Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Ik ga binnenkort de distributieriem van de B21 vervangen.
Volgens mij hoeft de poelie, die met een aantal moeren vastzit, er niet helemaal af om de riem te vervangen...klopt dit.
Ik bedoel dus dat de centrale moer kan blijven zitten.
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
inderdaad, zo heb ik het ook wel eens gedaan!
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Is de riem redelijk langs de poelie te krijgen.
Berichten: 2.414
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
henqui schreef:inderdaad, zo heb ik het ook wel eens gedaan!
Zat zeker geen kap meer rondom de krukas? Vraag me af waarom ik na de nodige wisselingen het zelfs niet heb overwogen om het met gemonteerde pulley te doen???....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 4.336
Topics: 252
Lid sinds: Mar 2005
de poelie moet er wel af... maar dat gaat met die kleine boutjes.
Bedankt en de groeten! 244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 341
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
14 July 2012, 22:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 July 2012, 12:32 door VolvoDick.)
VolvoDick schreef:Is de riem redelijk langs de poelie te krijgen.
Ik bedoelde inderdaad langs de flens die aan de krukas blijft zitten waar de poelie aan vast gemonteerd zit.