Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
#11
tja en 40 jr of ouder is toch weer een andere groep.. verbiedt de eigenaar van een A Ford of zo'n fijne Bentley uit "32 maar ens uit de stad te blijven als ie er nou ens mee wil rijden.. daarnaast, iedereen wordt ouder, stopt met de hobby op zeker moment, langzaam verdwijnen de oudjes en geen enkel museum zit op enkele 1000den klassiekers te wachten, als een dergelijk museum nog blijft bestaan over zeg 40 jr....
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#12
Daar ben ik ook bang voor, een PV bijvoorbeeld raak je niet gauw kwijt. Idem voor een P1800: sommigen staan al meer dan een jaar te koop! Alleen de goedkopere versies raak je snel kwijt. Hoe ouder, hoe erger het wordt. Wel erg jammer.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
#13
..we hechten er teveel aan...

maar tot die tijd willen we er wel ongestoord van kunnen genieten..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#14
Lijkt me een typisch komkommertijd nieuwsbericht, waar vervolgens de politiek de komende periode lekker (mis)bruik van zal maken. Ik ben wel benieuwd wat daat vervolgens uit komt.
Het zal vast lastiger worden, de onderdelen en brandstof duurder etc etc, en eigenlijk zijn er heel andere autokeuzes te maken als je op de euro's gaat letten.
Maar denk ook eens aan je aankoopprijs van je volvo en hoe lang je die al hebt, en de lol die je ervan hebt beleefd. Als het tegenzit moet je afschrijven op die aanschafprijs, maar dat is bij "normale" auto's sowieso het geval.

Dat genieten moeten we dan maar zo veel mogelijk doen!
#15
Weer een hoop geblaat uit de politiek. Persoonlijk vind ik het niet echt een probleem daar ik niet in de stad woon. Maar er moeten eerlijker methodes zijn om de goedkooprijders te scheiden van de liefhebbers denk ik. Want daar draait het uiteindelijk om, de melkkoe van de NL staat, autorijdend Nederland.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
#16
Mee eens. Tongue

Vind het alleen wel weer kansloos, die symboolpolitiek. Als het inderdaad weer zo'n komkommertijdbericht is, dan is het weer zo'n jaarlijkse angst-aanpraterij waar men in Nederland zo goed in is. Sad Maar is 't niet zo dat angst een slechte raadgever is? Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
#17
Volvo 142 B23 schreef:Weer een hoop geblaat uit de politiek. Persoonlijk vind ik het niet echt een probleem daar ik niet in de stad woon. Maar er moeten eerlijker methodes zijn om de goedkooprijders te scheiden van de liefhebbers denk ik. Want daar draait het uiteindelijk om, de melkkoe van de NL staat, autorijdend Nederland.


Waarom zou je goedkooprijders van liefhebbers willen scheiden?...beiden vrij subjectieve begrippen trouwens. Zat liefhebbers die ook goedkoop rijden. Gewoon objectieve regels hanteren.
Volvo 244 DL 1974
#18
als je veel zelf aan het stalen ros doet ben je sowieso goedkoop uit...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
#19
volvosvenska schreef:Waarom zou je goedkooprijders van liefhebbers willen scheiden?...beiden vrij subjectieve begrippen trouwens. Zat liefhebbers die ook goedkoop rijden. Gewoon objectieve regels hanteren.

Subjectief? Goedkooprijder: afgetrapte Mercedes diesel die eigenlijk gesloopt zou worden maar omdat ie van 85 is rijd ie nog rond. Onderhoud doen we niet aan want volgend jaar haalt ie de APK toch niet meer.
Liefhebber: rijd voor mijn part 50000km per jaar in een Mercedes diesel uit '85 maar verzorgt em netjes, APK geen probleem want netjes verzorgt etc.

Scheiden? Ja, de oldtimerregeling is voor de tweede doelgroep bedoelt. Niet voor tweedehands remblokken gebruikende goedkooprijders. Goedkoop autorijden bestaat niet. Ik doe vrij veel zelf aan mijn auto's maar vaste lasten horen erbij. En ja het is aantrekkelijk een oud barrel te kopen en een kleine 1200 euro per jaar in mijn zak te houden aan wegenbelasting. Maar dat is niet zo sociaal naar vele echte liefhebbers doordat het waarschijnlijk komende jaren de oldtimer de nek omdraait.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
#20
Dat bedoel ik dus precies met subjectief ;-)
De overheid moet dus gaan bepalen of je auto netjes of afgetrapt is?
Objectief is een geldende APK en een bouwjaar.
Volvo 244 DL 1974


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 1.977 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 3 1.639 30 September 2016, 09:22
Laatste bericht: jos245
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 35.388 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 4.032 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 5.128 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 96.693 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 4.889 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski
  Vraagje wegenbelasting Laurens Zondag 5 1.195 9 July 2015, 14:00
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Hoe en wat voor de drie maanden niet rijden met oldtimer L.Nijhuis 5 3.080 11 November 2014, 22:30
Laatste bericht: Arjan.
  Wegenbelasting enzo 1984 245 lpg A_A 2 1.468 13 July 2014, 01:21
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)