Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterkant opkrikken?
#1
Beste forummers, ik heb de gewoonte om mijn 142 midden onder de achteras op te krikken, is dit eigenlijk wel verstandig? Bij voorbaat dank voor reactiesConfusedmile:
Groeten, Maup
Antwoord
#2
dat doet iedereen, maar haal voor de veiligheid wel een paar stevige pootjes zodat ie bv op de kriksteunen kan staan als je met bv remmen aan de gang gaat, dan zakt de as wat verder uit en kun je er lekker bij..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Ik zet 'm altijd onder de trekhaak. (moet je die wel hebben natuurlijk....) plus wat assteunen er bij natuurlijk
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#4
Aha mooi dat dat kan, ik ben de laatste tijd nogal wat foto's tegengekomen van gescheurde en zeer ernstig doorgeroeste assen, maar was ook een beetje bang dat ik misschien toch iets zou vervormen, vandaar. Ik heb een extra grote garagekrik die de voor of achterkant fors omhoog kan tillen waarna ik een paar stevige assteunen plaats. Ik ga nooit onder een auto liggen die alleen op een krik staat. Er zit ook een trekhaak op dus die kan ik ook gebruiken, is misschien ook wel handig. Bedankt, sleutel ze!
Antwoord
#5
trekhaak weet ik nog niet zo net, het ding zelf en de delen van de auto zijn om te dragen, niet andersom..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#6
Dat probleem heb ik nou met opkrikken onder de as. Et ding is helemaal niet om te dragen. Dat doen de veren icm de draagarmen.
Maar et word veel gedaan en et gaat goed... Dus wie ben ik ;-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#7
Volvo 142 B23 schreef:Dat probleem heb ik nou met opkrikken onder de as. Et ding is helemaal niet om te dragen. Dat doen de veren icm de draagarmen.
Maar et word veel gedaan en et gaat goed... Dus wie ben ik ;-)
daar denk ik idd ook aan nu, maar ja, als je kunt springen en duikelen met een Amazon/PV/140 zal ie wel iets kunnen hebben..:wink:

trouwens, de draagarmen hangen onder de as, dus die beweging veranderd niet, behalve dat ie normaliter niet in het midden wordt getild maar vlak bij de veer/wiel..

na ja, loopt wel los , heb er nog nooit eentje gesloopt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Superflex voor wielophanging achterkant 245 Hansepans 2 3.669 26 February 2019, 22:29
Laatste bericht: Hansepans

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)