Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
#21
Nou...

Problemen te over. Daar niet van. Mijn toerentalgever wijkt erg af van wat het zijn moet. Daardoor wil de auto slecht stationair lopen. Verder heb ik nog problemen met de brandstofdruk, inspuitcappaciteit van de injectoren (welke nog niet juist in de MS is ingesteld) en de Lambda sensor die in Megatune niet lekker wil werken.

Maar goed. Work in progress.

Ik ga eind mei naar de states. Ik was zowieso al van plan ze mee te nemen vanuit daar. Dat scheelt BTW en invoerrechten. Wie weet kan ik er een paar voor mensen hier meenemen. En anders kan je je wenden tot Niels Saarloos. Die gaat binnenkort ook weer een batch bestellen in Amerika. Hij zet ze zelf in elkaar en weet er echt machtig veel van af. Zie ook zijn site: http://www.saarloos.net

Vandaag kop van een 1976 BMW 318 getrokken. Wat een rotklus...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#22
Ugh... Ik heb teveel projecten.....

Snel een paar afsluiten en verderbouwen aan wat ik echt leuk vind.. De GT die dik boven de 200 pk moet uitbraken en mijn 230 pk Escort Mk1 die intern echt belachelijk omgebouwd gaat worden.. Alle goodies heb ik al in huis...

Maar ik ben echt verrast door de GT. Die 240's kunnen heel scherp sturen. Daarnaast heb je nog een beetje massa en wielbasis om het een beetje rustig te houden. Ze hebben me meer dan verbaasd. Het enige jammere is dat je nu heel langzaam een bocht in moet gaan om de auto recht te houden. Als je dan op het gas gaat komt de kont om. Maar als je iets te snel gaat heb je enkel wielspin op het binnenwiel. Een sper staat erg hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb al gemaild met Quaife. Die hebben ze niet meer en zijn ook niet van plan ze weer te produceren. Enkel als ik er 10-15 stuks afneem. Nou ja.. Ze kosten een kleine 1000 euro per stuk. Ik weet niet of er dan gegadigden zijn. De Belgen rijden met 100% sper's die ze te koop aanbieden voor onder de 500 euro. Maar volgens mij kan je daarmee niet op de weg rijden...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#23
poeh! Misschien moet je het dan groots aanpakken en samen met wat ralleyrijders of volvo 200 specialisten (lees garages e.d.) die investering doen en er 20 laten produceren. Ze verkopen voor 1200 euro per stuk via Ebay/marktplaats enz. door europa. Maar er zit natuurlijk wel een flink risico aan vast.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#24
100% kan jij ook maken
kost nog geen tientje aan materiaal.
ik rijd zelf met de klok vast gelast , perfect.
alles blijft heel geen probleem.

hier 3 240's met de klok 100% vast gelast , op zandvoort

[Afbeelding: zandv23cb.th.jpg]

ook heb ik verschillende keren op lelystad gereden ook met de klok vast gelast niks geen problemen. Big Grin
Antwoord
#25
Ja... Maar is het nog rijdbaar op de openbare weg ? Bovendien wordt het koppel op de voorwielen groter en zal 100% sper meer onderstuur opleveren. Voor een ECHTE drifter wellicht geen probleem omdat je door het wringen in de bocht toch al meer drift genereert op de achteras, maar vlot een mooie lijn rijden is dan wel over vrees ik.

Ik hoorde vandaag dat de vorige eigenaar van de GT met een aantal vrienden wellicht in eigen beheer weer een aantal sperren willen gaan opbouwen. home-made. Ik wil me ook wel mengen in dat project. We hebben een versleten sper als voorbeeld. Dus wie weet !

Nog niet veel verder met mijn project. Vandaag rondom nieuwe remklauwen gemonteerd op de GT en deze vanuit Gelderland naar Utrecht gereden. Wel een apparte ervaring... Beneden de 3000 toeren een hoop geplof, gesputter en gerommel... Dan boven de 3000 toeren tot 6000 toeren best een pittige auto die lekker doortrekt. Naar de 6000 toeren steeds krachtiger. Vanaf 6000 toeren is het geluid oorverdovend aangezwollen en wil je eigenlijk gaan schakelen, maar de trekkracht neemt nog steeds toe... En bij 7000 schakel je dan toch maar.... De rode lijn ligt op 7800 toeren.... Maar dat is absurd. Je raad al wat er moet gebeuren. Er ligt een LPi installatie klaar en ik twijfel nog tussen een L-jettronic spruitstuk, de 42mm throttlebodies van de GSX-R of 45 of 48 mm DCOE throttlebodies. Nu zitten er 48mm carburateurs op, maar dat is emmers benzine erin gooien. Daar wil ik vanaf voor ik de boel kapot draai.

Wat betreft het Megasquirt project: Er zou nog een condensator teveel in zitten waardoor het toerental van de hallgever te veel gedempt wordt. En de Lambdasensor doet nog niet wat ik wil.

Meer research plegen. Ik kom er op terug !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#26
Oei....

Het is me eergister gelukt de computer te slopen. Ik had geen rekening gehouden met de impedantie van de injectoren. Die was heel laag, wat betekend dat ze een hoge stroom opnemen. Daardoor liep er een hoge stroom door de computer. En iedere keer als de puls voorbij was ontstond er een piekspanning (spoel-effect) die door de "fly-back" liep. Normaal gesproken is die fly-back om dit soort pieken op te vangen. Maar... Als je met een hoge stroom werkt dien je de computer softwarematig zo in te stellen dat deze de stroom verlaagd door de injector met pulsjes open te houden. En dat had ik niet gedaan. Dus ik reed op de snelweg, motor begint te pruttelen en ik ruik een verschroeide electronica-lucht.

Te laat !

Goed. Een menselijke fout dus met een duidelijk aanwijsbare reden. Ik was al blij dat ie liep, maar het is duidelijk dat je je huiswerk gedaan moet hebben voor je begint met rijden.

Al met al kost het me een paar euro aan nieuwe componentjes dus de schade valt erg mee.

Deze week wat projecten afronden en dan de 264 perfectioneren. Want het eindresultaat moet een auto zijn die 100% betrouwbaar is en perfect loopt. En zoals ik nu aan het "hobbyen" ben gaat dat niet gebeuren.

Een voordeel is:

Van je fouten leer je.....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#27
Ik krijg net mail van Quaife. Als ik 15 sperren laat maken dan kosten ze 1250 euro incl. BTW.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#28
Met zeer grote belangstelling volg ik deze thread.
Zeker wanneer/zodra het hele verhaal stabiel is geworden, zou het een optie kunnen gaan vormen voor mijn 265 uit '78. Die heeft welliswaar een ander inlaatspruitstuk (spinnenkop), maar de rest zou 1-op-1 moeten kunnen passen, en dan is ervaring van een ander wel een onschatbare bron.

Ik zou dan ook zeggen: ga lekker door en hou ons aub op de hoogte. Er is belangstelling genoeg om onze oudjes op een technisch goede wijze aan een oplossing te helpen waarmee de backfires tot het verleden gaan behoren.

By the way: inzake je sper-plannen. Kijk eens op eBay naar listing: 8045898165. Deze man zit ook achter de site volvo250.be en lijkt me kundig/betrouwbaar. En € 400 voor een 2e hands sper is toch wat anders dan € 1250 (hoewel nieuw).......

Succes,
Roelandt
Antwoord
#29
Ja, ik was al met die man in gesprek. Ik kom er maar niet achter wat voor een sper het is ! Het gaat om een 100% sper. Die pas zou locken als er wielspin is. Op zich helemaal niet gek, maar ik ben benieuwd naar de technische details. En ik krijg erg vage mailtjes terug. De man weet zelf gewoon niet hoe en wat. Het zal een uitstekende knutselaar zijn, maar info verstrekken doet ie/kan ie niet.

In de 264 waar ik nu mee rijdt zat een spinnekop inlaatspruitstuk. We hebben nog een nieuw type liggen dat volgens mij ook gewoon op jouw motor past. We willen nog bussen draaien waarmee we de K-jettronic injectoren kunnen vervangen door electronische uit een bijvoorbeeld een sloper. Zo kunnen we dan zowel LPG als benzine met de(zelfde) computer regelen. Je kan dan het hele gasklephuis vervangen door 2 huizen van een CHV Ford motor. Dan heb je een kortere en grotere inlaat en zou je wel eens in de buurt van het vermogen kunnen komen van de Motronic V6 (180PK).

Er zijn een paar projecten die me nu dwars zitten. Ik hoop er een van aan het eind van de week de deur uit te hebben. Dan kan ik me een paar dagen vol op de V6 storten en wil ik ook dat afronden, tenminste.. Fase 1. Dus, stabiel, zuinig, netjes ingebouwd.

Blijf me in de gaten houden.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
#30
Deze hele thread doet me denken aan een verhaal van een paar maanden geleden.

Gelukkig is er nu iemand, die de stoute schoenen heeft aangetrokken en het gewoon doet. Alleen de investering in tijd en moeite (lees: af en toe frustratie) is al alle hulde waard.

En gezien mijn beduidend mindere kennis: onder het motto "Beter goed gejat, dan slecht verzonnen" vind ik het geen enkel probleem als iemand anders de "bugs" gaat zoeken (en vinden). Baas boven baas, zullen we maar zeggen.

Maar voordat ik er überhaupt serieus over kan gaan denken, moet er nog een body onderhanden genomen worden. En gezien het huis/tuin en de 2 kleine meiden kon dat nog wel even duren.......

Maar de belangstelling blijft onverminderd hoog.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 7.433 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 9.953 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.227 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 12.549 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.014 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.254 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 1.951 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 4.793 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.375 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)