Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-jet naar megasquirt
#1
aangezien ik in de verre toekomst van de k-jet af wil en om wil gaan naar MS vroeg ik me af wat hier allemaal bij komt kijken qua benzine injectie. nu begreep ik dat op de b23e de injectoren redelijk in het blok zitten. nu is mijn vraag zijn deze nu mechanisch of elektrische bedient ?

verder heb ik op diverse fora gezien dat het verstandig is om vn een late 240/740/940 een spruitstuk te nemen waar de lpg injectoren al in getapt zijn. is dit verstandig ?

verder is de bedoeling dat de oranje wel een bifuel blijft.

heeft iemand nog goede tips om mee te beginnen met inlezen op een zelf programmeerbare ecu ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#2
Google op megasquirt manual.

De k-het injectoren zijn mechanisch en dus niet bruikbaar. Neem een laat model 240 spruitstuk welke al elektronisch management heeft en je hebt de gaten voor de juiste injectoren. Moet je die in de cil kop wel afpluggen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
Vlgs mij kun je net zo goed een late cilinderkop van een B230F nemen en daarbij ook de ecu en ezk. Daarbij ook de kabelboom van de motor en je bent bijna klaar.

Via google kun je veel vinden over programmeerbaarheid van de ecu/ezk. In jou geval met een motor Zonder turbo lijkt me dit een prima oplossing.

Je moet wellicht injectoren nog tappen in het spruitstuk maar dat zal weinig moeite kosten.

Tis maar een idee?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#4
oke zal even de begin post even aanpassen aagegezien het de bedoeling is dat het wel een bifuel is/blijft. ik wil de kabelboom eingelijk zelf maken dus alleen het spruitstuk zou al intresant zijn :O de sensoren wil ik er zelf tussen maken.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#5
bestaat er ook een mogelijkheid dat de mechanies bediende injectors verwisseld worden met elektronische injectors
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#6
Je wil megasquirt(achtigen) gebruiken voor de benzine inspuiting, maar op LPG met een traditionele verdamper+mengstuk blijven rijden?
Antwoord
#7
eigenlijk een soort gelijke opstelling als boele in de p1800 heeft. mapping 1 LPG en met een druk op de knop omschakelen naar mapping 2 Benzine. dus eingelijk zowel de LPG als de benzine inspuiten
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#8
Laurens Zondag schreef:bestaat er ook een mogelijkheid dat de mechanies bediende injectors verwisseld worden met elektronische injectors

Heb wel eens gezien dat er injectoren zijn die der in passen. Geen idee welke. Je plan is uitvoerbaar, maar bezint eer je begint.
Het is nogal een klus waarbij je je auto een hele tijd niet kan gebruiken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#9
dat weet ik dat ik mn auto een tijd niet kan gebruiken. zit vanaf eind december word de oranje geschorst tot ze 40 is in die tijd wil ik eingelijk de body en de motor er in hebben
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 9.798 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  Toerental waarbij naar lpg schakelt wisselt petervanriemsdijk 4 929 17 December 2022, 11:33
Laatste bericht: Dopski
  Ombouw 6 cilinder naar 4 cilinder, thermostaat geeft te warm aan misteryaikz 5 1.813 19 May 2022, 15:29
Laatste bericht: misteryaikz
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 4.375 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 18.065 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Ombouw naar carburateur Ruud245 22 9.101 25 July 2020, 18:30
Laatste bericht: Ruud245
  Help Van een b200e naar een b230fb Ruben240 17 7.010 17 June 2020, 22:18
Laatste bericht: Marc1970
  Bokken motor bocht naar links Maarten245DL 6 5.991 13 February 2019, 15:39
Laatste bericht: Marc1970
  verdeelkap verplaatsen naar voren gerry 142 turbo 3 3.307 13 September 2016, 16:04
Laatste bericht: Marc1970
  B21A 4-bak naar B... Automaat hugo 8 5.996 5 September 2016, 18:22
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)