Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor hen die zomerbanden gaan aanschaffen
#1
Voor mijn Volvowebsite ben ik bezig een vergelijkingstabel op te stellen. Ik wil kijken welke aanbieder van Bridgestone Turanza ER300 banden in de maat 195/65R15 een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.

[Afbeelding: Prijsvergelijker_banden.jpg]

Het gaat me er in dit geval niet echt om om het onderste uit de kan te krijgen. http://www.autobandenmarkt.nl sla ik bijvoorbeeld over. Ik wil gewoon aan mensen laten zien wie een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.

Ik wil jullie vragen of jullie misschien nog tips/suggesties hebben voor bedrijven die ik kan aanschrijven. Ik hoef geen suggesties voor andere merken/types banden. Ik heb deze er uit gezocht, omdat de band vorig jaar al tweede werd bij de test van de ADAC (en zusterorganisaties waaronder de ANWB, en omdat de band eerste werd in de test van de Consumentenbond van vorige maand. Voor de maat heb ik gekozen omdat deze onder mijn Volvo past, en omdat het gewoon een zeer veelvoorkomende maat is.

Alvast bedankt voor de suggesties!
roet,<br /><br />Edo<br />Welkom op mijn volvosite!
Antwoord
#2
mijn bandenkoning: 4x Dunlop 195/65/15 met 7,5mm profiel:120.- incl.monteren + uitlijnen & balanceren
4x Michelin 205-65-15 met 7.5mm profiel,kleine 200.-incl.
( en dan bedoel ik resp.120.- & 200.- euro voor ALLES! Big Grin)
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
Ik krijg 2 goeie bandjes van mn pa, haal 2 goeie van de sloop voor 15 euri stuk, balanceren en monteren doe ik zelf:

Totaal prijs: 30 euro Big Grin
Antwoord
#4
wat is er mis met autobandenmarkt??? Daar hebbie goedkope en goede (A kwaliteit) banden en ze hebben nog een aardig garagenetwerk ook.

hoef je niet te prutsen met 2ehands waarvan je nooit weet of ze nou wel of niet van een total-loss auto komen.

Die bridgestone's zijn prima banden trouwens, heeft m'n broer ook op z'n turbo (4 stuks hagelnieuw voor E100 van marktplaats - goedkoper kan niet).

195/60/15 is overigens de originele maat.
Antwoord
#5
ik heb er nu ook tweedehandsjes (conti CP ecocontact) onder. Dat kan nooit slechter zijn in mijn geval dan wat er eerst onder lag (super bagger banden en voorkant zelfs gecoverde banden!! OP EEN WAGEN MET 155PK yeah right)


Voorlopig ff relax qua prijs (120 euro incl montage) Daarna zie ik wel weer verder.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#6
Ik heb vorige week ook bij diverse een prijsopgave laten doen voor 4 nieuwe Michelin Energy 3a banden.
Deze banden komen niet voor in de test.

Gemonteerd op aluminium velgen en balanseren 300,= euro
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
#7
had het al elders gepost, maar voorruit dan maar;

Citaat:[size=18px]Test zomerbanden 2006[/size]
23-02-2006
Elk jaar beoordeelt de ANWB samen met Europese zusterorganisaties een groot aantal zomerbanden. Dit jaar werden de maten 185/60 R 14 H en 225/45 R 17 W/Y onder de loep genomen. Bij beide maten komen de geteste banden van Bridgestone en Pirelli als beste uit de bus.
Bij de vervanging van autobanden wordt vaak ten gunste van bijvoorbeeld comfort of geringe slijtage bespaard op de veiligheid. Naast 33 banden van de handelaar werden dit jaar ook twee merkspecifieke banden voor de Mercedes C-klasse onderzocht. Beide banden scoren echter op een nat wegdek veel minder dan de vergelijkbare niet-merkspecifieke banden.


Bandeigenschappen
Banden moeten gedurende langere tijd en in sterk wisselende, dagelijkse omstandigheden zekerheid en veiligheid bieden. Hiertoe moet een band een goed afgestemde combinatie van verschillende eigenschappen bieden.

Omdat veel van dit soort eigenschappen strijdig zijn (bijvoorbeeld het verbeteren van de grip van een band gaat ten koste van de slijtvastheid) dient de bandenfabrikant een goed compromis tussen al deze strijdige eigenschappen te vinden. In de zomerbandentest beoordelen wij hoe goed dit compromis is.


