Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruik van een 6-cilinder diesel?
#1
Hallo,

Wat is het gemiddelde verbruik (of wat hoort het ongeveer te zijn) van een 240 6-cilinder diesel?

Boterbloem
Antwoord
#2
1:14?
Volvo 240 1989 Volvo 144 1969
Antwoord
#3
+- 1:12 voor het verbruik hoef je het dus niet te doenWink
Antwoord
#4
Verbruik op snelweg standaard (Volvo 244, D24tic, 100km/h) 1:14 met hydroxygas toevoeging 1:15,5. In de stad: 1:10 /12.
Antwoord
#5
Ligt grotendeels aan de versnellingsbak. Smile Met automaat (3-traps) circa 1 op 10-10,5 gecombineerd en met M46 (4+overdrive) is het rond de 1 op 13-14 gecombineerd. Smile Een goede en netjes warmgereden diesel verbruikt overigens nauwelijks olie. Ga je er koud mee planken, dan zuipt het ding meer olie dan Hazes. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#6
De mijne ( 244 1985 modeljaar 1986 ongeveer 400.000 km en 2 jaar terug complete revisie MRT Veghel ) gebruikt 1 op 14, gecombineerd verbruik en bedaarde rijstijl. Er zit een M47 5-bak onder en een 3:71 as, naar ik meen.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#7
@GJ244D6 Hydroxygas toevoeging? Kun je daar wat meer over vertellen?
@eerskoffie Achteras zal dan 3:73 zijn.
Antwoord
#8
Ik zit aan een gemiddeld verbruik van 1:13,5 zonder er echt op te letten, is een handgeschakelde 5-bak van bouwjaar 1990.
Wel als je op autostraden een +120 rijdt dan lust hij wel iets meer dan is het bij mij een 1:12.5 ongeveer.
VOLVO 245 D6
Antwoord
#9
@kip88, ik was benieuwd hoe ik de volvo zuiniger kon krijger zonder vermogensverlies. Op de klassiekerbeurs(destijds nog in de Veemarkthallen Utrecht) kwam ik een jongen tegen die waterstof bij mengde in zijn oude volvo(benzine) echter in diesel kon het ook. Paar jaar geleden het apparaat gekocht bij http://www.hydrobooster.nl. Na een behoorlijk lange tijd pielen om de juiste concentratie electrolyt te krijgen("een elektrolyt in de hydrobooster om de geleiding in het water te verhogen. Met de hoeveelheid elektrolyt controleert u de hoeveelheid stroom en daarmee direct de gasproductie." bron: hydrobooster).

Nu bij 5A haal ik een brandstofbesparing van rond de 7 a 10%. Ik rijd niet heel veel, dus de investeringskosten wegen niet op tegen de besparing; maar toch leuk dat het werkt. Beetje het zelfde effect als Aceton bijmengen, alleen is dit effect vrij tijdelijk.

Mvg.,
GJ
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  5 cilinder diesel tijdrovers 2 8.819 11 January 2014, 23:45
Laatste bericht: tijdrovers
  rokende diesel usa245 9 7.150 13 September 2012, 23:41
Laatste bericht: Degraaf
  Dag diesel! Pluk 4 4.307 3 July 2012, 06:24
Laatste bericht: eerstkoffie
  Diesel tuning? aRjen.T 42 31.157 29 June 2012, 12:25
Laatste bericht: aRjen.T
  Verschil diesel t.o.v. benzine Drk 2 2.448 29 December 2011, 19:28
Laatste bericht: markfranken
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 1.316 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  Slechte koude start 240 L Diesel 1987 DIESELfan1987 14 5.530 4 March 2010, 10:57
Laatste bericht: 240diesel
  wanneer een diesel? Gandalf 16 5.022 2 March 2010, 10:49
Laatste bericht: Marc1970
  extra meters in een 240 diesel, welke zenders? superD 1 1.388 14 February 2010, 19:20
Laatste bericht: 240diesel
  inbouw 240 diesel blok uit '90 in volvo 244 GJ244D6 16 7.882 23 December 2009, 01:56
Laatste bericht: 240diesel

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)