Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 242DL
#21
nog een kleine update.

morgen ga ik samen met een goeie vriend even de auto kleien die jongen rijdt zelf een alfa gt junior uit 1972 *word nog brullen na school xd*
Antwoord
#22
Frox heeft een B20 in zijn 142 waar hij een M46 achter heeft geknoopt (dat is de 4+OD) en Jambon heeft het ook. Ik betwijfel of het standaard geleverd is, maar het moet wel passen. Toch zie je ze niet veel hoor, 240's waar nog een B20 in ligt. De meeste zijn al B21 rond die tijd.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#23
Laurens Zondag schreef:nog een kleine update.

morgen ga ik samen met een goeie vriend even de auto kleien die jongen rijdt zelf een alfa gt junior uit 1972 *word nog brullen na school xd*

Heb ik voor de winter ook gedaan, en ga ik misschien morgen even lichtelijk herhalen. Heb hem toen ook meteen in 2 stappen gepolijst en daarna nog een soort waslaag erover gezet. Heeft me twee dagen gekost, maar geen krasje meer te bekennen en blinken als een malle! Echt de moeite waard!
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#24
k meende dat in 76 het standaard was om een B21'er in je 240 te hebben maar ik zal eens kijken of ik iets der over kan vinden. heb pas nog een boek over de historie van volvo gekregen best dik boek. ach ja krijg je als je op de parkeerplaats je autostaat te wassen met dit lekkere weer veel bekijks Wink
Antwoord
#25
Laurens Zondag schreef:k meende dat in 76 het standaard was om een B21'er in je 240 te hebben maar ik zal eens kijken of ik iets der over kan vinden. heb pas nog een boek over de historie van volvo gekregen best dik boek. ach ja krijg je als je op de parkeerplaats je autostaat te wassen met dit lekkere weer veel bekijks Wink

In '74 en '75 was de B21 een optie, daarna werden ze inderdaad standaard voor zover ik weet. Zitten er verder nog opties op?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#26
voor zover ik weet niet het is een vrij kale 242 DL het heeft wel de nodige trim en badge maar ja zit er wel over na te denken om misschien er andere velgen onder te leggen maar dat is iets voor na de zomer als het budget weer wat ruimer is Wink
Antwoord
#27
Yellow240 schreef:Frox heeft een B20 in zijn 142 waar hij een M46 achter heeft geknoopt (dat is de 4+OD) en Jambon heeft het ook. Ik betwijfel of het standaard geleverd is, maar het moet wel passen. Toch zie je ze niet veel hoor, 240's waar nog een B20 in ligt. De meeste zijn al B21 rond die tijd.
Jambon heeft idd de M46 (een 4bak+overdrive) Frox heeft de M47. (5bak).
Met de juiste onderdelen is dat een kwestie van 1dag flink sleutelen en het zit eronder:
http://volvolvo.nl/showthread.php/9498-M...-volvo-140
Een B20-M45(of M46 of M47)-koppelingshuis vinden is het lastigst.
Antwoord
#28
Inderdaad een leuk ding! Helemaal klaar voor het EK
Ziet er erg netjes uit. Een beetje verlagen, iets grotere velgen en een lipje onder de voorbumper doet wonderen voor de uitstraling. Dan blijft alles orgineel.

De versnellingsbak wisselen is redelijk eenvoudig. Maar als je toch gaan verbouwen zou ik toch meteen voor een B230 (k) gaan. Dan boek je toch wat vermogens winst en houd je het "origineel".
Maar als je toch de B20 wilt houden dan heb je een M47 voor een habbekrats, zonder mechanische telleraandrijving, met mechanische teller aandrijving zijn de zeldzaam en dus overdreven duur. En is inderdaad een goeie dagje sleutelen, er hoeft nauwelijks iets aangepast te worden. Het voordeel is dat je al een goed koppelingshuis hebt! - onee tuurlijk niet...

Hier te lezen hoe ik het hebt gedaan in mijn 142

en hier
Antwoord
#29
Laurens Zondag schreef:k meende dat in 76 het standaard was om een B21'er in je 240 te hebben maar ik zal eens kijken of ik iets der over kan vinden. heb pas nog een boek over de historie van volvo gekregen best dik boek. ach ja krijg je als je op de parkeerplaats je autostaat te wassen met dit lekkere weer veel bekijks Wink

Nee hoor, mijn 76'er kwam origineel met een B19, de 242 van Dirk is een paar jaar jonger en hij heeft ook zo'n slooom blok.
Antwoord
#30
DennisvdB schreef:Nee hoor, mijn 76'er kwam origineel met een B19, de 242 van Dirk is een paar jaar jonger en hij heeft ook zo'n slooom blok.
Jongeeee, pas op wat je zegt.
Laurenssunday, maak er iets van he.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 200.288 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 2.237 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 12.694 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 171.767 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 98.614 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 55.336 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Mijn witte 240 Bostel 10 9.713 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 39.533 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 13.206 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus
  Rustig op zoek naar "mijn" volvo jopie95 38 24.017 30 January 2017, 21:04
Laatste bericht: jopie95

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)