Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oranje 244 DL '75
#11
244's met een gaaf "strandstoelen" interieur zijn zeldzaam.

Ik schat dat er in deze staat nog maar een paar rondrijden in NL.
Antwoord
#12
Prachtige bak. Je waant jezelf altijd op het strand met zo'n interieur. Geweldig!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#13
..en nog zo onverkleurt..! hou je dat beest wel uit het interieur..!!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#14
Wel leuk om te horen dat het dus een vrij uniek interieur aan de haak hebben geslagen. Een vd redenen dat we voor deze wagen vielen! Smile
Zit de vorige eigenaar niet hier op het forum? Ben wel benieuwd naar wat meer historie.

As. zondag zijn de strandstoelen te bewonderen tijdens de toerrit van het 240-260 register Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#15
Nou eh, hij komt uit Zweden (oranje was hier niet te koop vreemd genoeg) en de carburateur is een keer verwisseld, dit is een B23A carb. Ws. zat er ooit een SU carburateur op. En de voorspatlappen zijn er een keer afgevallen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#16
ZOAB schreef:Wel leuk om te horen dat het dus een vrij uniek interieur aan de haak hebben geslagen. Een vd redenen dat we voor deze wagen vielen! Smile
Zit de vorige eigenaar niet hier op het forum? Ben wel benieuwd naar wat meer historie.

As. zondag zijn de strandstoelen te bewonderen tijdens de toerrit van het 240-260 register Smile

Ik neem aan dat je de herfsttintentoertocht bedoelt vanuit Twente (Vasse)?
Dan kan ik daar je kar bewonderen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#17
Marc1970 schreef:Nou eh, hij komt uit Zweden (oranje was hier niet te koop vreemd genoeg) en de carburateur is een keer verwisseld, dit is een B23A carb. Ws. zat er ooit een SU carburateur op. En de voorspatlappen zijn er een keer afgevallen.
Dankjewel, ik zal de verschillen tussen carbs vanzelf gaan zien denk ik. Kan de B23A kwaad t.o.v. de SU/B21A?

Spatlappen voorzijde heb ik er nog bijgekregen, maar die moet ik nog monteren.
Zijn die oorspronkelijk gemonteerd met popnagels of d.m.v. een beugeltje?

@Kogelman: die bedoel ik ja. Tot zondag dan!
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#18
De B23A carb is prima, op termijn zou ik de SU HIF6 weer opzoeken omdat daarvoor nog alle reserve onderdelen gemaakt worden, in Engeland uiteraard. http://www.sucarb.co.uk/ProductDetail.aspx?id=33926

Als ik het wel heb zit de spatlap met 3 schroeven vast aan een stang/beugel die van het spatbord naar de chassisbalk gaat, bij mijn 144's in elk geval.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#19
Voor de spatlappen heb ik gespiekt bij op de toertocht, en net als bij jouw 144's zitten ze daar ook met een beugeltje.

Een update:
Ik heb een line-in/MP3-adapter van www.oldtimerautoradio.nl "geïnstalleerd" i.c.m. met een 70's AM/FM-mono radio.
Bij het inpluggen vd mini-jack overruled hij de radiosignalen, dus dan kan ik gewoon mp3 luisteren via de telefoon. Werkt echt prima, maar in de praktijk luister ik bijna alleen maar 3fm Smile

Ik heb van oude ruitenwissers nieuwe rubbertjes voor de koplampwissers gemaakt. De oude waren verdroogd. Verder is het alleen show, want ze doen het niet. Ook geen idee hoe ze worden aangestuurd, want ik heb er nog geen schakelaar voor gevonden.

Voor de eerste ijzel en sneeuw heb ik oude tectyl verwijderd en de dorpels en bodem voor een deel opnieuw behandeld. Zo kunnen we mooi de winter blijven doorrijden.

Ik vind het olieverbruik op snelwegen overigens wel vrij hoog. 1ltr op 1.000 km moet er toch wel bij. Op N-wegen gaat het overigens prima, maar volgens mij is de 3-bak automaat gewoon niet echt geschikt voor 110+km.
Ik denk daarom voornamelijk aan verbranding als oorzaak, maar ook carterpanpakking e.d.. Binnenkort maar eens een paar uurtjes brug/smeerput regelen.

Het blijft droog vandaag, dus ik ga zo aan de klus:
- deurklink LV is defect, heb al wat reparatie-opties gevonden op het forum;
- achterruit LA valt schuin naar beneden bij het opendraaien;
- schakelaar dashboarddimmer zit los;
- achterruitverwarming werkt niet, zekeringcheck;
- bij koude dagen gloeit de accu/amp lamp in het dash zachtjes mee i.c.m. het knipperlicht. Controleren massapunt;
- opties spatlappen voorzijde bekijken.

Gewenste onderdelenlijst:
- Een portierslot RV, deze is bij de vorige eigenaar geruïneerd bij een poging tot inbraak;
- Nieuwe gordels LV+RV, oud model met blank metalen beugel. Ik heb er laatst 2 binnengekregen, maar die zijn te nieuw en passen niet;
- Goede ondiepe (max. 5,1 cm) 13cm luidsprekers;
- Kmteller: blijft regelmatig op de laatste 0 hangen. Dagteller loopt gelukkig wel door (ivm aantal km's per gastank);
- SU HIF6 carb Smile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
#20
En even een update:

- LV deurklink gefixt:
Zoals je ziet is de kliknagel eruit gevallen: M3 boutje met borgmoer erin gezet en het werkt weer.
[Afbeelding: IMAG0026_zpsca8463b2.jpg]

- Nieuwe uitlaatdelen gemonteerd van eindpijp tot middendemper. Met een lekkende/sissende einddemper voor het gemeentehuis is natuurlijk niks.


De boel was behoorlijk gaar...
[Afbeelding: IMAG0111_zpsaf201716.jpg]


Let op alle lapstukken met uitlaatklemmen... pff..


[Afbeelding: IMAG0112_zpsba950297.jpg]


Alles lekker doorgerot, uitlaatklemmen waren soms vastgezet met puntlassen. Het kostte me het meeste tijd (en warmte, want het was stervenskoud donderdag!) om alles er onderuit te trekken.
[Afbeelding: IMAG0115_zps3c28abd9.jpg]


En dit is het nieuwe spul, dat ging eigenlijk akelig snel Smile
[Afbeelding: IMAG0113_zps0e307adf.jpg]


En plop, toen zat het er ineens onder Wink
[Afbeelding: IMAG0117_zps181217f3.jpg]
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 1.297 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Het oranje monster. En ik wesleyscheggetman 125 75.647 6 January 2017, 23:49
Laatste bericht: Marc1970
  de oranje 244 sam244 26 15.740 28 May 2015, 21:17
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)