Bandentest
Tijdens de bandentest worden de rijeigenschappen op droog wegdek, op nat wegdek, de duurzaamheid op hoge snelheid en de slijtvastheid onderzocht. Naast deze veiligheidsrelevante testcriteria worden ook milieuaspecten als rolweerstand, geluidsproductie en chemische samenstelling getest.

Bij de uiteindelijke beoordeling en aanbeveling is de onderlinge samenhang van de verschillende eigenschappen heel belangrijk. Een band verdient alleen het predikaat ‘zeer aan te raden’ als vastgesteld is dat alle veiligheidsrelevante eigenschappen van hoog niveau zijn.

bron: ANWB.nl
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diver...36405.html
Antwoord
#9
Ik ben een paar weken bezig geweest met het verzamelen van prijsgegevens van de band die de Consumentenbond bestempelt als "Beste Koop", en die bij de ADAC op de tweede plaats eindigde.

Bij mijn weten heb ik zo ongeveer alle prijzen wel binnen. Van Benten vertelde er in de e-mail bij, dat men de banden afvult met stikstof. Ik onderschrijf de mening van velen hier, dat stikstof reeds het grootste bestandsdeel van de lucht is. Daarbij komt nog, dat als ik maandelijks mijn bandenspanning controleer bij de benzinepomp, ik ook geen 100% stikstof krijg. Daarom heb ik de prijsopgave het zwaarst laten wegen.

Ik weet niet of ik een link naar de website van van Benten mag maken. Als het niet mag, je zou het kunnen zien als reclame, dan hoor ik dat graag.

Van Benten is gevestigd in Vlaardingen. De website van van Benten vindt je op: http://www.benten.nl

Groet,

Edo
roet,<br /><br />Edo<br />Welkom op mijn volvosite!
Antwoord
#10
Volvo Project schreef:Ik ben een paar weken bezig geweest met het verzamelen van prijsgegevens van de band die de Consumentenbond bestempelt als "Beste Koop", en die bij de ADAC op de tweede plaats eindigde.

Bij mijn weten heb ik zo ongeveer alle prijzen wel binnen. Van Benten vertelde er in de e-mail bij, dat men de banden afvult met stikstof. Ik onderschrijf de mening van velen hier, dat stikstof reeds het grootste bestandsdeel van de lucht is. Daarbij komt nog, dat als ik maandelijks mijn bandenspanning controleer bij de benzinepomp, ik ook geen 100% stikstof krijg. Daarom heb ik de prijsopgave het zwaarst laten wegen.

Ik weet niet of ik een link naar de website van van Benten mag maken. Als het niet mag, je zou het kunnen zien als reclame, dan hoor ik dat graag.

Van Benten is gevestigd in Vlaardingen. De website van van Benten vindt je op: http://www.benten.nl

Groet,

Edo

Van mij mag je!

Van Benten is al jarenlang mijn vaste bandenboer tot volle tevredenheid.
Heeftie 't niet, dan zorgt hij ervoor.
Altijd concurerende prijzen en handenvol service.

Of is dit reclame :?: :?: :?:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.

Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  [244 1982] Scheurtje in rubber veerpoot voor Rob 4 4.866 8 November 2022, 22:05
Laatste bericht: Marc1970
  Leuke wielen voor de 245 gydomatra 24 9.900 6 March 2021, 18:40
Laatste bericht: Volvo240
  banden voor en achter Brat 27 15.608 7 May 2020, 09:10
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor een reservewiel zit er standaard in een 240 sedan uit '91 Jed 17 13.478 22 November 2018, 21:31
Laatste bericht: Arjan.
  All season banden 15 inch voor 245 JeroenVolvo 2 4.222 3 July 2017, 09:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  schokbrekers voor vervangen 240 1993 PdeBruijne 4 7.112 9 September 2016, 19:35
Laatste bericht: boedr
  Monroe ride levelers voor 240? Boet 7 8.035 24 April 2016, 15:55
Laatste bericht: Boet
  Plaats bedieningsschakelaar voor de hoogteverstelling luchtvering Volvo 245 bj 1983 dwarswind 9 7.423 30 January 2016, 23:44
Laatste bericht: A_A
  Schokdempers voor en na 86 anders? A_A 6 6.295 5 April 2015, 21:35
Laatste bericht: Dopski
  Welke velgen voor de 240 Lukie5704 15 12.557 27 March 2015, 21:30
Laatste bericht: MarcoV

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)