Mijn gevoel zegt dat ik beide autos houd. De 740 rijdt op benzine en dat is prima, daar betaal ik graag 120 euro per jaar voor. De verzekering is zo ongeveer duurder, wat zeg ik een volle tank is nog duurder. En ik rij er (mede daarom) niet zo vaak mee, zeker niet in de winter...
De 242 is uit '78. Ook die hou ik, volle mep belasting is volgens mij 1400 euro. Aangezien het een euro per liter scheelt ben je grofweg bij (1400-120) 12.800km p/j al breakeven. Al haal ik dat niet, dan nog rijdt hij 100x lekkerder en zit je met een bredere glimlach dan in een moderne cheapskate.
Aan de andere kant kan ik de boosheid van velen wel begrijpen; De markt voor oude lpg wagens ligt straks ook op zijn gat, want voor zo ongeveer diezelfde wegenbelasting kan je net zo goed een 940/850 op LPG rijden en zijn vaak nog goedkoper in aanschaf ook.
Wel fijn dat ik nu een extra motivatie heb om een leuke 145 te vinden, voor erbij. Alleen daar hoop ik al een tijdje tegenaan te lopen, niet gelukt. Dus zal nu zeker niet makkelijker worden als ik de reacties zie.
De ultime wagen is nu eigenlijk mn oude 144, waar de nieuwe eigenaar een turbo blok op LPG heeft in geschroefd. Stond ff geleden te koop, weet niet of hij nog van de hand gegaan is destijds.
@ZOAB: -knip- wat ik zei klopte niet, wat je nu in de formule hebt staan is gewoon juist 0,8*aantal liters tank.. De kosten voor het uitbouwen kunnen ook heel laag zijn; je kan het zelf. En de installatie (mits recent) kan nog best wat opleveren op de 2e handsmarkt