Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
22 December 2013, 12:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 December 2013, 12:10 door jos245.)
Afkeuren op groot licht ????:confused:
Dat is volgens de europese regels niet eens een keuringseis.
Berichten: 129
Topics: 8
Lid sinds: Nov 2005
Tot je in België staat.
Ik had laatst afkeur van remlicht van de aanhanger, licht was te zwak volgens de keurder, test diende te gebeuren zonder draaiende motor terwijl die bij mij meestal toch draait terwijl ik over de weg rijd. (met draaiende motor was het trouwens wel goed)
Berichten: 981
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
jos245 schreef:Afkeuren op groot licht ????:confused:
Dat is volgens de europese regels niet eens een keuringseis.
dat is een goeie, waar vind ik die europese regels?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 3.884
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
De algemene periodieke keuringseisen zijn enkele jaren binnen de EU universeel geworden. In Nederland zijn toen zelfd sommige APK eisen versoepeld om in lijn te komen met de EU eisen.
Schijnbaar mogen landen toch zelf binnenlandse aanvullende eisen formuleren, anders kan ik niet verklaren waarom in Belgie op sommige punten de eisen uitgebreider zijn.
Berichten: 981
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Oke Jos, ga er bij de Belgische keuring maar beter geen stennis over maken want dan vinden ze wel weer wat anders.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 981
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Accu verhaal.
Aan de lader gehangen, ruim 24 uur. Gisteren gewoon gereden, korte stukken en meermaals gestart, ging goed tot nog toe.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Kan met de lagere temperatuur samenhangen, ff in de gaten houden, haal anders zo'n zonnepaneeltje om achter de ruit te leggen, blijft de accu goed op peil..
Berichten: 1.520
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
jos245 schreef:De algemene periodieke keuringseisen zijn enkele jaren binnen de EU universeel geworden. In Nederland zijn toen zelfd sommige APK eisen versoepeld om in lijn te komen met de EU eisen.
Schijnbaar mogen landen toch zelf binnenlandse aanvullende eisen formuleren, anders kan ik niet verklaren waarom in Belgie op sommige punten de eisen uitgebreider zijn.
Tja. België is dan ook reeds verschillende malen door Europa op de vingers getikt, inzake de keuring.
Maar er is nog niets veranderd :frown:
Berichten: 981
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Oke, wat cijfers dan?
Ik heb in 2013 14.166 km gereden met Principessa. Heel wat meer dan de afgelopen jaren, dat is zeker. Dit komt natuurlijk omdat ik de S70 niet meer gebruik.
Maar niet het hoogste aantal kilometers. Dat was in 2006, het eerste jaar waarop ik met deze prinses de weg op ging.
Toen reed ik maar liefst 15.700 kilometer, mede door de Zweden Noorwegen reis dat jaar.
Kilometers per jaar:
2006 - 15.700
2007 - 14.980
2008 - 10.937
2009 - 7.856
2010 - 7.491
2011 - 8.964
2012 - 3.750
2013 - 14.166
Ieder jaar is dit de start van mijn oude jaars avond, het noteren van de kilometerstanden van de auto's.
Nu start ik dus met de oliebollen, waffels, Gluwein en de gezellige avond!
Iedereen een plezierige eindejaarsavond en een grandioze gezonde en geweldige start van 2014 gewenst!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 981
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Ik ben wel eens benieuwd naar hetvolgende; heeft iemand al eens een 'smart relais' geplaatst voor de interval van zijn ruitenwisser op een 240?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)