6 January 2013, 20:44
Al enige tijd start mijn 245 Turbo slecht als deze even heeft gestaan. Ik kwam er achter dat ik de brandstofpompen bij kontakt op stand II niet (even) hoorde draaien.
Dus een nieuw brandstofrelais gehaald en deze gemonteerd. Nog steeds draaien de pompen niet op stand II. De grote truc toegepast en zekering 4 en 6 doorverboden en voilà , allebei de pompen draaien.
Als ik alle aansluitingen nameet zie ik dat de pompen bij starten wel draaien (en ook als de motor draait, kontakt terug in stand II). Alle zekerering gekontroleerd en waar nodig vervangen.
De aansluitingen:
30 rood plus van batterij via zekering 6 OK
15 rood/zwart plus van kontakslot OK
31 zwart massa OK
87 blauw plus naar WUR OK (als motor draait)
87b geel/rood signaal van bobine(-) OK (als motor draait)
Er gaan 2 geel/rode draden van de stekker bij het relais, eentje naar - van de bobine de andere naar de toerenteller .?.)
Uiteindelijk onder de motorkap alle verbindingen schoongemaakt en/of van nieuwe stekkertjes voorzien.
Ik kom daar wel een impulsrelais tegen die ik in geen enkel schema tegenkom (696345 / 1274396)
Starten/lopen zonder dit relais maakt geen verschil.
Als het kontakt op II staat en de motor loopt niet, en ik maak of verbreek het kontakt met de witte draad op de - van de bobine, hoor ik de pompen wel even draaien .............
Iemand die mij verder kan helpen?
Dus een nieuw brandstofrelais gehaald en deze gemonteerd. Nog steeds draaien de pompen niet op stand II. De grote truc toegepast en zekering 4 en 6 doorverboden en voilà , allebei de pompen draaien.
Als ik alle aansluitingen nameet zie ik dat de pompen bij starten wel draaien (en ook als de motor draait, kontakt terug in stand II). Alle zekerering gekontroleerd en waar nodig vervangen.
De aansluitingen:
30 rood plus van batterij via zekering 6 OK
15 rood/zwart plus van kontakslot OK
31 zwart massa OK
87 blauw plus naar WUR OK (als motor draait)
87b geel/rood signaal van bobine(-) OK (als motor draait)
Er gaan 2 geel/rode draden van de stekker bij het relais, eentje naar - van de bobine de andere naar de toerenteller .?.)
Uiteindelijk onder de motorkap alle verbindingen schoongemaakt en/of van nieuwe stekkertjes voorzien.
Ik kom daar wel een impulsrelais tegen die ik in geen enkel schema tegenkom (696345 / 1274396)
Starten/lopen zonder dit relais maakt geen verschil.
Als het kontakt op II staat en de motor loopt niet, en ik maak of verbreek het kontakt met de witte draad op de - van de bobine, hoor ik de pompen wel even draaien .............
Iemand die mij verder kan helpen?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029