Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hulp gezocht achterveerblokken plaatsen
#1
Wie o wie kan mij helpen om 2 achterveer blokken; http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...ts_id=4238
te plaatsen, mijn Volvo is iets doorgezakt en aangezien we over 2 weken op vakantie gaan (vol beladen) wil ik voor die tijd 2 blokken plaatsen. Omgeving Apeldoorn/Zwolle
Tegen vergoeding natuurlijk. Hoor het graag.
Antwoord
#2
het zou eventueel in Nieuwleusen kunnen...
Antwoord
#3
Als je haast hebt, je kunt bij JMR vakgarage in Zwolle goed terecht, kennen onze auto's heel goed. FF bellen voor prijsje en je hebt een hoop minder vakantiestress ;-)

MvG Eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#4
HSGHOR schreef:Als je haast hebt, je kunt bij JMR vakgarage in Zwolle goed terecht, kennen onze auto's heel goed. FF bellen voor prijsje en je hebt een hoop minder vakantiestress ;-)

MvG Eric


Txks Eric, ik bel morgen even en anders kom ik ff op Nieuwleusen terug.
Antwoord
#5
Btw, is een heel leuk klusje om zelf te doen en ook helemaal niet moeilijk.
Kost nix, veel voldoening.

Zitten er wel langere bouten bij de blokken?
En die prijs, is dat per 2? (wat is het trouwens voor materiaal?)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#6
Behalve langere bouten zou ik ook twee nieuwe 'veerbevestigers' kopen: http://www.volvo-parts.nl/index.php?main...cts_id=662 . Meest zijn van de roest zo krokant als koekjes geworden. En draait de bout door, waardoor demontage ineens een stuk lastiger wordt.

Klemplaat, dat is het.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
Dit is om de auto achter dus op te hogen, verandert het rijgedrag hier door?
Antwoord
#8
Zitten al een jaar of 6 onder mijn 240 ter compensatie van LPG tank, niks nadeligs van gemerkt, alleen maar verbetering (meer zicht in de achteruitkijkspiegel vooral).

Ik zie daar een oppompbare schokbreker, misschien kan die nog wat?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#9
IK heb ze binnen gekregen de prijs is per 1 en ze zij van aluminium er zitten geen lange bouten bij:confused: was idd wel handig geweest.
Waar haal ik die? Maar ik moet ze deze week erop zien de krijgen, we rijden maandag richting Spanje.
Antwoord
#10
Als je lengte vd oude bouten neemt en daar de dikte van het blok bij optelt moet dat goed zijn. Twee cm extra voor de zekerheid, mag best een eindje uitsteken. Een gewone ijzerwarenhandel moet die toch hebben, de bout is M10 (sleutel 17), klasse 8.8 (standaard).

Voor het monteren (1 kant tegelijk), draai de oude veerklemplaat helemaal los en weg ermee, draai de bovenste schokbrekerbout eruit, handrem erop, voorwielen blokkeren, krik de auto helemaal op aan 1 kant, de veer komt nu los van de wielarm, schuif het blok ertussen, klemplaat erop, bout erdoor (beetje wrikken), en alles weer vastdraaien.
Voor de zekerheid kan je een stapel houtblokken of stenen onder de auto zetten bij wijze van assteun (nooit onder een opgekrikte auto gaan liggen).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hoe noemt dit ?????? hulp =D Wottel 11 8.038 14 March 2012, 16:12
Laatste bericht: Wottel
  Dringend advies nodig, plaatsen achterveren! Jeroen V 25 13.279 27 April 2010, 09:35
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  kleine corona velgdop gezocht John Meijerink 4 3.272 14 May 2009, 15:11
Laatste bericht: PB240
  kleurcode Virgo gezocht thuur 11 7.170 18 June 2008, 12:35
Laatste bericht: volvo200liefhebber

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)