Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
#1
Mod
DopdeDouwer schreef:Naar aanleiding van dit topic lijkt het me handig om de rekenvoorbeelden en de consequenties voor het wagenpark apart te bespreken. Op die manier blijft de discussie over de regelgeving zelf een beetje schoon. Ongetwijfeld zullen er dubbelingen zijn, maar anders wordt het andere topic overspoeld met doorrekeningen en wagenpark-consequenties.

Ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik doe. Ben op zich blij met het kwarttarief voor benzine autos voor 26/39-jarigen. Moet nog even aan het rekenen gaan.
/Mod
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk bericht:

Even snel gerekend voor 20.000 km/j:

1568 euro = Volvo op LPG
800 euro = Volvo op benzine

Alternatief

120 euro = Volvo op benzine en kwart tarief
330 euro = Extra Volvo 3 maanden rijden (3 maanden wegenbelasting, verzekering, schorsing en APK)

450 euro voor 2 Volvo's

Geschat brandstofverbruik
2200 euro op LPG
4500 euro op benzine

Conclusie, gewoon belasting aftikken of Volvo eruit en een oudere zoeken.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#2
Bijgaand de link naar het Excel-rekenmodel wat ik net in elkaar heb geflanst.

Hiermee kan je dus berekenen of je je LPG-wagen tijdelijk wilt ombouwen naar benzine, totdat je auto de gelukkige leeftijd van 40 heeft bereikt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5787...30424.xlsx

Ik heb de formules redelijk goed nagelopen, maar als je fouten ontdekt, geef ze door en ik pas de formules aan.
Hetzelfde geldt voor een meer realistisch kengetal voor LPG-ombouwkosten: geef maar door.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Ik weet nu dat ik niet voor die 13 maanden (tot de 40 jaar) onze LPG-installatie laat uitbouwen.

(alleen wat ga ik in hemelsnaam met mijn Caddy diesel van 1986 doen!? :confusedSmile
Volvo 244 DL - B21A BW55 - 1975 (daily + trouwauto) ____ Volvo V40 - 1.9TD - 2002 (tijdelijke daily) ____ VW Caddy I - 1.9TD - 1986 (gesloopt) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]

Autorolgordels van je Volvo vervangen? <-- Klik hier voor foto's, pb mij voor meer info.
Antwoord
#3
Naar aanleiding van dit topic lijkt het me handig om de rekenvoorbeelden en de consequenties voor het wagenpark apart te bespreken. Op die manier blijft de discussie over de regelgeving zelf een beetje schoon. Ongetwijfeld zullen er dubbelingen zijn, maar anders wordt het andere topic overspoeld met doorrekeningen en wagenpark-consequenties.

Ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik doe. Ben op zich blij met het kwarttarief voor benzine autos voor 26/39-jarigen. Moet nog even aan het rekenen gaan.
Antwoord
#4
Ik wil eigenlijk weer een 240 kopen, maar of die wel/geen wegenbelasting moet betalen boeit me eigenlijk niet. Smile Maar ik heb sowieso meer belastingplichtige 2e/3e/4e auto's gehad dan belastingvrije. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#5
Kwart is leuk, maar je mag ook maar 3/4 rijden.
S winters verplicht ophokken.

Ik moet ook nog even zien, en rekenen voor en 37jarige op lpg...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord
#6
Ophoklicht omzeilen door auto s wonters aan de vrouw (m/v) te verkopen, en op 1 maart terugkopen?

Kom je op 3 maal vol plus 9 maal kwart is nog geen half tarief...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 113.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, CVT, 53.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 179.000 km
Antwoord
#7
Ik ben tevreden met de uitkomst, mijn 245 LPG is van begin 1975. Effe LPG eruit voor 2014, 120 euro MRB betalen en de maanden november 2014, december 2014 en januari 2015 niet rijden (mooi 3 maanden de tijd om LPG weer terug in te bouwen).
Antwoord
#8
ZOAB schreef:Bijgaand de link naar het Excel-rekenmodel wat ik net in elkaar heb geflanst.
Dank je! Ik ga hem binnenkort even invullen!

Gaat iedereen nu ook op zoek naar een 140 of een Amazon op lpg? ;-)
Jammer dat ik die nog niet heb!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
Ik heb geen stalling, maar wel 3 oldtimers.
Voor de 25 plussers het volle LPG tarief betalen, wordt het zeker niet.

Misschien blijft de 245 (1980), maar dan zonder LPG en 's winters in een loods.
De 745 (1986, ook LPG) gaat weg.
Voor de amazon verandert er niets.
Antwoord
#10
ZOAB schreef:Bijgaand de link naar het Excel-rekenmodel wat ik net in elkaar heb geflanst.

Hiermee kan je dus berekenen of je je LPG-wagen tijdelijk wilt ombouwen naar benzine, totdat je auto de gelukkige leeftijd van 40 heeft bereikt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5787...30424.xlsx

Ik heb de formules redelijk goed nagelopen, maar als je fouten ontdekt, geef ze door en ik pas de formules aan.
Hetzelfde geldt voor een meer realistisch kengetal voor LPG-ombouwkosten: geef maar door.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Ik weet nu dat ik niet voor die 13 maanden (tot de 40 jaar) onze LPG-installatie laat uitbouwen.

(alleen wat ga ik in hemelsnaam met mijn Caddy diesel van 1986 doen!? :confusedSmile

Ik moet eerst even zeggen dat ik het razend knap vind dat je zoiets uitpluist! Waarvoor dank.
Ik heb een beetje zitten spelen met het rekenmodel en heb gemerkt dat een relatief kleine verandering in het verbruik [er zijn ook mensen die 1:8 halen] een groot verschil in uitkomst oplevert. Voor een goede afweging is een zo nauwkeurig mogelijke bepaling van het verbruik van groot belang.

Wat betekent eigenlijk de uitbouw van de LPG? Is het voldoende als de tank eruit wordt gehaald of moet het geheel eruit?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 10.714 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 860 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 989 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 1.989 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 3.837 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 9.372 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 2.221 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 1.587 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 769 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 884 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)