Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vragen m.b.t 245 Turbo - B23FT
#1
Hallo liefhebbers van het prachtige merk Volvo,

Om niet gelijk met de deur in huis te vallen; Dit is mijn eerste bericht op dit forum en zal me dus ook maar direct even voorstellen.

Ik ben Rutger, 21 jaar en gek op alles met 2 of meer wielen en een motor. Al sinds m'n 17e in de weer met auto's en dat heeft geleid tot de aanschaf van mijn 2e Volvo 245..
De eerste was een 1992 Volvo 245 met een 2.3 en 6ton op de klok die op LPG liep en die ik kocht voor de Carbagerun(vast wel bekend hier). Hoewel ik zeer van die auto heb genoten was hij niet in een goede staat en was ik niet in staat om de belasting van zo'n auto op te hoesten(ik ben een arme student) dus ging hij weer weg.

De interesse in een Volvo 245 is gebleven en na het verkopen van mijn dagelijkse auto(Golf 4 TDI uit 2000) moest er een leuke, dagelijkse auto komen. Er bestond nog even twijfel van mijn kant of ik nou een verstandige keus ging doen, of een leuke keus(verstandig zou zijn om een Civicje 1.5 vtec-e te kopen voor 1500,- en die als dagelijks vervoer te gebruiken & de leuke keus was een Oldtimer Volvo 245 op LPG).

Mijn vader maakte de keus snel makkelijker en die zei: "Verstandige keuzes moet je je hele leven nog maken, doe nou wat je leuk vind". Nou dus toen heb ik afgelopen zaterdag mijn Volvo 245 Turbo opgehaald.

De auto is ooit voorzien van een B23FT blok (530 kop) met 3" Ferrita uitlaat en IPD nokkenas. Achter dit blok hangt een 4bak met OD(M45 / M46 / M47 ?)

Ik ben helemaal blij met de auto maar er zit nog wel werk aan de auto, maar dat neem ik graag voor lief want ik kan er al gewoon mee rijden.

De Vragen:
De reden dat ik dit topic aanmaak is dat ik een paar vragen heb met betrekking tot de auto: