Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
#31
jos245 schreef:Mensen staren zich nogal eens blind op het woord "belastingvrij". Als je ziet wat men soms kwijt is om de carrosserie van een oude 2 serie auto in goede conditie te brengen en houden dan zou je evengoed gewoon belasting kunnen betalen en je daarmee een hoop moeite en tijd besparen.

Dat was ook precies mijn motivatie om een "nieuwere" 240 te kopen.
Antwoord
#32
Als je zelf sleutelt, ben je hoe dan ook goedkoper uit. Reken maar ens uit wat een beurt in de garage kost. Vorige maand heeft onze Panda de laatste garantie beurt gekregen, voor die centjes kan ik de 140 best wel ff onderhouden, zelfs de OD-bak laten reviseren (geef maar een voorbeeld)

Dus in die optiek blijf je / kun je met een praktische oldtimer relatief zuinig vooruit. Minder handig voor de niet sleutelaar, echter zijn de meeste oldtimer bezitters er mee bezig, ..om er mee bezig te zijn..

daarnaast kan er gedacht worden om voor de "niet-sleutelaar" wat werkzaamheden uit te voeren, soort van ruilhandel. Wat de 1 kan, kan de ander weer niet.. op die manier lijkt het me mogelijk ook voor de "linkerhandenbezitters" een besparing te realiseren.

Ik haalde hem al aan en word verderop ook genoemd, "een 1op20 auto moet ook betaald worden", Panda van 2004-5 is er voor zo'n 3000 euri, niet weinig, wel praktisch en betrouwbaar, kwestie van smaak is onbetwistbaar, ik kom daar minstens 2x verder mee op de druppel benzine, en met G3 blijft ie vlgs mij MRB-vrij.

Ikweet het, heb makkelijk l*llen met de bijna 42 jr oude koets, en bedacht me vanmorgen nog "scoor 1 van de zeldzame Amazon diesels en hang er iets moderners in" of "wordt het na 23 jr toch maar ens tijd om de PV aan te pakken.."

Gezamenlijk kunnen we voordeel bereiken, de nieuwe manier van denken en ondernemen zal toch in de richting van "samen" en "delen" moeten gaan ... dus dit kan een mooie aanzet zijn..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#33
Ik vind het eigenlijk best schrikbarend dat een hoop mensen van hier nu een 240 willen lozen om een 140 of Amazon te willen kopen, dan zijn ze toch minder liefhebber van een 240 als ze deden geloven denk ik. Sad
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#34
BartWillem schreef:Ik vind het eigenlijk best schrikbarend dat een hoop mensen van hier nu een 240 willen lozen om een 140 of Amazon te willen kopen, dan zijn ze toch minder liefhebber van een 240 als ze deden geloven denk ik. Sad

Inderdaad :frown:

Ik vind de meerkost van een (niet belastingvrije) 240 enorm meevallen als je het inderdaad vergelijkt met veel recenter blik. De 240 heeft inderdaad wel wat vaker aandacht nodig, of er is wel wat sneller iets dat kapot gaat, maar de herstel- en onderhoudskosten liggen ook wel een pak lager! Ik tikte voor een groot onderhoud max een 120 - 150 euro af bij de garage! Bij welke nieuwe auto's kan je dat tegenwoordig nog? Vraag de prijzen voor een groot onderhoud bij een BMW, Audi of Volkswagen maar eens op. Bedragen van (bijna) 4 cijfers :eeks: En zelf even gauw olie verversen zit er ook niet meer bij, gezien ze propvol sensoren zitten die je enkel bij de Stealer kan laten resetten. Een Citroën C4 start zelfs gewoon niet meer na zelf olie verversen (wordt geblokkeerd door de ecu). Dan blijft een 240 rijden toch goedkoper hoor.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#35
Balen. Heb net 3 jaar een gasinstallatie in mijn 244DL zitten.
Blijft natuurlijk wringen dat om milieuredenen ons wagenpark niet meer belstingvrij is. Nu gaan de meeste verder op benzine. Reken uit je milieuwinst.

Wat ik overigens in de gauwigheid nergens heb gelezen is wat de kosten per maand zijn als je het gas laat zitten?
Antwoord
#36
Lukie5704 schreef:Balen. Heb net 3 jaar een gasinstallatie in mijn 244DL zitten.

