Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grijze Superpolar
#1
Afgelopen zaterdag heb ik mijzelve een grijze Superpolar cadeau gedaan. Hij heeft slechts een hele korte periode te koop gestaan op het forum hier. Sorry @Dopski en @244Drift.. Het was nou eenmaal een koopje. Dopski had ik persoonlijk al even geïnformeerd….

Afijn! Laten we het over de auto hebben! Tussen de intensieve varkenshouderij en champignonnen in Brabant was de auto ‘opgeslagen’ tussen caravans en campers. Daar vertoefde ie inmiddels al anderhalf jaar. De auto startte meteen met een powerstarter. Op wat kleine ‘dits’en ‘dents’ na een hele nette auto die mooi in zn lak zit, en totaal roestvrij (voor zover geinspecteerd). Vorige eigenaar heeft de auto in 2003 gekocht. Aan het kenteken te oordelen vlak na import dus… De km-stand toen zou 60.000 zijn geweest (wie weet) en hij staat nu op 250k.

Remmen deed ie als de beste, er zat niets vast. Accelereren wilde ie dan weer niet best. Inhouden en onregelmatig stationair draaien. De accu erin is helemaal dood, met wat infuus (startkabels aan de Polar) liep ie meteen 1000 x beter. Misschien met wat meer stroom op een hoger voltage dat ie al wat beter wil accelereren. En ach.. onderhoud vindt ie vast ook fijn.

Opties van een gemiddelde Superpolar zijn alom bekend en befaamd dus ik zal ze niet benadrukken. Ik zelf vind de kleur apart! Zie je (zeker superpolars) niet veel mee! Weet iemand de kleurcode zo uit het hoofd? Tis een stuk donkerder dan de 130 van m’n 245T. Zal het typeplaatje van de week es checken. Aanvullend aan de standaard opties heeft ie een rolhoesje achterin, bijna nieuwe Monroe-nivomats achter, aftermarket cruisecontrol (netjes ingebouwd!), dakdragers (door vorige eigenaar laten monteren, jammer jammer jammer), een relatief verse koppakking op de B200 met riempjes en waterpomp van een paar jaar oud.

Ik dacht: mooie basis.

Deze chauffeur gaat namelijk voor een tweede (hobby)auto immers NOOIT van zijn leven zomaar Den Koninkrijk voorzien van een vol jaar MRB op mijn bijna 31-jarige Turbo als er (desnoods iets duurder) een alternatief voorhanden is… Dus dit gaat de winterauto worden. Dat is vast geen straf met ABS, verwarmde leren stoeltjes en een erg strak schakelende M47.

Een feauteaux is wat een thread toch altijd wat leuker maakt, dus hier zijn er alvast een paar….

[Afbeelding: 20130921_110610_zpse968348b.jpg]

[Afbeelding: 20130921_110555_zps55553247.jpg]

[Afbeelding: 20130921_110539_zps26d85f89.jpg]

[Afbeelding: 20130921_110532_zps988e12b6.jpg]

Het is wel een auto met werk uiteraard.

1. Zorgen dat ie mooie loopt met allereerst een accu die wat waard is
2. Grote beurt en alles maar eens goed schoon maken, rubbertjes en slangetjes wisselen.
3. Remmerij checken en olie wisselen (ABS-lampje blijft branden, iemand een idee waar eerst te zoeken?)
4. Bestuurderstoel lijkt scheef te staan, herstellen dus!
5. De Virgo’s die nog bij de poedercoater liggen voorzien van winterrubber en de scorpiusjes proberen schoon te krijgen (zelfs reserve scorpiusvelg bij!)
6. APK erop
7. Knopje van dagteller ontbreekt (dagteller doet t zelf wel)
8. Leer dat in goede staat is een goeie onderhoudsbeurt geven en zo-ook de buitenkant.
9. Lesjofors en een verstelbare panhardstang erop want te hoog.

Kan je een 240 met nivomats straffeloos 4 cm verlagen eigenlijk? Tot op heden had ik eigenlijk alleen nog met originele boot-240’s of verlaagde exemplaren gereden. Maar deze viel me totaal niet tegen op z’n ballonbanden met deze frisse luchtschokkers!


