Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
met waterstof flink brandstofbesparen onzin of maakt onbekend onbemind ?
#1
In het begin skeptisch, maar nu ben ik er niet meer zo zeker van.
Waterstof-zuurstof is eenvoudig on-demand aan te maken en schijnt het verbrandingsproces enorm te optimaliseren.
Het uitgangspunt is gebruik maken van de gewone brandstof zoals benzine of diesel en het HHO-gas aan de luchtinlaat toe te voegen.
Ondanks dat er energie nodig is om het gas te genereren, schijnen er brandstofbesparingen van 20 tot 40 procent mogelijk te zijn!
Er is een divers aanbod op internet. Er zijn natuurlijk graag mensen die er flink geld mee willen verdienen, maar interessant genoeg zijn er ook veel voorbeelden te vinden van mensen die belangenloos alle technische details uiteenzetten hoe een waterstofgenerator te bouwen. Van eenvoudig met behulp van huis tuin en keuken middelen, tot en met geavenceerde (compu-gestuurde)systemen. Interesant zijn ook de tests die mensen op hun eigen auto hebben uitgevoerd om de brandstofbesparing aan te kunnen tonen. De non-profit hoek spreekt mij erg aan. Zoek maar eens op youtube met woorden zoals; how to build a HHO generator.
Wie van de techneuten heeft zich hier al eens in verdiept ?
Wie kan vanuit praktische ervaring de beweringen weerleggen ?
#2
Gaan we weer. De discussie is ook hier al eens gevoerd. Enige manier om de discussie te beëindigen: proberen. Maar ik verwacht er heulemaol niks van.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
#3
Schijnt dus helemaal niet zo'n flauwekul te zijn .
Toevallig heb ik afgelopen week op m'n werk iemand gesproken van de firma "triple r ".

http://www.tris.pro/

We hadden van hun een filtersetje geleend om vuil uit onze gasturbineolie te filteren.
In hun bedrijfswagenpark waren ze druk aan het expirementeren met zo'n waterstofgenerator.
Hij legde uit dat de toegevoegde waterstof en zuurstof niet als hoofdbrandstof werkte maar meer als katalysator.
Omdat ik erg sceptisch was nodigde hij mij uit om een kijkje te nemen bij zijn bus.
Ik heb de installatie gezien in zijn VW transporter diesel en was kinderlijk eenvoudig van opzet.
Ook had hij het in zijn mustang gebouwd met (ik citeer) verbluffende resultaten.
Zijn generator (hij bouwde ze zelf) zag er uit als een kleine platenkoeler van 30 x 20 x 4 cm.
Op deze platen stond 12 volt en waren omringd met water.
Het gevormde knalgas ging met een slangetje naar de aanzuig tussen luchtfilter en spruitstuk.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
#4
Gezien er al redelijk wat topic bestaan over dit onderwerp waarover de meningen en feiten nogal door elkaar lopen doe ik dit topic op slot.

graag in een van onderstaande topics verder.
http://volvolvo.nl/threads/6169-Rijden-op-waterstof
http://volvolvo.nl/threads/7766-Weer-zo-n-fabeltje
http://volvolvo.nl/threads/12330-Uitnodi...t-Watergas


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240-260 Register; zin of onzin? Marleen 240GL '82 5 4.299 6 June 2019, 21:43
Laatste bericht: ZOAB
  Wie maakt het project af (740 station aut) RJH 1 2.225 24 December 2017, 22:57
Laatste bericht: Kadettgek
  RDW voertuiggegevens onbekend / APK datum MartjeB 15 10.515 8 July 2012, 11:58
Laatste bericht: Frihet

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)