Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oranje 244 DL '75
Stangetjes komt wel goed, niet zo'n spannende operatie Smile En ik heb nog 2 bokken en een degelijke krik.

Maar een update m.b.t. de deur RA.. wat een ramp zeg.. alles ging zowat mis.

1) deur erin gehangen, kreeg m maar moeilijk passend, maar dat lukt uiteindelijk. Daarna ging ik pas het rubber monteren, want ik wist niet dat dat zo nauw kwam -->

2) ik had een nieuwe rubber meegenomen bij de Nordicar-garagesale eerder dit jaar. Helaas, aan de bovenzijde van de deur is het rubber (tussen de 2x 90 graden hoeken) gewoon dik 10 cm te lang. Heel vreemd, misschien lag het daarom in de sale (oud retourproduct)

3) deurrubber van de blauwe deur geplaatst die ik nog had: rubber past maar de deur ging met geen mogelijkheid dicht, alles opnieuw afgehangen: (houten balk onder de deur, krik eronder voor ondersteuning) niets;

4) deurrubber van de "nieuwe" oranje deur geplaatst: rubber past maar de deur ging met geen mogelijkheid dicht, alles opnieuw afgehangen: niets;

5) deurrubber van de oude oranje deur geplaatst: rubber past maar de deur ging met geen mogelijkheid dicht, alles opnieuw afgehangen: niets;
De stelmogelijkheid van de sleuven in de scharnieren was uitgesteld, nauwelijks speling erop, maar toch:

6) scharnieren gewisseld met de oude oranje deur: niets. De deur kan niet dicht, eerste slotklik pakt ie, daarna niet.

Toen begon het wel behoorlijk te vervelen, ik was al 4 uur bezig.

7) weer alles gelost, carosserieringen geplaatst achter de scharnieren om te zorgen dat er meer ruimte komt. Hoort uiteraard niet zo, maarja, ik kan moeilijk de deur halfopen laten staan. Rubber weglaten is ook geen optie vanwege evt. regen.
De deur ging nu met volle kracht duwen eindelijk in de '2e slotklik'.

Kortom, hij zit dicht en gezien de warmte nu (uitzetten) laat ik het nu gewoon zo. Als het afkoelt wil ik nog wel een poging doen..

Ondertussen zijn nu de dorpel beschadigd door de onderzijde van de deur en er zijn stukjes lak van mijn verse spuitwerk afgesprongen (tip ik wel bij), jammer maar helaas.

Maar hoe kan dit toch? Geloof me, ik heb alles gesteld en ik snap er geen fluit van.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
ZOAB schreef:Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Ja, zelfde verhaal. Eindeloos bezig om het een beetje knap uitgelijnd te krijgen en dat de deur dan ook netjes in het slot viel. Vraag me niet waarom maar uiteindelijk zat ie goed. Wel erg frustrerend werken!
Antwoord
Kan je de slotplaat nog verzetten zodat de deur wel goed sluit?
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
@Madman, ok, toch fijn om te weten dat het zo lastig hoort... Niet dat er iets mis blijkt te zijn met die deur.
@Gideon, ja ik heb alles los gehad wat er los valt te maken om e.e.a. uit te lijnen.

Update over de stabistangen voor:
De nieuwe:
[Afbeelding: IMAG2758_zpsu5ea7r4p.jpg]

Leuk dat alles is gegalvaniseerd maar mijn ervaring is dat de laag zo dun is dat alles binnen no-time weer vol zit met vliegroest.
Dus om roestvorming te voorkomen, alles licht geschuurd, gegrond en daarna zilver gespoten:
[Afbeelding: IMAG2763_zpsvecyimdo.jpg]

De oude die was afgebroken:
[Afbeelding: IMAG2740_zpsy4bklj6v.jpg]

En de andere kant, die nog niet was afgebroken, maar dat duurde vast niet lang meer. Rubber onderin was kats verdroogd dus waarschijnlijk ook APK-afkeur.
[Afbeelding: IMAG2768_zpsbtydwyqg.jpg]

Oude eruit:
[Afbeelding: IMAG2764_zpsezczoubm.jpg]

Nieuwe er tussen tikken met rubberen hamer. Net gekocht bij de Hoza (speciaalzaak) voor € 1,95, goede investering Smile
Hulpmiddel gemaakt: houten balkje met v-tje erin gezaagd (oude deurdrempel). Daarmee krik je gemakkelijk de stabistang omhoog.
Stangetje onder het gat van de stabi duwen en langzaam laten zakken.
Onderin ook gelijk een nieuwe moer met flens erop gezet.
[Afbeelding: IMAG2765_zpswaqp47cr.jpg]

En we kunnen weer doorhobbelen!
[Afbeelding: IMAG2766_zpsr2ikwn5d.jpg]
[Afbeelding: IMAG2769_zpsvlk94ub0.jpg]
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Rubbers zijn pas apk afkeur bij speling of metaal/metaal contact, erg verdroogde rubbers kom ik vaak tegen en het is gewoon goedkeur.
Heb je de nieuwe niet heel erg strak aangedraaid?
top-tip voor volgende keer, beide kanten gelijk doen hoef je geen gekke constructie te maken om de stabilisatiestang omhoog te persen.
Weet niet hoe snel de gegalvaniseerde roesten maar mijn zwarte die ik een jaar geleden heb vervangen beginnen inderdaad al bruin te worden iets van eer van je werk hebben.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Poedercoaten in dit geval geen betere oplossing?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
enkel als je het onderste rubber er heel uit krijgt en terrug in kan persen, die overleven het afbakken niet en een beetje overkill voor zon goedkoop onderdeel haha.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Jeej
   
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
En spulletjes bij Dave Barton besteld:
[Afbeelding: 970a6c66-bf47-43ef-a1cb-e9185f6ccb4b_zpsvm2jmegc.jpg]

Trunk lock ben ik alleen niet blij mee. Het past niet op een vroege 244-scharnier (daar zitten geen gaten in geboord) en ik had het wel zo fair gevonden als hij dat had vermeld.
Verder kwamen er nog giga-douane kosten overheen, dus ik heb grof geld betaald voor een trunk lock die niet op mijn 244 past :rologen:
Of ik moet gaten in mijn scharnier boren (maar dan nog past het volgens mij niet vanwege de andere vorm).

Als iemand hem wil overnemen, dan kan dat voor € 55 (is niet meer in productie/niet meer leverbaar, dus ik wil de verzend + douanekosten er ook uithalen). Past op een 240 met gaten de achterklepscharnieren.

Maar ik ben wel erg blij met mijn nieuwe logo's, wat een verschil!!


[Afbeelding: IMAG2782_zpslxvjkxfs.jpg]


[Afbeelding: IMAG2783_zpsndamspc2.jpg]

En de vinyl decals voor de naafkapjes:

[Afbeelding: IMAG2784_zpsb7vxow95.jpg]
[Afbeelding: IMAG2785_zpsrpnxlvse.jpg]
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Volgende keer als "gift" laten versturen en een waarde van zeg $20,- opgeven bij dit kleine spul. Dan ben je ook van die asociale EUR 13,- inklaringskosten af.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.297 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Het oranje monster. En ik wesleyscheggetman 125 75.647 6 January 2017, 23:49
Laatste bericht: Marc1970
  de oranje 244 sam244 26 15.740 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)