Afijn, vol stoute plannen maar eerst maar eens de ‘fase nul’ in orde maken.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#2
2 bakstenen, wat een luxe, gefeliciteerd! Inderdaad hele mooie kleur.
Antwoord
#3
In die kleur vind ik hem het mooist, heb er ook ooit eentje zo gehad.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
kleurcode:0177
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#5
Waarom heeft het ding een 83'er kenteken?
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#6
BartWillem schreef:Waarom heeft het ding een 83'er kenteken?

Ik vermoed omdat deze Super Polar met dezelfde kleur toch opgehaald moest worden, maar er geen groene platen aanwezig waren Wink

@ Stevves: Helaas je was me voor. Veel plezier met de Super Polar ! Lijkt me een leuke aanwinst
Antwoord
#7
244Drift schreef:Ik vermoed omdat deze Super Polar met dezelfde kleur toch opgehaald moest worden, maar er geen groene platen aanwezig waren Wink

Ai, da's linke soep. Als ze je daar ondderweg mee aanhouden rook je een heeeel zware pijp.
Antwoord
#8
BartWillem heeft het RDW gecheckt want eigenlijk is het een kenteken uit '85 voor een '83er.. (Het grote mysterie van mijn 245T ja, en een reden van het 'tweetje' op de plaat).

244Drift zou het weleens bij het rechte eind gehad kunnen hebben, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik wilde kijken hoe het stond met oude platen ;-). Dat transport op deze manier niet geheel past bij de manier waar de Nederlandsche Staat dat bedoelt heeft begrijp ik uiteraard erg goed.

Het 'ding' zoals BartWillem zo respectvol weet op te merken ;-) heeft overigens een tikkende klep... kleppen stellen is dus een must, en had ik nog niet op m'n to-do lijstje staan.. en.. ach hoe lang de B200 erin blijft weet ik nog niet. De B230FK met M90 uit m'n sloper 940 zou weleens in de toekomst een ander doel kunnen krijgen dan de originaliteit aantasten van de '83er... We'll see. mogelijkheden genoeg.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#9
Leuk hoor. Kleinigheidjes hou je altijd, maar deze dingen heb je zo opgelost denk ik Tongue.
Veel plezier ermee!
Antwoord
#10
Stevves schreef:BartWillem heeft het RDW gecheckt want eigenlijk is het een kenteken uit '85 voor een '83er.. (Het grote mysterie van mijn 245T ja, en een reden van het 'tweetje' op de plaat).

244Drift zou het weleens bij het rechte eind gehad kunnen hebben, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik wilde kijken hoe het stond met oude platen ;-). Dat transport op deze manier niet geheel past bij de manier waar de Nederlandsche Staat dat bedoelt heeft begrijp ik uiteraard erg goed.

Het 'ding' zoals BartWillem zo respectvol weet op te merken ;-) heeft overigens een tikkende klep... kleppen stellen is dus een must, en had ik nog niet op m'n to-do lijstje staan.. en.. ach hoe lang de B200 erin blijft weet ik nog niet. De B230FK met M90 uit m'n sloper 940 zou weleens in de toekomst een ander doel kunnen krijgen dan de originaliteit aantasten van de '83er... We'll see. mogelijkheden genoeg.

Ik noem auto's altijd "ding", "bak" of iets anders. Mensen die hun auto "ze" noemen zijn niet goed wijs. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grijze 940 uit 1997 Marc1970 6 4.638 15 July 2019, 20:53
Laatste bericht: Marc1970
  Berta, de Rooie en de Grijze simplicity 108 67.500 27 April 2018, 16:18
Laatste bericht: simplicity
  Drk - De grijze Drk 14 11.091 16 February 2017, 23:39
Laatste bericht: Drk
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 5.684 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Twee nieuwe aanwinsten: een grijze 740 GL station en een blauwe 242 L Arn02 16 13.081 13 October 2014, 09:09
Laatste bericht: Yellow240

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)