Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boedr's 164's
#21
Zaagmans schreef:Had ook al gehoord dat het ECHT bar weer was... nog heel kortstondig een behoorlijk brede rode Alfa Bertone zien rijden (heb nog niet alle 3 de filmpjes helemaal uitgekeken)?

Ja dat ding hebben we ook gezien, erg tof ding! Smile

@ Yellow240: is het op zo'n zondag dan niet met 476864789 auto's tegelijk de baan op? Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#22
Ja, dat klopt. Ik had al het idee om vooroorlogse klassiekers van onschatbare waarde af te gaan snijden :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#23
boedr schreef:Zo, heb de groene wat circuit waardiger gemaakt.
dubbele stabilisatorstang voor en een whiteline achter samen met het sperdifferentieel, verlaginsveren en gasschokdempers stuurt dit vrij aardig!
Maar dat moeten we natuurlijk wel uittesten dus afgelopen woensdag ben ik samen met Rob naar zandvoord geweest:biggrin:
Erg gaaf en zeker voor herhaling vatbaar.
We hebben zelf ook 3 filmpjes onder het rijden gemaakt met een camera stand zie hieronder, let wel is de eerste keer op zandvoort en een echt circuit dus het is af en toe niet zo soepel:tongue:
-video-

Heb je foto's van hoe je die dubbele stabilisatiestang hebt gefabriceerd?
Antwoord
#24
Zo de voortrein is gereviseerd, 4 nieuwe fusseekogels, 4 nieuwe remslangen, silent blocs onderste draagarmen weeer(na 5k) vervangen, 2 gaten dichtgelast de hele meuk gepoedercoat/gesmeerd en weer in elkaar gezet.
En het subframe meteen behandeld tegen roest in de toekomst.
Al met al veel werk en het ziet er weer mooi uit van onder, hier een paar plaatjes van het proces en de gevraagde stabilisatiestang plaatjes alsook de rest van de onderkant.
[Afbeelding: P1050001.jpg]
[Afbeelding: P1050002.jpg]
[Afbeelding: P1050003.jpg]
[Afbeelding: P1050004.jpg]
[Afbeelding: P1050005.jpg]
[Afbeelding: P1050006.jpg]
[Afbeelding: P1050007.jpg]
[Afbeelding: P1050008.jpg]
[Afbeelding: P1050009.jpg]
[Afbeelding: P1050010.jpg]
[Afbeelding: P1050011.jpg]
[Afbeelding: P1050012.jpg]
[Afbeelding: P1050013.jpg]
[Afbeelding: P1050014.jpg]
[Afbeelding: P1050016.jpg]
[Afbeelding: P1050017.jpg]
[Afbeelding: P1050018.jpg]
[Afbeelding: P1050019.jpg]
[Afbeelding: P1050020.jpg]
[Afbeelding: P1050021.jpg]
[Afbeelding: P1050022.jpg]
[Afbeelding: P1050023.jpg]
[Afbeelding: P1050028.jpg]
[Afbeelding: P1050029.jpg]
[Afbeelding: P1050030.jpg]
[Afbeelding: P1050032.jpg]
[Afbeelding: P1050033.jpg]
[Afbeelding: P1050034.jpg]
Antwoord
#25
Zeer fraai werk! Die kan er weer 35 jaar tegenaan!
Antwoord
#26
Ik vond het maar een hekelpunt, mistlampen op de auto hebben maar ze werken niet.
Dus heb ze dit weekend maar eens werkend gemaakt.
Ik vreesde eerst dat er geen bedrading lag maar die lag er wel maar achter de middenconsole was het een rommel.
Ik heb een klassieke radio in de middenconsole en een normale radio in het handschoenenkastje met stuurbediening.
De klassieke radio zat heel verkeerd aangesloten op de mistlamp knop en op nog wat dingen, daar de radio toch niet werkte de hele meuk eruit geknipt etc en de mistlampen zaten verkeerd op een 2e alarmlichtenknop.
Lampen waren ook niet de beste een mooiste meer dus maar 2 nieuwe lampen erin gezet en het werkt weer Big Grin (en geen brandgevaar meer :roll: )
[Afbeelding: P1050039.jpg]
[Afbeelding: P1050040.jpg]
[Afbeelding: P1050042.jpg]
Antwoord
#27
Zozo Goed bezig geweest! Ik had die vorige update gemist.
Het ziet er weer fraai uit. Kwam er bij jou ook een compleet ooievaars nest uit dat subframe? (die holte in dat grijze gedeelde).
Bedankt voor de stabilisatie foto's. Hele nette oplossing. Maar ik denk dat je nog best wat stabiliteit verliest omdat je rubber met rubber aan het vervormen bent. Merk je veel verschil?

Mooie ruime sleutelruime ook.
Antwoord
#28
Er kwam geen ooievaarsnest uit maar god veel roest onderste plaat van het subframe was bijna doorgeroest naar mijn idee.
Het probleem was waar de 2 bouten van de onderstedraagarmen doorheen gaan(soort van bus) was de "bus" aan het loscheuren.
de auto rolt heel veel minder als eerst en ik be het met je eens door het gebruik van 2 pu rubbers zullen de stabi's denk ik later reageren.
Het leukste is een soort unibal erop maar dan komen er te veel krachten op de zwakke ophangpunten van de tabis te staan en heb geen idee hoe dat te maken.

Sleutelruimte is van mijn werk altijd handig:biggrin:
Antwoord
#29
Zoals in een ander topic besproken, ik miste zijdelingse steun in de 164 stoelen en ze waren niet de beste meer.
Ik had een volvo 140 gezien met alfa romeo 147 stoelen voorin en vond dit toch wel erg mooi, mooi genoeg om het zelf ook te proberen.
[Afbeelding: P1050065_zpsb7d600ac.jpg]
Ook een standalone ecu gekocht in de vorm van megasquirt ms3x heb hem al in elkaar gesoldeerd en volgende week een weekje vrij om het in te bouwen.
Heb er niet te lang naar gekeken maar co op benzine was 7%... slaat af en toe over, grootste hekelpunt te hoog stationair lopen en vooral bij koude start.
en net dat beetje meer vermogen want hij liep af en toe op de 123 lpg als een raket(123lpg is eraf)
[Afbeelding: P1050054_zpsbd2f89b3.jpg]
[Afbeelding: P1050055_zps3e337ceb.jpg]
[Afbeelding: P1050056_zps941b7276.jpg]
[Afbeelding: P1050057_zps07a5a3fb.jpg]
[Afbeelding: P1050058_zpsda5a01f7.jpg]
[Afbeelding: P1050060_zpse047b58c.jpg]
Antwoord
#30
Leuk. Waarom heb je voor dit motormanagment gekozen en niet voor KDFi, of een van de andere motormanagement systemen?
Prijs of kwaliteit of beide of...?
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)