PS ik heb mijn eerste 245 trouwens gekocht met een M47 bak die op sterven na dood was, er was zo'n ongelooflijk lager-lawaai dat je uitsluitend in 2 en 4 normaal kon rijden en deze heb ik toen vrij snel vervangen voor een andere M47 die nu nog steeds onder deze auto zit.
.....die ondertussen over de 800.000km heen is gereden! (totaal dan, niet sinds de nieuwe bak)
Heb er net zo een,is wel in iets betere conditie, zit een 2,1 ltr. in met een later opgebouwde turbo (race-kitje) die doet het prima trekt voor mij hard genoeg.
Vind dit wel de mooiste Volvo-kleur (blauw) maar smaken verschillen
Veel succes met het opknappen
Ja leuk, dan wordt dit een Transfer-topic! Heb ondertussen ook al contact met een 3e transfer eigenaar die toevallig ook nog eens hier in de regio zit!
Ik heb een van de andere, sinds juli 2015. [ATTACH=CONFIG]4156[/ATTACH]
Ik woon in Wageningen, en heb er ooit eentje in Bennekom zien rijden. Redelijke staat, maar plaatwerk in verschillende kleuren.
Mijn vrouw reed een paar weken terug in Renkum, en daar stond er een, ook in blauw, op een oprit.
Er zullen er toch geen drie zijn op zo'n klein stukje bij elkaar vandaan?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
Haai allemaal, nou, 't begint steeds meer op een Transfer-topic te lijken hier!
Intussen vorderen de voorbereidingen voor de te bouwen garage langzaam maar zeker.
Helaas vraagt de daily-driver 245 effe om aandacht, mijn cardan trilt als een idioot dus ik durf er niet meer mee te rijden. Ik denk andere achteras, maar zal het forum effe doorspitten. Als er tot die tijd iemand tips heeft graag in een priveebericht om dit topic 100% transfer te houden
Enne, vind blauw ook wel mooi maar ik wil de mijn wit hebben. (dan lijkt ie nog groter....)