24 February 2013, 22:38
Goedendag,
Hallo, als eigenaar van een Volvo 245 Turbo uit 1983! De auto is al wel even bekend op het forum. Ik heb de auto van Elsje dit weekend gekocht. Het gaat om een originele Nederlandse Turbo met een kenteken van '85 (apart). Er ligt een B21et met een M46 met OD in. De klok geeft een 259k aan, en een verse APK sinds vrijdag zonder aantekeningen (voor de komende 2 jaar). Ik heb de Polarissen met uitstekende Pirellibanden er uiteraard bij gekocht ;-), dat zijn gewoon DE wielen onder zo'n baksteen (naar mijn mening).
De auto voor de koop goed geïnspecteerd op de brug bij Elsje thuis. Deze auto heeft wonder boven wonder maar een paar mindere plekjes in de bodemplaten. Het is een ongelooflijk harde auto (voor een originele 240 uit die tijd). Ik ben van plan deze auto als tweede auto te gaan rijden. Onze Passat Variant TDI uit 2004 gaat daarbij uiteindelijk het veld ruimen. Dat is een beetje een 'overdone' auto als je er nog geen 10.000 km per jaar mee rijdt.
De auto is verlaagd met Lesjofors veren (-4cm) wat de auto een super wegligging geeft. Achterzijde voorzien van een verstelbare IPD Panhardstang.
ik ga ook nog een tweetal hobby-240's opruimen nu deze de oprit siert.Eentje in onderdelen en de andere compleet. M'n Polar is nu naar mijn schoonvader gegaan, hij rijdt er met heel veel plezier in nu. Alle aandacht voor de Turbo dus!
De auto heeft naast de paar plekjes op de bodem nog wel wat aandachtspuntjes die we nu snel gaan aanpakken. Elsje gaf me de tip om de injectoren te laten reinigen. Als ie koud is loopt ie wat onregelmatig stationair en als je m op zn staart duwt (uiteraard als ie warm is) houdt ie wat in. Ik zou op zich ook wel eens de injectoren van een medeforummer met een B21ET willen proberen om te kijken of we daarmee het euvel inderdaad aan de injectoren kunnen toeschrijven. Mocht iemand mij daarmee willen helpen?
Belangrijker is het feit dat de auto vanmiddag even geen zin meer had. Wel starten maar meteen afslaan. De Turbometer daarbij in het midden laten staan. Deze vraag even op het turbo-subforum gezet en kreeg als tip om de vacuumslang eens na te kijken. Dat gaan we morgen als eerste doen! Laten we maar hopen dat het niets ernstigs is.
Daarnaast op het ritje Schiedam - Rosmalen op de A2 van rijstrook wisselen en je richting aangeven en ... kortsluiting maken of i.d. en de motor begint te sputteren.. Niet handig.. om nu zonder richtingaanwijzers te rijden. Het relais maakt een raak geluidje. Ik zal het relais van mn sloper en de stuurkolomschakelaar eens wisselen om te kijken of daarmee het euvel is verholpen!
Ik zag ook op het mechanische injectiesysteem dat er wat slangetjes benzine 'zweten'. De slangetjes zijn niet meer in beste conditie, dus die moeten maar snel vervangen worden.
Daarnaast slippen de v-snaren af en toe en werkt de stuurbekrachtiging niet altijd zoals hij moet (dat ligt wellicht ook aan de spanning op de v-snaar.)
Afijn, voordat ie perfect rijdt zijn er dus nog wat (kleine) aandachtspuntjes! Hierna kunnen we met de buitenkant aan de slag. Ik heb er drie mooie portieren bijgekregen en de originele Virgo's die na een opknapbeurtje volgend jaar winterrubbers zal gaan dragen.
En een paar foto's voor de juiste indruk!
Hallo, als eigenaar van een Volvo 245 Turbo uit 1983! De auto is al wel even bekend op het forum. Ik heb de auto van Elsje dit weekend gekocht. Het gaat om een originele Nederlandse Turbo met een kenteken van '85 (apart). Er ligt een B21et met een M46 met OD in. De klok geeft een 259k aan, en een verse APK sinds vrijdag zonder aantekeningen (voor de komende 2 jaar). Ik heb de Polarissen met uitstekende Pirellibanden er uiteraard bij gekocht ;-), dat zijn gewoon DE wielen onder zo'n baksteen (naar mijn mening).
De auto voor de koop goed geïnspecteerd op de brug bij Elsje thuis. Deze auto heeft wonder boven wonder maar een paar mindere plekjes in de bodemplaten. Het is een ongelooflijk harde auto (voor een originele 240 uit die tijd). Ik ben van plan deze auto als tweede auto te gaan rijden. Onze Passat Variant TDI uit 2004 gaat daarbij uiteindelijk het veld ruimen. Dat is een beetje een 'overdone' auto als je er nog geen 10.000 km per jaar mee rijdt.
De auto is verlaagd met Lesjofors veren (-4cm) wat de auto een super wegligging geeft. Achterzijde voorzien van een verstelbare IPD Panhardstang.
ik ga ook nog een tweetal hobby-240's opruimen nu deze de oprit siert.Eentje in onderdelen en de andere compleet. M'n Polar is nu naar mijn schoonvader gegaan, hij rijdt er met heel veel plezier in nu. Alle aandacht voor de Turbo dus!
De auto heeft naast de paar plekjes op de bodem nog wel wat aandachtspuntjes die we nu snel gaan aanpakken. Elsje gaf me de tip om de injectoren te laten reinigen. Als ie koud is loopt ie wat onregelmatig stationair en als je m op zn staart duwt (uiteraard als ie warm is) houdt ie wat in. Ik zou op zich ook wel eens de injectoren van een medeforummer met een B21ET willen proberen om te kijken of we daarmee het euvel inderdaad aan de injectoren kunnen toeschrijven. Mocht iemand mij daarmee willen helpen?
Belangrijker is het feit dat de auto vanmiddag even geen zin meer had. Wel starten maar meteen afslaan. De Turbometer daarbij in het midden laten staan. Deze vraag even op het turbo-subforum gezet en kreeg als tip om de vacuumslang eens na te kijken. Dat gaan we morgen als eerste doen! Laten we maar hopen dat het niets ernstigs is.
Daarnaast op het ritje Schiedam - Rosmalen op de A2 van rijstrook wisselen en je richting aangeven en ... kortsluiting maken of i.d. en de motor begint te sputteren.. Niet handig.. om nu zonder richtingaanwijzers te rijden. Het relais maakt een raak geluidje. Ik zal het relais van mn sloper en de stuurkolomschakelaar eens wisselen om te kijken of daarmee het euvel is verholpen!
Ik zag ook op het mechanische injectiesysteem dat er wat slangetjes benzine 'zweten'. De slangetjes zijn niet meer in beste conditie, dus die moeten maar snel vervangen worden.
Daarnaast slippen de v-snaren af en toe en werkt de stuurbekrachtiging niet altijd zoals hij moet (dat ligt wellicht ook aan de spanning op de v-snaar.)
Afijn, voordat ie perfect rijdt zijn er dus nog wat (kleine) aandachtspuntjes! Hierna kunnen we met de buitenkant aan de slag. Ik heb er drie mooie portieren bijgekregen en de originele Virgo's die na een opknapbeurtje volgend jaar winterrubbers zal gaan dragen.
En een paar foto's voor de juiste indruk!