Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
doorgeroeste veerschotel
#1
Van mijn 245 uit 1980 is bij de APK geconstateerd dat de linker veerschotel is doorgeroest.
Overigens fijn dat de keurmeester dat nu constateert en niet ikzelf over pakweg een paar maand in de dikke sneeuw na een vette kuil......
Nordicar levert een nieuwe veerschotel voor drie tientjes (waarschijnlijk ex BTW ex verzenden). Die ga ik dus in elk geval maar bestellen.

Vraag:
Hoe ga ik die veerschotel vastzetten? Moet dat gelast worden en moet ik de oude er dan af slijpen?
Of zit er een verdikking op de veerpoot en valt de schotel daar gewoon op? En als ik ga lassen kom ik dan niet in de problemen met de schokbreker?

Dus eigenlijk is de vraag:
Weet iemand hoe dat moet of bestaat er een handleiding voor? Dan houd ik mij heel graag aanbevolen....

Alvast bedankt.

Hans
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord
#2
In plaats van nieuwe veerschotels (die er inderdaad op gelast moeten worden en de oude weg slijpen)
Zou ik gaan voor een goed setje tweede hands veerpoten, makkelijk zelf erop te zetten en als je setje neemt van na 1986 (als ik mij niet vergis) dan zijn ze veel beter behandeld tegen roest.
Antwoord
#3
Dat heb ik ook overwogen.
Het nadeel daarvan is dat ik nu goede schokbrekers heb en bij andere veerpoten moet ik dat nog maar weer afwachten.
Bovendien moet ik dan volgens mij ook de remklauwen overzetten; op de latere types zitten geventileerde schijven.
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord
#4
schokbrekers zitten er toch los in..? overzetten..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Nog even een reactie op mijn oude topic:
Ik heb toch maar een veerschotel besteld en die samen met een vriendje van me er op gelast. Eigenlijk, achteraf bekeken, een fluitje van een cent. Veerpoot er onder uit, markeringspunten aanbrengen op de veerpoot om de nieuwe schotel te kunnen positioneren. Schotel los slijpen en verwijderen. Dat was het lastigste deel, de veerschotel moest er uiteindelijk in stukken afgehaald worden. Nieuwe schotel er op, vastlassen en 'montage geschiedt in omgekeerde volgorde van demontage'...
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
Antwoord
#6
Mooie update.
Credits voor het opknappen van zo'n veerpoot. Ik zou de luie manier doen en goeie 2e hands gepakt hebben.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Veerschotel (onderste voor) lassen of los monteren? Huubhuub 4 4.554 27 May 2013, 10:35
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)