Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
naaf
#1
Zo, mijn velgen zitten eronder, maar bij het monteren bleek de draad van de bout, en de moer uitgelubberd te zijn van een van de voowielen. Waarschijnlijk de vorige eigenaar die de bout er scheef heeft opgedraaid.

Ik liet ze bij kwikfit erop zetten en balanceren, maar ben toen langs Hooftman gegaan om een nwe moer. Toen bleek dus dat geintje met de bout. Zij konden hem niet tappen e.d. Met 4 moeren rijden is nu geen probleem, maar voor de langere termijn geen optie lijkt me. Kreeg het advies om een nwe naaf te monteren. Iemand een idee of dat goed zelf te doen is, en wat dat kost?
Antwoord
#2
Jan-Willem schreef:Kunnen ze die er niet uit persen.
Het is netzoveel werk hoor, maar denk dat het wel qua prijs scheelt.
Volgensmij kan het bij de volvo 740 wel, een kennis van ons heeft dat al eens gedaan dacht ik...

MvG Jan-Willem Woermeijer

De bout eruit bedoel je?
Antwoord
#3
de bout kun je inderdaad eruitpersen en een nieuwe monteren is gewoon origineel volvo leverbaar
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#4
opgepast 240 wielbout is engels draad
740 is metris m14 spoet 1.5
kan je er zo uitpersen
Antwoord
#5
eric vermeer schreef:de bout kun je inderdaad eruitpersen en een nieuwe monteren is gewoon origineel volvo leverbaar

Okay, dat klinkt al beter. Bij het rijden bleek overigens de wielbalans nog niet optimaal te zijn. Ik heb hier garantie op via kwikfit, maar mogelijk komt de onbelans door de ontbrekende moer rechtsvoor. Is dit mogelijk?
Antwoord
#6
bigbird schreef:
eric vermeer schreef:de bout kun je inderdaad eruitpersen en een nieuwe monteren is gewoon origineel volvo leverbaar

Okay, dat klinkt al beter. Bij het rijden bleek overigens de wielbalans nog niet optimaal te zijn. Ik heb hier garantie op via kwikfit, maar mogelijk komt de onbelans door de ontbrekende moer rechtsvoor. Is dit mogelijk?

Als de andere vier moeren goed vast zitten, dan lijkt het me sterk dat de onbalans aan die ene ontbrekende moer ligt.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  aansluiting velg op naaf markfranken 4 2.836 11 March 2009, 21:05
Laatste bericht: markfranken

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)