12 January 2013, 12:43
Nou de auto is net gekeurd. Ik kon vandaag al terecht. Alles nu perfect in orde. Geen remverschil meer en ruim voldoende remkracht.
De revisie van de klauwen was toch wel een hele klus. Van beide klauwen zaten de binnenste zuigers muurvast.
Een zelfs helemaal naar binnen gedrukt. Met veel kruipolie en perslucht uiteindelijk de boel los gekregen.
Wat mij opviel is dat er nauwelijks aanslag op de zuigers zat maar dat het vastzitten werd veroorzaakt door roest in de
klauw op het randje tussen de afdichtings ring en de stofhoes.
Er moest een Dremel met een mini staalborsteltje aan te pas komen om de roest weg te krijgen.
Montage was voor de rest en fluitje van een cent.
Groeten, Arnold
De revisie van de klauwen was toch wel een hele klus. Van beide klauwen zaten de binnenste zuigers muurvast.
Een zelfs helemaal naar binnen gedrukt. Met veel kruipolie en perslucht uiteindelijk de boel los gekregen.
Wat mij opviel is dat er nauwelijks aanslag op de zuigers zat maar dat het vastzitten werd veroorzaakt door roest in de
klauw op het randje tussen de afdichtings ring en de stofhoes.
Er moest een Dremel met een mini staalborsteltje aan te pas komen om de roest weg te krijgen.
Montage was voor de rest en fluitje van een cent.
Groeten, Arnold
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden