Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ventilatie aan 1 zijde + even voorstellen :-)
#1
Dag allemaal,
Sinds vandaag ben eigenaar van mijn Volvo 264 uit 1975. Mijn vorige Volvo was een 245 polar. Ik wil mijn 264 opknappen en verder genieten van deze auto. En wat rijdt hij heerlijk.Nu heb ik een vraagje over de ventilatie. De ventilatie blaast maar alleen aan de rechterkant. Ik zet hem op max en sluit verder alle roosters maar er komt alleen rechtsvoor bij de raam, rechtsvoor op het dashbord en rechts bij de raam lucht uit. En dit is wel lastig met dit vochtige weer. Weet iemand waar dat mee te maken heeft?
Alvast heel erg bedankt ;-)

Michel
#2
Waarschijnlijk een van de buizen die los zit onder het dashboard.
#3
Kun je daar makkelijk bij of moet ik heel het dashboard eruit halen?
Alvast bedankt
#4
Bij de meeste kun je met wat friemelen wel bij van langs onder als je bekleding daar verwijdert, klipjes halve toer draaien.
#5
Ha Michel

Welkom. Mijn 264 is ook van het eerste type. Welk kleur heb je? Betreft het een DL of GL?
Inderdaad is er hoogst waarschijnlijk een buis die niet goed is aan gesloten. Het zou eventueel ook een vacuumbalgje/slangetje kunnen zijn die lek is waardoor de klep niet meer functioneert.

Groetjes Ronald
264 RULES!!!!
#6
Dag Ronald,

Mijne heeft een champagne kleur metallic en het is een GL en wat rijdt hij lekker...je zoeft over de weg. Maar hij heeft een aantal roest plekken en moet deze gaan behandelen. Alleen ben nog aan het kijken hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Dit is mijn 2e volvo en de vorige had helemaal geen roest en hier moet ik aan het werk. Dus als je mss wat tips hebt zou het mooi zijn :-)

Ik zal van het weekend eens onder het dashbord kruipen om eens te gaan kijken of ik iets kan vinden. Ja deze wagen is helemaal nieuw voor me omdat wat ik al zei aan mijn vorige volvo niets hoefden te doen ;-)
Alvast heel erg bedankt en ik zal laten weten hoe het is gegaan
#7
De GL! Met de mooie koplamp wissers, stoelverwarming airco, stuurbekrachtiging,...enz te veel om op te noemen. Is het een late 75-er? Maw MY1976?

Is de roest dusdanig dat er delen ingelast moeten worden? Ik heb een DINITROL anitroest behandeling gedaan 9 jaar geleden. Daar heb ik nog steeds geen spijt van!
Ik heb een aantal boeken over de 264 dus als er vragen zijn zal ik mijn best doen ze te beantwoorden.
Uit welke regio ben je?

Groetjes Ronald
264 RULES!!!!
#8
Hij is van maart 1975. Er zit ind alles op en aan. De roest zit voornamelijk op het plaatwerk. De onderkant is helemaal gaaf dus daar ben ik niet bang voor. Dus Moët aan de slag met de buitenkant. De meeste plekken zitten rond de raam. En omdat ik nieuw ben Moët ik even uitzoeken hoe ik te werk moet gaan ;-) . Verder lukt het me nog niet echt met die ventilatie. Ik heb onder het dashboard gelegen en zie vanalles maar weet echt niet waar ik moet zoeken. Als ik hem in stand 1 zet komt er links een heel klein beetje lucht uit (rechts blaast veel harder). Als ik hem in stand 2 of 3 zet komt er links helemaal niets meer uit. Ik moet eigenlijk eerst weten hoe het werkt en wat die slangetjes doen. En daarnaast zie ik achter de radio een soort rol zitten...wat is dat eigenlijk voor iets en heeft dat daar ook mee te maken (radio zit onder).

En ik kom uit Brabant :-) en jij?

Gr Michel
#9
Kijk..nog een brabantse 260 rijder.
Heb zelf 2 van die dingen, waarvan 1 als donor gebruikt gaat worden. Een GL en een GLE. Bouwjaren 77 en 78.
http://volvolvo.nl/threads/11451-Boeijke...jn-Volvo-s

Welke hoek van Brabant kom je?

Denk dat je lucht probleem iets met het vacuum gedeelte te maken heeft. Voel je het nergens onder het dashboard blazen als je hem wat harder zet?

Willem
Volvo 850 T-5 & Volvo 745 '90
#10
@ Boeijke : Ik woon in de buurt van Eindhoven :-) . Ik moet nog veel leren maar wil het heel graag.
Als ik eenmaal wat dingen weet gaat het vanzelf ;-) .

Je bedoelt dat ik lucht moet voelen aan de kant die het niet doet? Ik zal morgen eens kijken. En verder poelgeest hij lekker als ik hem aanzet dus mss moet ik hem eruit halen om te reviseren :-( . En dat is een heel mooie foto met al die Volvo's :-) .

De mijne is champagne metallic maar heeft wel wat roest op het plaatwerk en zit te bedenken hoe te beginnen. Zou graag wat tips daarvoor krijgen. En waar in brabant kom jij vandaan? Volgens mij niet ver van mij vandaan. En heb je wat reserve onderdelen in de aanbieding?

Gr Michel


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)