Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dynamo - accu
#1

Beste lezer van het forum,
hier bij heb ik een vraag aan jullie, ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen met het probleem, ik ga mijn best doen om het zou goed mogelijk op schrijven,
het is januari 2013 ik moet tanken, met mijn auto deze was leeg, dit gedaan toen wou ik weg rijden,
maar mijn Volvo-V70 uit 2000 die Dee het niet meer, ik de ANWB opgebeld deze was er binnen een uur, en ja hoor mijn accu is stuk,
okà naar de garage voor een nieuwe accu , deze heeft twee jaar garantie,( dat is heel mooie ), rond mijn,
ging mijn dynamo stuk van mijn auto ja dat is een duren grap voor een Volvo-V-70,
heb deze laten maken door de garage ( een ander dan die van de accu die was op vakantie) maar okà maak me niet druk er om
deze is geplaats ,kost een berg natuurlijk met garantie !!!, na een maand auto rijden met mijn Volvo-V-70 krijg ik weer pech,
en dan begint het feest pas echt ik weer de ANWB op gebeld deze zijn er binnen een uur,
en de montuur van de wegenwacht kijk onder de motorkap en ja de ACCU is aan de kook,
ik vraag aan de montuur hoe kan dit geburen ?? hij zegt even wachten ik kijk even en al gouw heeft hij door dat mijn dynamo 18,4 volt,
geeft aan de ACCU, en ook ik snap dat kan niet, dus ACCU stuk,ik de volgen de dag naar de garage waar ik de dynamo het laten maken die snap er niks van , maar zegt het is garantie, dat klop toch ?? al hoe wel hij zou zijn leverancier bellen , in Hoogvliet .................
,dit bedrijf zegt nu dat de Accu mijn dioden hebben stuk gemaakt, waar door de Dynamo is stuk gegaan, en zou ook weer mijn Accu, kosten van deze grap is nu zou 645.98 in de btw,
zelf heb ik al wat rondt gebeld , maar de info die ik heb zeggen dat dat niet kan, graag jullie menging hier over,

m.v.g. Werner ik ben zelf dus ook nu aan de kook wat moet ik doen lezers ???




Antwoord
#2
zal de accu niet zijn geweest die de diode kapot gemaakt heeft of ze moeten de accu cerkeert om aangesoten hebben maar dan moet er meer kapot zijn gegaan. denk dat het in de dynamo zit (denk ik)
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#3
Een accu die de diode kapot maakt laat me niet lachen, een maandag ochtend z kwaliteit dynamo is er waarschijnlijk ingezet.
Mag ik weten welke garage dit gedaan heeft kan ook via pb.
kijk ook even op volvo-forum.nl daar zitten meer v70 liefhebbers hier meer oldtimers..
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#4
Er wordt wel voor gewaarschuwt in de boekjes, "trek de polen niet los bij draaiende motor" en "verwissel de + en - niet", dus op zich zou je een diode kunnen slopen. Maar dat ligt dan niet aan de accu maar aan degene die de accu aansluit.

Toch wel een vreemd verhaal. Ik denk dat ik door de jaren alle mogelijk foute verbindingen al gemaakt heb met accu's, regelaars en dynamo's en er is nog nooit iets pas na een maand stukgegaan, meestal blijft het heel of gaat het onmiddellijk stuk met een knal.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  accu loopt leeg met licht aan hun 20 5.413 4 December 2021, 15:08
Laatste bericht: Marc1970
  Vervangen koolborstels Bosch dynamo guido2 5 2.118 22 December 2020, 21:46
Laatste bericht: guido2
  Centrale vergrendeling trekt accu leeg DanielR 2 2.312 12 October 2020, 14:21
Laatste bericht: Jordos
  Elektrische ramen bedienbaar zonder contact, accu leeg Teis 1 1.284 26 September 2020, 09:29
Laatste bericht: Grey240Polar
  Accu past niet bij accubevestiging JDDV 9 5.400 11 November 2019, 20:43
Laatste bericht: Marc1970
  Zoekplaatje [accu laadt nauwelijks op] Nicolaas H 8 5.198 5 November 2018, 02:32
Laatste bericht: Nicolaas H
  Dynamo vraag socrates 2 3.118 23 September 2017, 20:24
Laatste bericht: Marc1970
  Slechte accu of slechte dynamo: Hoe te bepalen? hardboard 3 4.819 20 May 2017, 14:55
Laatste bericht: Jerry
  Dynamo symptomen Grey240Polar 7 8.542 24 January 2017, 10:44
Laatste bericht: jos245
  Dynamo kapot? Joost Zuidam 36 25.726 12 October 2016, 18:09
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)