Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
D24 kleppendeksel vs D24T
#1
Maat van me heeft een 745 non-turbo.

Hij heeft onlangs een ander kleppendeksel geplaatst en zit nu met de slang van de carterventilatie.

Als ik onderstaand figuur bekijk, zat er dus een D24T kleppendeksel op, en er zat zo'n tonnetje bovenop het deksel (filter?)

Nu heeft hij dus het bovenste deksel geplaatst , en dat is dan 1 zonder "tonnetje".
De slang loopt vanaf het "tuitje" op het deksel direct naar de uitlaatkant, zonder filterding.

  • Wat is de functie van dat "tonnetje" bij een D24T deksel?
  • Waarom heeft een D24 dat dan niet?
  • Kan dat tonnetje er weer tussen of hoeft dat niet? (tonnetje zit in gat in D24T-deksel; de d24-deksel heeft een tuitje op die plek)
  • Had hij dan een verkeerd kleppendeksel op zijn non-turbo?

[Afbeelding: D24_zpsb1610761.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
Via de carterventilatie gaan de oliedampen terug naar je inlaat .. ;-) Dat tonnetje is een olieafscheider en vangt de olie op die nog in de damp moest zitten. Geen idee hoe het zit bij een D24 maar een T en TIC hebben allezinds zo een tonnetje, kan allicht wel niet veel kwaad dat je het ertussen plaatst bij een gewone D.
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)