Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
14 May 2012, 20:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 May 2012, 20:21 door Frans245.)
De benz. meter in mijn 240SE van 1991 doet raar sinds kort.
Meter slaat niet uit bij volle tank komt maar tot max 3/4.
Na een nachtrust geen probleem, maar de volgende dag weer veel erger.
Ik weet dat de tank minimaal 3/4 vol moet zijn, maar na starten slaat de meter uit tot net boven het rodestreepje van leeg, na 5 km rijden motor uit.
na 5 minuten weer starten en meter blijft gewoon op nul staan slaat heelmaal niet uit.
Zekereringen wel al gecheckt, die zijn schoon en goed.
Ook de temperatuur meter doet het prima , in ieder geval slaat net zover uit als voorheen en ook geen andere rare dingen op de meterkast.
Zelf denk ik aan tankvlotter of draad van vlotter naar meter, heb dit nog niet kunnenchecken.
iemand nog tips?
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 1.673
Topics: 46
Lid sinds: Dec 2006
Kan ook dynamo/laadspanning zijn, zeker als soms wat lichtjes licht oplichten (?) en/of tempmeter ook wat schommelt.
Tenminste, bij mij waren dat de voorboden van een aanzwellend laadprobleem...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 77
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2012
Berichten: 1.300
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Frans, hoe is het nu? Ik heb sinds vandaag precies maar dan ook precies dezelfde symptomen. Ik dacht eerst
dat ik niet goed getanked had, maar dat was niet zo. Vandaag een mooie rit gemaakt naar Goes, en onderweg
viel de benz. meter een paar keer helemaal uit. Kort daarna tijdens de rit kroop hij weer omhoog. Iets electrisch
denk ik ook. Wie weet raad? Spanningsregelaar?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
versleten tankelement, is een sleepcontact, gaat tig keer op en neer..
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
16 July 2012, 21:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 July 2012, 21:10 door Frans245.)
Stinky & Jambon, hij is gerepareerd heb een compleet nieuw tankelement geplaatst, en daarna weer perfect zicht op de brandstof voorraad.
Heb wel een origineel besteld bij de Volvo dealer en geen namaak, op internet zag ik daar veel problemen mee.
Kost een paar centen, maar hobby mag geld kosten ( zo nu en dan)
Nee het was niet het sleepcontact, maar de bedrading zelf. Precies op de aansluiting waar de draden uit het element komen waren deze compleer doorgerot.
Is een veelvuldig en berucht probleem, heb nu bij de nieuwe veel roespreventie middel gebruikt om dit voor lange tijd te voorkomen.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 1.300
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Top reacties! Frans heb je een artikelnummer voor me oid?
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
ok, aan de buitenzijde dus..
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
tankvlotter 1367253
O-ring,dichtring 949276
Intank filter 1274817
slangklemmen en nieuwe benzineslang als klein materiaal
Let wel op mijn 240 heeft een B200F motor, dus wel ff geod checken of dat voor jouw auot ook goed is, kan mbv van Vadis
succes
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 1.300
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Ai.. dat wordt zo'n 300,-.....