16 December 2012, 17:28
Ik heb nu een M45 bak in mijn 245 ui 1977. Ik wil graag gaan ombouwen naar een 5 versnellingsbak. Ik heb een M47 uit een 740 op het oog en kan ook de aandrijfas overnemen. Past dit in een 245?
Past een m47 versnellingsbak in combinatie met aandrijfas uit een 740 in 245
|
16 December 2012, 17:28
Ik heb nu een M45 bak in mijn 245 ui 1977. Ik wil graag gaan ombouwen naar een 5 versnellingsbak. Ik heb een M47 uit een 740 op het oog en kan ook de aandrijfas overnemen. Past dit in een 245?
16 December 2012, 17:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2012, 17:49 door DennisvdB.)
De m47 as uit een 240 en een 740 komen niet overeen, dus dat zal niet passen.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb wel een M47 as uit een 240 over, deze moet aangepast worden voor mijn M90 ombouw dus als je op korte termijn wil ruilen dan kan het. Anders ga ik naar de aandrijflijn boer en laat ik hem aanpassen. Ik kan de 740 M47 as ook gebruiken want hij moet toch aangepast worden. Woon zelf in Bladel dus weet niet of dat de moeite is? edit: je moet trouwens wel kijken of het met een mechanische telleraandrijving is, of tellersignaal via de achteras. Als het een 740 betreft denk ik het laatste, wat dus voor een 240 uit '77 niet handig is (ik neem aan dat de originele tellerbak er nog in zit?). Misschien dat iemand anders hier weet of een 740 standaard tellersignaal heeft vanaf de achteras?
16 December 2012, 18:08
740's hebben inderdaad een electronisch signaal.
Als je een 240 M47 cardanas neemt past dat sowieso.
16 December 2012, 23:00
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb voor nu besloten om deze deal even te te laten en te zoeken naar een complete set voor in mijn 245. Weten jullie misschien of de aandrijfas uit een Diesel versie het zelfde is als die ze gebruiken voor een B21 motor.
16 December 2012, 23:19
heb wel ergens nog een M47 liggen met km aandrijving. waarschijnlijk ligt de cardanas ernaast.
pb maar bij interesse.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
16 December 2012, 23:41
Welke aandrijfas past is bijna niet te zeggen van een afstandje, er zijn 3 diktes as met twee of drie diameters flenzen en kruiskoppelingen, en minstens drie verschillende lengtes (dat is dan het voorste stuk, vóór de schuifkoppeling); voor 4 bak, de 5 bak en overdrive en een paar automaten ook nog.
De diesel M47 is wel dezelfde als de benzine M47, dat scheelt weer. Maar het koppelingshuis is weer anders, dat moet je overzetten. Ik denk trouwens ook dat de meeste flenzen over te zetten zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 December 2012, 00:10
De prise as van een diesel versnellingbak is dikker dan van een benzine model.
17 December 2012, 21:48
Skidje ik ben zeer geintresseerd in jou aanbod maar hoe komen we met elkaar in contact? Mijn email geertkroon@gmail.com.
Alvast bedankt
18 December 2012, 07:34
Geert heeft een bericht op gmail.
groet
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
19 December 2012, 13:48
Ik heb helaas nog geen email mogen ontvangen. Ik denk dat er wat mis is gegaan?
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|