Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Het leek mij wel handig. Het is nogal een circuit, dat pingelsense gedoe. Maak jij daar een appart printje van ? Of soldeer je dat in op het proto-gebied ?

[Afbeelding: knock-circuit.jpg]

Volgens de Canadese maker van de "pingelkastjes" stellen ze de filter zelfs af op de cilinderboring.

De kastjes zijn trouwens ook zonder MS te gebruiken.

http://www.viatrack.ca

[Afbeelding: KNOCKSENSE.jpg]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Maar in grote lijnen ben je nu klaar op een turbo en een intercooler na (ik raak het overzicht een beetje kwijt)?

En rijdt ie ook goed op lpg, of moet je daar nog aan sleutelen?
Antwoord
die stand-alone knock kit van via track heb ik hier ook thuis liggen.
een mooi simpel en doeltreffend knock-setje die je tussen de originele bedrading kan zetten zonder deze te storen.
en voor weinig
Antwoord
dan lijkt een knock-link me toch fijner werken.

[Afbeelding: thumbnail.asp?width=300&pic=knocklink.jpg]

of een ge-evalueerde versie ervan;
de knock-block, waarbij je zelfs een frequentie kan instellen, maar hoe je die frequentie moet weten ??

[Afbeelding: knock_block_connector0_sm.jpg]

waar zit een pingelsensor eigenlijk normaal gesproken op de redblocks ?
heb hem bij mij zo gauw niet zien zitten toen ik vanmiddag keek.
Antwoord
nou dat lijkt me idd veel fijner zo'n knock-link maar je weet niet eens hoe het te gebruiken. ??? Wink

die van via track plug je er tussen en met een schroevendraaiertje stel je hem op je motor knock af.
nix geen gedoe met frequentie kiezen en al dat gebeuren.
gewoon plug en play.

[Afbeelding: msopbouwen8fx0.th.jpg]

de knocksensor bij een Yellow-block (red-block)
dus in het midden onder het inlaatspruitstuk op het motorblok
Antwoord
ik zal er van de week ff een foto van het gehele setje maken.
moet hem ff uit mijn magazijn vissen.
ligt ergens tussen de turboos en ander onderdelen ;D
Antwoord
ik zeg ook LIJKT Wink

Ik heb geen idee, ik heb wat pingeldetectie momenteel alleen mn oren.

maar dat afstellen met schroevendraaiertje, hoe moet ik me dat voorstellen ?

Heb je daar vaste waardes voor? of???


moet mn eigen er misschien toch maar eens in verdiepen, in het hele knock detectie verhaal, tot nu toe loopt mn auto prima behalve dat er wat vocht mee komt uit de uitlaat.
Antwoord
ik heb er een beschrijving bij gekregen deze zal ik ff in skannen van de week.
het is vrij simpel.
en een beetje op gevoel komt er wel bij.
een kleine pingel kan je bijna niet horen als de motor vol uit draait.
maar als je ziet wat voor schade dit kan brengen aan zuigers end. is dat enorm.
als de onsteking of dat je te schraal rijd hoor je de pingel/knock zeer zeker.
dit is net of dat er een hand vol kogeltjes op je zuigers liggen te kletteren.
dit kan niet missen als geluid.
maar op vol vermogen waardoor je wat meer lawaai end. in de auto hebt kan het wel eens wat weg vallen.

daarom is een run op een vermogensbank zo belangrijk met tunen.
dan kan je precies zien wat er gebeurd.





Antwoord
ik weet wat detonatie is, en wat voor schade het KAN geven.
Ik stel mn auto gewoon af op de weg, iemand anders rijd en ik houd de meters in de gaten en pas de map aan.
Dat heeft voor mij tot nu toe prima gewerkt.

Het zal misschien niet zo perfect zijn als een rollenbank, maar daarbij ook niet zo duur.

Als je een auto laat mappen bij bijv. beek autoracing zit je aan een prijs van 650 euro.
en dit is echt niet de duurste die er is.
daarom heb ik gekozen voor mappen op de weg.
wel op een afgelegen terrein waar ik de ruimte heb Wink niet zomaar door het stadsverkeer heen.

Ik heb voor het tunen een Wideband lamdba, Boost & EGT meter voor mn neus staan, de rest zie ik op de laptop.
Zeker EGT is een belangrijke meter, maar word nogal eens vergeten...

Als je naderhand dan de logs bekijkt en analyseert kom je er ook prima uit.

Ik ga alleen naar de rollenbank voor het meten van vermogen en eventueel wat finetuning.
Antwoord
maar ik ben nog steeds wel erg nieuwsgierig naar dat knockdetectie apparaatje van viatrack, en hoe je dat nou moet afstellen. Wink
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 7.433 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 9.953 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.227 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 12.547 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.013 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 8.252 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 1.951 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 4.792 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.375 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)