Als je het van de positieve kant bekijkt heb je toch nog twee jaar gratis gereden op lpg.
Een nieuwe LPG installatie heb je binnen een jaar terugverdiend.
Normaal tarief opLPG is ongeveer 1300 euro per jaar.
Antwoord
#37
Rubicon schreef:Inderdaad :frown:

Ik vind de meerkost van een (niet belastingvrije) 240 enorm meevallen als je het inderdaad vergelijkt met veel recenter blik. De 240 heeft inderdaad wel wat vaker aandacht nodig, of er is wel wat sneller iets dat kapot gaat, maar de herstel- en onderhoudskosten liggen ook wel een pak lager! Ik tikte voor een groot onderhoud max een 120 - 150 euro af bij de garage! Bij welke nieuwe auto's kan je dat tegenwoordig nog? Vraag de prijzen voor een groot onderhoud bij een BMW, Audi of Volkswagen maar eens op. Bedragen van (bijna) 4 cijfers :eeks: En zelf even gauw olie verversen zit er ook niet meer bij, gezien ze propvol sensoren zitten die je enkel bij de Stealer kan laten resetten. Een Citroën C4 start zelfs gewoon niet meer na zelf olie verversen (wordt geblokkeerd door de ecu). Dan blijft een 240 rijden toch goedkoper hoor.

€900,- voor een R1100s bij de BMW dealer voor een grote beurt met een nieuwe voorband en een set remblokken. Dat zijn de hedendaagse prijzen voor een motorfiets. En dan is er nog niets stuk hè! Dat is bijna een jaar aan MRB voor een 240 op LPG.

Een voordeel van deze regeling lijkt me dat 140 bezitters (zoals ik) de waarde van hun auto zien stijgen. Als tenminste die voorspelde vraag naar deze modellen doorzet.
Antwoord
#38
Mijn gevoel zegt dat ik beide autos houd. De 740 rijdt op benzine en dat is prima, daar betaal ik graag 120 euro per jaar voor. De verzekering is zo ongeveer duurder, wat zeg ik een volle tank is nog duurder. En ik rij er (mede daarom) niet zo vaak mee, zeker niet in de winter...
De 242 is uit '78. Ook die hou ik, volle mep belasting is volgens mij 1400 euro. Aangezien het een euro per liter scheelt ben je grofweg bij (1400-120) 12.800km p/j al breakeven. Al haal ik dat niet, dan nog rijdt hij 100x lekkerder en zit je met een bredere glimlach dan in een moderne cheapskate.

Aan de andere kant kan ik de boosheid van velen wel begrijpen; De markt voor oude lpg wagens ligt straks ook op zijn gat, want voor zo ongeveer diezelfde wegenbelasting kan je net zo goed een 940/850 op LPG rijden en zijn vaak nog goedkoper in aanschaf ook.

Wel fijn dat ik nu een extra motivatie heb om een leuke 145 te vinden, voor erbij. Alleen daar hoop ik al een tijdje tegenaan te lopen, niet gelukt. Dus zal nu zeker niet makkelijker worden als ik de reacties zie. Cool
De ultime wagen is nu eigenlijk mn oude 144, waar de nieuwe eigenaar een turbo blok op LPG heeft in geschroefd. Stond ff geleden te koop, weet niet of hij nog van de hand gegaan is destijds.

@ZOAB: -knip- wat ik zei klopte niet, wat je nu in de formule hebt staan is gewoon juist 0,8*aantal liters tank.. De kosten voor het uitbouwen kunnen ook heel laag zijn; je kan het zelf. En de installatie (mits recent) kan nog best wat opleveren op de 2e handsmarkt Wink
Antwoord
#39
Hmm, wordt niet echt aantrekkelijk om op LPG te blijven rijden. Waarschijnlijk dus de LPG eruit in de kerstvakantie en vanaf maart in het kwarttarief.

Wie schrijft er een how-to voor het uitbouwen van een LPG-installatie?
En een how-to voor het drie maanden stallen van een 240?

Misschien is dit eigenlijk wel een mooi duwtje in de rug om een Amazon of 140 op gas erbij te kopen...
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#40
ik kom er nog goed van af. Beter als gedacht. mijn 145 is 42 dus belasting vrij.
In de wintermaanden rijd ik er zowieso niet mee door de pekel en andere zooi.

Mijn fietsta is 30. Daar moet ik dus wel belasting voor gaan betalen. beetje zuur voor een auto die ik eens in de paar weken start.
We zien het wel. Wellicht kan ik hem schorsen als ik een plekkie heb of blijft ie gewoon voor de deur staan voor als Sven de volvo niks doet
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 10.810 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 889 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 1.043 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 2.022 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 4.023 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 9.627 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 2.251 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 1.676 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 795 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 904 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)