Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oliedruk, temperatuur en voltmeter
#1
Dag,
Ik ben op zoek voor bovenin het radioframe naar een oliedruk, olietemperatuur en voltmeter. Ikzelf heb geen idee hoe je dit moet aansluiten. Heeft iemand dit liggen en kun je dit voor me aansluiten? Ik betaal er graag een goede prijs voor.
Antwoord
#2
oliedruk en olietempratuur heb je sensoren voornodig (als kan meenemen in de koop) voltmeter meestal niet kan je zo vanaf een willekeurige plus pakken als je maar parralel aan de accu meet. aansluit schema's kun je in de hynes vinden maar ook online (website weet ik zo snel even niet)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Ik heb de meters met bedrading inmiddels in bezit! Top
Antwoord
#4
[h=1]Onderwerp: Installatie Voltmeter[/h]
[h=1]Onderwerp: Installatie Olietemperatuurmeter[/h]
[h=1]Onderwerp: Installatie Oliedrukmeter[/h]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#5
Het toeval wil dat ik net aan het kijken ben op het forum hoe de zaak in te bouwen..Wink Super bedankt.

Nog even een vraag. Waar haal ik de plus vandaan? Ik haal voor het kleine klokje en economy meter deze nu achter uit de grote toerenteller. En de min sluit ik hier ook op aan. (de constante plus voor het klokje zit hier ook aan de onderkant van 3 stekkertjes)

Kan ik de plusdraden hier ook gewoon aanhangen? Ik heb wel eens gelezen dat als je alles van 1 bron afhaalt, dat dan je lampjes minder licht geven? Is dit zo? Of kan ik gewoon alle plusdraden hier aan knopen? (incl voltmeter)
Antwoord
#6
Misschien is een geschakelde plus beter, waarom zou je de meters constant spanning geven ook als het contact af is? Als het goed is vind je een geschakelde plus bij je radio bijv.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#7
De geschakelde plus zit ook bij toerenteller. Die bedoel ik ook om op aan te sluiten. Bij toerenteller zit geschakelde voor lampje en constante plus voor klokje. Ik kan dus alle 5 meters aansluiten op die geschakelde plus?
Antwoord
#8
Ik zou de aansluiting op de toerenteller gebruiken, zoals het hoort, dan werkt je reostaat (dimmer) ook gewoon.
Antwoord
#9
Top! Hang ik alle 5 de meters aan de toerenteller.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  gezocht: 52 mm metertjes voltmeter en oliedruk Kogelman 0 469 15 November 2022, 22:46
Laatste bericht: Kogelman
  Olie temperatuur sensor DanielR 11 3.510 27 January 2021, 11:26
Laatste bericht: 222
  Lamphoudertje Voltmeter JaapV 4 3.225 5 December 2017, 23:58
Laatste bericht: JaapV
  Voltmeter gezocht JaapV 3 2.240 16 November 2017, 09:07
Laatste bericht: JaapV
  Analoog klokje en voltmeter Nicolaas H 26 12.385 8 September 2016, 10:28
Laatste bericht: Nicolaas H
  Voltmeter Potvisboer 7 3.820 17 October 2015, 15:39
Laatste bericht: Potvisboer
  Stekker voor oliedruk sensor (b230e) Bassius 21 12.603 28 May 2013, 08:37
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)