Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Wij hebben hier een 745, 245 en amazon combi.
De amazon is echt niet comfortabel qua sturen, stabiliteit, remmen en geluid.
Zelfs van 245 naar 745 is weer een flinke verbetering vwb wegligging en geluid.
Maar het is natuurlijk wel een stuk mooier op de weg met een amazon (of een 240) dan met een 740.
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Berichten: 6.717
Topics: 162
Lid sinds: Aug 2006
Een 850 is misschien wat lastiger sleutelen (ik zou niet weten waarom), maar er gaat ook vrij weinig stuk.
Om je opwelling te onderdrukken kan je ook denken; in plaats van de jaarlijkse lasten van houderschapsbelasting kan ik ook een oldtimertje kopen en oprijden. (vervolgens moet je je opwellingen weer onderdrukken om dat barrel te gaan upgraden, daar moet je alleen olie en brandstof voor kopen)... Op=op kapot=sloop.
Berichten: 1.300
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
DopdeDouwer schreef:Een 850 is misschien wat lastiger sleutelen (ik zou niet weten waarom), maar er gaat ook vrij weinig stuk.
Ik heb wel's gehoord dat bv een koppelingetje vervangen niet zo heel eenvoudig is.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Er zit wat meer techniek in. Dus er ja gaat soms wat kapot. Wat heb ik vervangen afgelopen tweeëneenhalf jaar;
-koplampen waren dof
-draagarmen voor wegen APK afkeur op fusee
-ashoes
Al met al Valt me dat mee op 80.000km. Onderdelen zijn niet heel duur en sleutelen is best goed te doen. En qua comfort, is een 240 gewoon 20 jaar ouder. Rijd heerlijk zon bak, s70 in mijn geval, maar is eigenlijk gewoon een 850.
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Ben zelf meer van het recht toe recht aan mechanisch sleutelen dan elektronica.
Ik ga me maar eens rustig aan verdiepen in de 940 en eventueel 960 / V90.
Heb persoonlijk een voorkeur voor een handbak.
Nog leuke leesvoer linkjes?
Welke blokken/bouwjaren/uitvoeringen zijn aanraders?
Is een (hoge/lage druk) turbo bijvoorbeeld juist aan of af te raden. (Ik rij liever zuiniger dan sneller).
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
3 August 2012, 17:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 August 2012, 17:50 door oudevolvo.)
Zou deze
1998 Volvo 940 Estate 2.3 LPT hier van het forum een leuke kennismaking met de 900-serie zijn?
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Die motorruimte moet je niet isoleren joh. Zonde van het mooie geluid. En stoelen vervangen vind ik ook niks. Past niet bij zo'n auto.
Berichten: 2.838
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Amazon hoor je ook met isolatie nog wel Patrick ;-).
Wat betreft elektronica heeft m'n s70 overigens nog nooit een hik gegeven trouwens. En is nog vrij simpele elektronica ook trouwens.
Die 940 had ik ook gezien. Trok me wel aan, maar is voor mij niet meer economisch rendabel daar weer lpg in te bouwen ben ik bang.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
940 LPT op G3 voor een prikkie kopen. Met mazzel rijd je er minimaal een jaar onbezorgd in, alle luxe, goede wegligging.....en als ie mankementen krijgt trek je em uit elkaar en verkoopt de onderdelen.
Enige nadeel is de 100 euro wegenbelasting per maand.
Volvo 244 DL 1974