Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Tijdens het demonteren heb ik de klemmetjes voor de achterveren gedemonteerd om ook antiroest te behanden.
Heb ze toen op een goeie plek gelegd waar ik ze zeker niet kwijt raak.. je raad het al nergens meer te vinden!
Wie heeft deze nog liggen zie plaatje
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Berichten: 1.718
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je kunt ze beter met losse bout en moer nemen. Die met baste bout zijn een ramp om los te maken als ze lang onder een auto gezeten hebben. De platte kop gaat meedraaien en je kunt er ook moeilijk met een slijptol bij om de moer af te slijpen.
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
jos245 schreef:Je kunt ze beter met losse bout en moer nemen. Die met baste bout zijn een ramp om los te maken als ze lang onder een auto gezeten hebben. De platte kop gaat meedraaien en je kunt er ook moeilijk met een slijptol bij om de moer af te slijpen.
partnr voor die?
Berichten: 102
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2011
Zijn die zonder vaste bout niet hetzelfde als bij de 140 serie? Ze zien er tenminste op de foto hetzelfde uit als die wat ik van een 144-sloop heb liggen.
Berichten: 9.974
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Deze zou ik nieuw bestellen, ouwe zijn allemaal gedeukt, verroest en losgerammeld, ÃÃn van de minder overgedimensioneerde onderdelen van Volvo. Ik denk dat ze allemaal met ingeperste bout zijn, de losse kan je uiteraard zelf maken door die bout er weer uit te persen en te vervangen door een gewone bout. Je kan het meedraaien vd bout ook voorkomen door hem vast te lassen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Ik heb ze weer gevonden.. de motorruimte was blijkbaar een prima plek om ze te verstoppen