/opnieuw aan de beurt zijn? http://nos.nl/l/694337
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
4 September 2014, 11:28
oudevolvo schreef:En zouden de oldtimers in 2016 dan alsnog/opnieuw aan de beurt zijn? http://nos.nl/l/694337Wie weet, maar die stinkende 940s niet!
1984 245 Turbo B21ET
4 September 2014, 12:31
Pfff...... Het zal weer eens niet zo zijn. De winst is inderdaad de uiterst discutabele vermindering van uitstoot door de 'zuinige' auto's.
Er is niet zozeer sprake van dat de overheid belastingsinkomsten misloopt, nee deze inkomsten zijn 'geïnvesteerd' in de zuinige auto's want daar was het Rijksbeleid op geformuleerd. Eerlijk zal het niet gaan worden, gewoon de wegenbelasting omhoog... belasten naar gebruik, dat zou de passende maatregel zijn. Al denk ik dat we sowieso niet echt rek meer hebben in de melkkoe 'autogebruik'.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
30 September 2014, 20:52
Even een waarschuwing voor mensen die hun auto uit de schorsing halen :
zorg ervoor dat de autoverzekering ingegaan is voordat je de schorsing opheft. Een vriend van mij kreeg vorige week een prent van bijna 400 euro in de bus. Hij had zijn auto ontschorst en welgerekend 2 dagen gewacht met het aan de verzekering door te geven omdat hij niet meteen met de auto ging rijden.
5 December 2014, 23:10
bron; http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/in-de-media Moet ik uit dit artikel opmaken dat de eerste keer dat je gesnapt wordt met het rijden in de ophokmaanden alleen een waarschuwing volgt en geen boete? Bovendien : bij de opmerking "De belastingdienst doet geen mededelingen over de handhavingsstrategie" bekruipt me het gevoel dat ze niet voldoende mankracht hebben om controles uit te voeren en dat maar liever geheim houden.
8 December 2014, 21:20
Weer een update, er is al een jurist die een zaak heeft aangespannen (en verloren) dat de vrijstelling voor onbepaalde tijd gegeven zou zijn http://www.oudevolvo.nl/2014/12/08/opmer...oldtimers/
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|