13 April 2006, 20:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 November 2020, 20:40 door Grey240Polar.)
Hoewel het in de volgende vraag om een 740 etstate gaat durf ik hem hier ook wel te stellen:
Een goede vriendin van mij is hoefsmid en rijdt dagelijks met haar 740 diesel estate. Vanaf de voorstoelen tot aan de achterklep staat de auto vol met spul benodigd voor de uitoefening van haar vak. Zoals je je waarschijnlijk wel kunt voorstellen is dat zwaar spul (veel ijzer). De auto is altijd beladen.
Hoewel de meeste mensen het gek vinden dat ze voor d'r werk met zo'n oud brik rondrijdt wil ze geen andere, maar Volvo-enthousiatsten zoals wij kunnen dat natuurlijk wel begrijpen...
Deze auto is voorzien van hulpveren èn load adjusters. Van wat ik kan zien zijn het Monroe dempers van het oppomp-systeem, dus niet automatisch.
Na 5 jaar en 100.000+ km zijn deze dingen lek. Vervanging is een duur geintje . De garage die de auto voor haar onderhoudt is op zoek naar een alternatief. En ook ik vraag me af of er een goed alternatief is. Hopelijk dat iemand hier iets weet...
De auto waar het om gaat is altijd beladen, dus eenmaal ingesteld op de belading hoeft dat niet meer te veranderen. In dat opzicht hoeft het dus geen instelbaar systeem te zijn.
Heeft iemand een idee of ervaring met zware belading en oplossingen daarvoor?
Een goede vriendin van mij is hoefsmid en rijdt dagelijks met haar 740 diesel estate. Vanaf de voorstoelen tot aan de achterklep staat de auto vol met spul benodigd voor de uitoefening van haar vak. Zoals je je waarschijnlijk wel kunt voorstellen is dat zwaar spul (veel ijzer). De auto is altijd beladen.
Hoewel de meeste mensen het gek vinden dat ze voor d'r werk met zo'n oud brik rondrijdt wil ze geen andere, maar Volvo-enthousiatsten zoals wij kunnen dat natuurlijk wel begrijpen...
Deze auto is voorzien van hulpveren èn load adjusters. Van wat ik kan zien zijn het Monroe dempers van het oppomp-systeem, dus niet automatisch.
Na 5 jaar en 100.000+ km zijn deze dingen lek. Vervanging is een duur geintje . De garage die de auto voor haar onderhoudt is op zoek naar een alternatief. En ook ik vraag me af of er een goed alternatief is. Hopelijk dat iemand hier iets weet...
De auto waar het om gaat is altijd beladen, dus eenmaal ingesteld op de belading hoeft dat niet meer te veranderen. In dat opzicht hoeft het dus geen instelbaar systeem te zijn.
Heeft iemand een idee of ervaring met zware belading en oplossingen daarvoor?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47