Eigenlijk mag er toch helemaal geen vet onder de stofkapjes zitten of zit ik nou fout?
Verder: Props voor Rob!, heb het zelf trouwens ook ondervonden (beetje heene prutsen komt t vaneiges goed)
Mijn remmen ligger er sinds een tijdje af om ze een goed onder handen te nemen. Proces gaat met gematigde snelheid maar het resultaat zal er zijn.
De handleiding van Rob icm de andere topic hier hebben zeker wel voor de nuttige tips gezorgd. mile:
Hier een paar plaatjes van het ergste - schrik niet:
Remschijf achterzijde
Zuigertjes remklauw voorzijde
Ik vraag me af hoe hij nog heeft kunnen remmen...
Kijkende naar de zuigertjes zou je ze meteen willen vervagen. Maar in hoe verre is het eigenlijk nodig, niet dat ik twijfel, maar zolang die pitjes niet langs de rubber O-ring kunnen komen is er niks aan de hand toch? Bij deze hierboven is dat niet het geval dus, maar een zuigertje van een van de achterste klauwen zit er een mini pitje in de bovenste 0,5 cm van het zuigetje. Die dus niet langs een rubbertje kan schuren.
hoi, ik heb een set nieuwe remklauwen gekocht van een 240turbo (4-zuigers/remklauw) het is niet voor op een volvo te plaatsen maar nu vraag ik me af hoe de 2 remleidingen gesplitst worden die naar de remklauw gaan. is dit in de hoofdremcilinder of is er ergens een splitser die van 1 remleiding er 2 maakt? heeft iemand hier foto's van eventueel?
davidblevi schreef:hoi, ik heb een set nieuwe remklauwen gekocht van een 240turbo (4-zuigers/remklauw) het is niet voor op een volvo te plaatsen maar nu vraag ik me af hoe de 2 remleidingen gesplitst worden die naar de remklauw gaan. is dit in de hoofdremcilinder of is er ergens een splitser die van 1 remleiding er 2 maakt? heeft iemand hier foto's van eventueel?
De Volvo 240 heeft een remleidngverdeelblok waar een boel leidingen naartoe lopen dus daar heb je denk ik weinig aan.
Opel,BMW en Alfa rijders gebruiken meestal een T-stuk om van 1 naar 2 remleidingen te gaan.
jos245 schreef:De Volvo 240 heeft een remleidngverdeelblok waar een boel leidingen naartoe lopen dus daar heb je denk ik weinig aan.
Opel,BMW en Alfa rijders gebruiken meestal een T-stuk om van 1 naar 2 remleidingen te gaan.
hartelijk bedankt! maar helaas, ik heb zo een t-stuk ook al geprobeerd en dat lekt niet, maar de remvloeistof zeikt eruit.. nog eens proberen dan maar, nieuwe remleidingen maken.
2 June 2013, 22:10 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 June 2013, 23:03 door Bassen.)
Citaat:Bij het demonteren van de remklauwen spreek je over sleutel 19, maar ik heb met dop 19 geprobeerd en deze was wat te ruim naar mijn smaak (heb hem nog niet los gemaakt omdat ik geen sleutel 18 heb/had) Maar goed jij zegt dat ik sleutel 19 moet gebruiken?
Remklauw is losgekomen, echter krijg ik met geen mogelijkheid de remleiding los. Heb de 11 leidingsleutel aangeschaft (paste niet) en met andere krijg ik deze ook niet los :-S
Inmiddels los, wat nu te doen met een zuiger die niet terug wil, met een lijmklem is er geen beweging in te krijgen, overige 7 zijn wel naar binnen gekomen.
Hallo allemaal, met veel interesse heb ik de informatie over het repareren/vervangen van de remklauwen gelezen.
Op m'n net aangeschafte Volvo 244 GLE uit 1979 zijn de voor remmen niet lekker gangbaar meer. Gangbaar maken heb ik geprobeerd, maar helpt niet genoeg en om te voorkomen dat ik zelf de revisie niet kundig uitvoer heb ik besloten er gereviseerde klauwen op te zetten. Dit heb ik lang geleden ook al eens gedaan op een andere 244, dus daar kom ik wel uit. Heeft er iemand een goed adres voor het vinden van gereviseerde klauwen? Ik heb even gezocht op internet en kom al gauw op een prijs van rond de 100 tot 150 Euro per gereviseerde remklauw (voorwiel), volgens mij moet het voor minder kunnen. Heeft iemand suggesties?
Bedankt voor de reacties (incl. PB's). Ik moest snel verder ivm een trip dit weekend, dus ben ik vandaag bij Nordicar geweest voor een set revisie klauwen voor de voorwielen. Vandaag erop gezet en meteen maar ge-upgrade naar geventileerde schijven. Ontlucht met de Eezibleed zoals getipt op dit forum en dat ging uitstekend. Ik heb een foto van de oude en nieuwe rem toegevoegd.