Peiling: Verkooptopics
Deze peiling is gesloten.
Gewoon houden zoals het nu is; elkaar houden aan de topic regels of een topicreport maken
76.92%
10 76.92%
Alleen een startpost en die direct op slot gaat.
7.69%
1 7.69%
Alleen een startpost en daarnaast [vul in?]
7.69%
1 7.69%
Net zoals nu maar daarnaast [vul in]
7.69%
1 7.69%
Totaal aantal stemmen: 13 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkooptopics
De te koop topics lopen best goed. Maar vaak gaan de reacties in een verkoop topic niet over het product. Daarentegen lopen de topics vaak wel uit op offtopic geklets of barst een discussie los over de verkoop prijs die al dan niet te hoog is.

Daarom wordt op sommige fora gebruik gemaakt van een topic die de verkoper direct sluit. Er kan dan dus niet meer gereageerd worden en alleen nog per PB oid contact gelegd en vragen gesteld worden. Blijft het wel lekker opgeruimd van, wel saai en misschien nuttige info wordt niet gedeeld.

De ideale manier, eigenlijk zoals het nu geregeld is, is dat de verkooptopics gewoon goed voorzien zijn van informatie over het product en dat er een richt-/vraagprijs wordt genoemd (laatste is verplicht). Vervolgens hoeft er dan alleen maar een update te komen van de verkoper als er iets verkocht is of kan iemand aanvullende informatie vragen mocht iets toch niet duidelijk zijn.
Discussies over de prijs blijven achterwege, evenals afkraken van een bepaald product; als je het te duur of niet goed vind hoef je het niet te kopen of te reageren.
De verkoper kan natuurlijk zelf kiezen om het topic gelijk op slot te doen.

ps:
Sinds de spamfilter weer is aangescherpt worden de eerste posts/topics van nieuwe users waarin linkjes of foto's worden gebruikt aangemerkt als spam en komen deze topics eerst in de wachtrij voor goedkeuring door mods.

ps2:
Vaak zet men aan het bij verkoop van de spullen "kan op slot", dat kun je gewoon zelf door onderaan bij je reactie het selectievakje bij "sluit dit onderwerp" aan te vinken.
Antwoord
Ik zelf zou het zo willen laten.
De verkoper kan er nu zelf voor kiezen om het meteen op slot te gooien, en Biedingen/vragen via de PB de beantwoorden, of de discussie open te laten voor vragen en antwoorden.

Verder moeten mensen dit vooral in acht nemen. Dat scheelt al een boel.
Citaat:Mensen die geïnteresseerd zijn in advertenties kunnen daarop inhoudelijke vragen stellen. Eventuele discussies of commentaren dat het te duur is of dat een ander het goedkoper aanbiedt, wordt niet getolereerd. Als je het niet wilt kopen moet je het niet kopen en kijk je dus rustig verder.

Dat geouweh**r over die spatlappen bijvoorbeeld. Ik heb er stiekem wel een beetje om moeten lachen :redface:
Antwoord
Ik ben voor het automatisch sluiten van topics. Ik irriteer me namelijk altijd aan posters die hun advertentie omhoog 'kicken'
Groeten, Boele
Antwoord
Neemt niet weg dat bijvoorbeeld die spatlappen nooit verkocht waren als die discussie er niet geweest was toch?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Misschien ook "handig": een subforum voor ervaringen mbt de verkopers. Kun je mooi opzoeken of de desbetreffende verkoper zich aan de afspraken houdt en dergelijke (zoals te zien is op Turbobricks).

Alhoewel dat misschien niet nodig is voor dit forum aangezien de omvang van TB vele malen groter is dan Volvolvo, en ook het publiek ligt geografisch dichter bij elkaar.
Antwoord
Gewoon zo houden lijkt mij, valt er tenminste nog eens wat te lachen (Spatlappen of C303 )
Niet automatisch sluiten en verder via PB; wie weet wat voor (on)zinnige info nog wordt besproken.
En geouwe**** over de prijs vind ik ook altijd wel vermakelijk; weet de verkopert meteen waar hij aan toe is als hij veels te hoog zit.
Bump & kick: prima toch? moet niet de spuigaten uit lopen, maar af en toe omhoogkicken met een update, kan geen kwaad.
Het enige waar ik me aan zou kunnen ergeren, is dat er nog steeds (nieuwe) verkopers zijn, die niet de moeite nemen om uit te zoeken hoe ze foto's moeten plaatsen.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob, ik ben het met je eens. Het moet hier niet zo'n serieuze Gestapo-bedoeling worden dat er meteen gestrooid wordt met bans en slotjes. Ik vind het prima zo.
Antwoord
Rob schreef:Gewoon zo houden lijkt mij, valt er tenminste nog eens wat te lachen (Spatlappen of C303 )
Niet automatisch sluiten en verder via PB; wie weet wat voor (on)zinnige info nog wordt besproken.
En geouwe**** over de prijs vind ik ook altijd wel vermakelijk; weet de verkopert meteen waar hij aan toe is als hij veels te hoog zit.
Bump & kick: prima toch? moet niet de spuigaten uit lopen, maar af en toe omhoogkicken met een update, kan geen kwaad.
Het enige waar ik me aan zou kunnen ergeren, is dat er nog steeds (nieuwe) verkopers zijn, die niet de moeite nemen om uit te zoeken hoe ze foto's moeten plaatsen.
Precies, kan ik me prima in vinden.

Behalve aan het niet aan de regeltjes houden kan ik me de laatste tijd weleens irriteren aan nieuwe users die 1 post hebben; namelijk hun eigen verkoop topic. Helemaal jammer als ze er een soort "hit&run" van maken door zich er erg makkelijk vanaf te maken door alleen een marktplaatslinkje te droppen en vervolgens nooit meer in te loggen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)