16 April 2005, 16:20
Had met de turbo wat problemen met 't lopen op LPG:
1. verbruik 1 op 5 ipv 1 op 7
2. zeer slecht starten op lpg
Ik hield het op een versleten verdamper, maar heb vorige week voor de zekerheid toch de verdamper er eens af gehaald voor een check. En wat bleek: er zat een SCHEUR van 10cm over de lengte in de aanvoerslang van verdamper naar inlaat. OEPS...... Misschien ook voor anderen die op LPG rijden om die slang een goed idee om dit zo af en toe es te checken, want ik ben toch wel wat geschrokken. Had ook nooit meer dan een zweem van lpg-lucht geroken....
O ja, en als je de verdamper eraf haalt, hou er dan rekening mee dat de 2 kunstof aansluitnippels voor de koelwaterslangen afbreken.... erg lastig als je er de volgende dag weer mee moet rijden.
Start nu weer als nieuw en loopt weer braaf 1 op 7 (nou ja, bijna dan).
1. verbruik 1 op 5 ipv 1 op 7
2. zeer slecht starten op lpg
Ik hield het op een versleten verdamper, maar heb vorige week voor de zekerheid toch de verdamper er eens af gehaald voor een check. En wat bleek: er zat een SCHEUR van 10cm over de lengte in de aanvoerslang van verdamper naar inlaat. OEPS...... Misschien ook voor anderen die op LPG rijden om die slang een goed idee om dit zo af en toe es te checken, want ik ben toch wel wat geschrokken. Had ook nooit meer dan een zweem van lpg-lucht geroken....
O ja, en als je de verdamper eraf haalt, hou er dan rekening mee dat de 2 kunstof aansluitnippels voor de koelwaterslangen afbreken.... erg lastig als je er de volgende dag weer mee moet rijden.
Start nu weer als nieuw en loopt weer braaf 1 op 7 (nou ja, bijna dan).